یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

شرایط تشکیل و ثبت شرکت چیست؟

۷ بازديد

از لحاظ قانونی برای تشکیل شرکت باید دارای شرایطی بود تا بتوان یک شرکت را به ثبت رساند. ثبت برند تجاری شرایط تشکیل شرکت ها در انواع مختلف که در قانون آمده را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا با روند ثبت شرکت آشنا شوید. انواع شرکت ها نیز که در قانون تجارت آمده، طبق ماده 20 قانون مزبور بشرح ذیل است:

  1. شرکت سهامی
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

اما قانون مدنی که به لحاظ سابقه تاریخی از قدمت بیشتری در زمینه مفاهیم حقوقی برخوردار می باشد در ماده 571 شرکت را بشرح زیر تعریف نموده است.
ماده 571 قانون مدنی: "شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شی ء واحد بنحو اشاعه" در اینجا تعریف شرکت عام است و به کلیه شرکت های تجارتی و نیز شرکت های حقوقی(مدنی) قابل تعمیم است.
-اشاعه: مال اشاعه یا مشاع به مالی اطلاق می شود که تعلق و مالکیت شرکاء در آن متجلی باشد. مانند مال الشرکه یک شرکت که به شرکاء آن شرکت تعلق دارد و یا حیاط،باغچه،پله ها،آسانسور، توقفگاه خودروها و استخر و پشت بام مجتمع های مسکونی که به مالکین واحدهای مسکونی مستقر در یک مجتمع متعلق است.

انواع شرکت:
شکل گیری شراکت دو یا چند نفر به یکی از صور زیر امکان پذیر است:
الف-اختیاری
ب-قهری یا اجباری

شراکت (شرکت) اختیاری

شرکت اختیاری در قالب یکی از اشکال زیر تشکیل می شود.
1-انعقاد قرارداد بین دو یا چند نفر در خصوص شراکت با میل،اراده و رغبت شرکا،
2-ترکیب و امتزاج ارادی اموال شرکاء
3-پذیرش ارادی یک شی ء(مال) بعنوان اجرت یا حقوق مالکانه مشترک شرکاء

بموجب ماده 573 قانون مدنی"شرکت اختیاری در نتیجه عقدی از عقود حاصل می شود یا در نتیجه عمل شرکاء از قبیل امتزاج اختیاری یا قبولی مالی مشاعاَ در ازاء عمل چند نفر و نحو این ها

شراکت (شرکت) قهری یا اجباری

الزاماَ تمامی شرکت ها بصورت ارادی و اختیاری تشکیل نمی شوند چرا که در مواردی شراکت بصورت قهری و برخلاف میل، اراده و خواست شرکاء تشکیل می شود مانند:
1-مالکیت ناشی از توارث که در آن شراکت افراد در ارث، خارج از خواست و اراده شرکاء است.
2-ترکیب و امتزاج غیرارادی اموال دو یا چند نفر که ممکن است بدون اطلاع و تمایل شرکاء در اثر اجبار یا سرقت انجام پذیرد.

بر اساس ماده 574،شرکت قهری(اجباری) عبارت از "شرکت قهری اجتماع حقوق مالکین است که در نتیجه امتزاج یا ارث حاصل می شود."

شرایط عمومی صحت قرارداد

صحت و صلاحیت قراردادها منوط به انعقاد درست و صحیح آن ها است. از نظر مقنن سلامت و صحت قرارداد زمانی محرز می شود که موارد ذیل در انعقاد آن رعایت شده باشد.

1-قصد و رضایت طرفین قرارداد:
عقد قرارداد باید مبتنی بر قصد و رضایت طرفین معامله باشد. شرایط فوق زمانی حاصل است که آزادی، اراده و اختیار طرفین قرارداد مطرح باشد. بر این اساس چنانچه انعقاد قرارداد همراه با اکراه و اجبار صورت پذیرد،قرارداد از درجه اعتبار ساقط است.

2-اهلیت و صلاحیت طرفین قرارداد:
طرفین قرارداد باید از صلاحیت و اهلیت لازم برخوردار باشند.سن قانونی و برخورداری از سلامت عقل مبین صلاحیت و اهلیت است.بنابراین افرادیکه از نظر سن و عقل(قوه دماغی) به درجه بلوغ نرسیده باشند فاقد صلاحیت لازم برای عقد قرارداد می باشند.از آنجا که انعقاد قرارداد با افراد صغیر،محجور یا مجنون فاقد وجاهت قانونی است لذا در رابطه با افراد موصوف عقد قرارداد صرفاَ از طریق ولی یا قیم آن ها امکان پذیر خواهد بود.

3-معین بودن موضوع قرارداد:
معین و مشخص بودن موضوع معامله یا قرارداد از دیگر شرایط لازم جهت اثبات صحت معامله است.بنابراین عقد قرارداد برای موضوعات نامشخص و مبهم،مبطل است.

4-قانونی بودن موضوع و هدف قرارداد:
موضوع و هدف قرارداد باید مشروع و قانونی باشد.بنابراین از نظر قانون نمی توان برای یک امر غیر قانونی یا نامشروع قرارداد وضع نمود.

شرایط اختصاصی تشکیل شرکت

برای تشکیل شرکت که معمولاَ مبتنی بر تهیه و تدوین شرکتنامه است باید شرایط و ضوابطی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر تحقق موارد قانونی، نوع و نحوه همکاری شرکاء نیز ترسیم و تبیین شود. بنابراین علاوه بر شرایط عمومی عقد قرارداد، موارد ویژه ای نیز تحت عنوان شرایط اختصاصی تدوین شده است که متقاضیان تشکیل شرکت می بایست آن ها را مورد مداقه قرار دهند.
شرایط مزبور عبارتند از:

1-وجود شرکاء

برای تشکیل شرکت حداقل وجود دو شریک الزامی است.از آنجا که یک شخص نمی تواند به تنهایی شرکت تشکیل دهد بنابراین تاسیس شرکت مستلزم شراکت دو یا چند شریک می باشد.لیکن قانون محدودیتی برای سقف تعداد شرکاء تعیین نکرده است.

2-همکاری شرکاء

تمایل به همکاری شرکاء نیز لازمه شکل گیری شرکت است.این همکاری معمولاَ از طریق تودیع سرمایه(خرید سهام)و حضور در مجامع و جلسات تجلی پیدا می کند.

3-تودیع سرمایه

تامین سرمایه مورد نیاز شرکت که در قالب آورده نقدی و غیر نقدی شرکاء (سهامداران) محقق می گردد نیز از جمله شروط لازم برای ایجاد شرکت است.

4-اشتغال به فعالیت تجاری

اشتغال شرکاء یا کارگزاران آن ها به معاملات تجارتی که مصادیق آن ها در ماده 2 قانون تجارت منعکس است نیز از ضروریات تشکیل شرکت است.

5-تقسیم سود و زیان

به موجب ماده 583 ق.ت کلیه شرکت های تجاری مذکور در این قانون شخصیت حقوقی دارند. هنگامی که از شخصیت حقوقی برای شرکت ها صحبت می کنیم منظور یک شخصیت جداگانه از شرکا بوده که رأساً دارای حقوق و تکالیف بوده که بر روابط آن با شرکا، اشخاص ثالث و طلبکاران شخصی شرکاء تاثیر دارد. اشخاص حقوقی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی می باشد که به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم:

اول: نام شخص حقوق
همان طور که اشخاص حقیقی دارای نام هستند، اشخاص حقوقی هم دارای نام می باشند. در قانون تجارت انتخاب نام برای اشخاص حقوقی به صراحت بیان نگردیده اما در بند(1) از مواد 7 و 8 و 9 لایحه اصلاحی نام شرکت به عنوان اولین اطلاعی که باید در مدارک مربوط به شرکت ها مقرر کرده باید تحت نام مخصوص تشکیل گردند.
نام شرکت لزوماَ نام تجارتی آن نیست ولی چون تحت آن نام تجارت می کند،نام شرکت معمولاَ نام تجارتی آن نیز هست و از این نظر دارای ارزش اقتصادی و قسمتی از دارایی شرکت می باشد.

دوم: دارایی شخص حقوقی
در نتیجه وجود شخصیت حقوقی،شرکت های بازرگانی دارای اموال و دارایی و درآمد مستقل می شوند.سهم الشرکه ای که شرکا در شرکت می گذارند از مالکیت آن ها خارج می گردد و جزء اموال شرکت می گردد.
از این استقلال دارایی شرکت نتایجی حاصل می گردد از جمله:
1-طلبکاران شرکا حق مراجعه به شرکت را ندارند و بالعکس طلبکاران شرکا حق مراجعه به شرکا را ندارند مگر در مواردی از شرکت ها که قانون تصریح نموده است.
2-شرکا حق عینی بر اموال شرکت ندارند و تنها حق دینی است که بر روی سهام و دارایی شرکت دارند.دارایی شرکت وثیقه تعهدات شرکت است.

سوم: اقامتگاه شخص حقوقی
شخصیت حقوقی دارای اقامتگاه مستقلی غیر از اقامتگاه شرکا است. در قانون تجارت در این زمینه در ماده 590 ق.ت آمده است که "اقامتگاه شخص حقوقی محل است که اداره شخص حقوقی در آنجاست". منظور از اداره: محلی است که در آن جا نهادهای تصمیم گیرنده و اداره کننده شرکت انجام وظیفه می کنند.

در قسمت آخر ماده 1002 قانون مدنی بیان می دارد: اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آن ها خواهد بود. در مورد شرکت های تجاری که محل اداره و مرکز عملیات آن ها یکی است مشکلی پیش نمی آید اما فرض کنیم یک شرکت راهسازی در تهران می باشد در حالی که در تبریز مشغول یک عملیات راهسازی می باشد در اینصورت مطابق قانون تجارت اقامتگاه شرکت در تهران و مطابق قانون مدنی تبریز می باشد. در مورد راه حل این تعارض عده ای معتقدند که قانون تجارت را انقض نموده و عده ای دیگر هر دو را در حقیقت یکی می دانند.

چهارم: تابعیت شخص حقوقی
همانطور که شخص طبیعی دارای تابعیت معین می باشد شخص حقوقی هم دارای تابعیت مشخصی است. تابعیت رابطه سیاسی و معنوی است که فردی را که به حکومت و یا دولتی مرتبط نماید.
برابر ماده 1 قانون ثبت شرکت ها 11/3/1310: هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن ایران باشد، ایرانی محسوب می شود. مطابق این ماده برای اینکه شرکتی ایرانی محسوب شود دو ملاک لازم است 1-در ایران تشکیل گردد 2-مرکز اصلی آن ایران باشد. از طرف دیگر در ماده 591 ق.ت آمده است: اشخاص حقوقی تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه شخص حقوقی در آن مملکت باشد و مطابق آن اگر شرکتی به عنوان مثال در فرانسه تشکیل شده اما مرکز اصلی آن در ایران باشد ایرانی محسوب است.

در حل تعارض این دو ماده عده ای گفته اند که چون تصویب قانون تجارت موخر از تصویب تا قانون ثبت شرکتها است آن را نسخ کرده است و عده ای دیگر معتقدند که قانون ثبت شرکت ها خاص می باشد و قانون تجارت عام و در اینجا خاص مقدم عام موخر را تخصیص می زند که به نظر می رسد نظر دوم به واقعیت نزدیک تر باشد.

پنجم: اهلیت شخص حقوقی
اشخاص حقوقی مانند اشخاص حقیقی دارای اهلیت تمتع و استیفا بوده و از حقوق و تکالیف مخصوص خود بهره مند هستند و می تواند حقوق خود را اعمال نمایند.
ولی این اهلیت اشخاص حقوقی نامحدود نمی باشد. به عنوان مثال برای شرکت های تجارتی راجع به معاملات بازرگانی اصولاَ محدودیتی وجود ندارد. اما این معاملات باید حتماَ در محدوده موضوع شرکت که در اساسنامه قید شده است باشد و خارج از حد و موضوع شرکت مدیران مجاز به معامله نیستند. از طرف دیگر نمایندگان مجاز شرکت ها در حدود اختیارات و موضوع اساسنامه حق همه گونه تعهدات را دارند اما برای تعهدات خارج از اینها هیچ مجوزی ندارند. پس تعهدات شرکت از یک طرف محدود به موضوع شرکت و از طرف دیگر محدود به اختیارات مدیران می باشد.

شرکت های تجارتی را به سه گروه تقسیم کرده اند:
-شرکت های سرمایه
-شرکت های اشخاص
-شرکت های مختلط

الف) شرکت های سرمایه
شرکت های سرمایه عبارتند از: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود. وجه تشابه این گروه شرکت ها این است که فقط دارائی شرکت، وثیقه طلب طلب کاران شرکت است و سهامداران یا شرکای آن ها فقط تا میزان سهام (آورده) در برابر بدهی های شرکت مسئولیت دارند. اگر این شرکت منحل شود و دارایی آن برای پرداخت طلب طلب کاران کافی نباشد، آنها حق مراجعه به سهامداران یا شرکای شرکت و مطالبه باقیمانده طلب خود را از دارایی شخصی او ندارند. بدین ترتیب بقیه طلب آن ها از شرکت لاوصول مانده و سوخت می شود.

ب)شرکت های اشخاص
شرکت های اشخاص از شرکت تضامنی و شرکت نسبی تشکیل می شود.
در این شرکت ها، بر عکس شرکت های سرمایه ای، فقط دارایی شرکت نیست که وثیقه طلب طلب کاران شرکت می باشد، بلکه دارایی هر یک از شرکا نیز وثیقه طلب مزبور به شمار می رود. بدین ترتیب، شخصیت و دارایی شرکا در اعتبار شرکت و رابطه معامله کنندگان با آن نقش و اهمیت دارد. به همین علت، این شرکت ها را شرکت های اشخاص نامیده اند. هر گاه شرکت منحل شود و دارائی شرکت برای پرداخت دیون شرکت کافی نباشد، طلب کاران شرکت می توانند برای باقی مانده طلب خود به شرکاء مراجعه و آن را از دارائی شخصی آن ها وصول نمایند. وجه افتراق شرکت تضامنی با شرکت نسبی این است که در شرکت تضامنی هر یک از شرکاء به تنهایی و قطع نظر از سرمایه ای که در شرکت دارد، مسئول پرداخت تمام دیون شرکت است و شرکاء در برابر طلب کاران شرکت مسئولیت ت ضامنی دارند. ولی در شرکت نسبی، طلب کار برای مطالبه و وصول باقی مانده طلب خود از دارایی شخصی شرکاء می تواند به هر یک از آن ها به نسبت آورده او به کل سرمایه شرکت،رجوع نماید.

شرکت های مختلط
شرکت های مختلط مرکب از شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی، در این شرکت ها همان گونه که از بودن کلمه "مختلط" در اسم شرکت پیداست، اختلاط و آمیختگی شریک وجود دارد.
در این گونه شرکت ها،شرکاء بر دو نوع هستند: شریک "ضامن" و شریک "با مسئولیت محدود" در شرکت مختلط غیر سهامی، شریک ضامن و شریک سهامدار در شرکت مختلط سهامی شریک با مسئولیت محدود و شریک سهامدار در برابر بدهی های شرکت تا میزان سهام و آورده مسئولیت دارد دو دارائی شخصی آن ها به هیچ عنوان وثیقه طلب طلب کاران شرکت نیست. وضع آنان از این لحاظ عیناَ همان وضع سرمایه گذاران یعنی شرکاء و سهامداران در شرکت های سرمایه است. اما شریک ضامن، قطع نظر از مقدار سرمایه خود در شرکت، مسئولیت پرداخت دیون شرکت است و دارائی شخصی او مانند دارایی شرکت وثیقه طلب طلبکاران شرکت می باشد. هر گاه شریک ضامن دو نفر یا بیشتر باشند، در این صورت مسئولیت آن ها تضامنی بوده و در مقابل طلب کاران شرکت عیناَ همان وضع شرکای شرکت تضامنی را خواهند داشت.

شرایط ثبت شرکت:

اکثر شرکت ها در ایران سهامی خاص هستند که برای ثبت آن باید حداقل سه نفر عضو باشید.
پس از انتخاب اعضا سرمایه ی ابتدایی شرکت را فراهم آورید.مطابق قانون تجارت،برای ثبت شرکت حداقل مبلغ یک میلیون ریال لازم است که به تفکیک تعداد سهامداران و تعداد سهام آن ها باید به حساب بانکی مربوطه واریز گردد.

سپس با در دست داشتن کارت ملی و  شناسنامه به بانک مراجعه و تقاضای افتتاح حساب غیر قابل برداشت برای ثبت شرکت نمایید.
بعد از طی این مراحل، فرم آماده ی اظهارنامه ثبت شرکت و همچنین فرم صورتجلسه مجمع موسس و عادی و صورتجلسه هیات مدیره را از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید و پس از مطالعه و تکمیل اطلاعات خواسته شده ذیل آن امضا گردد.

با فراهم نمودن مدارک مورد نیاز هر یک از انواع شرکت، به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه و با درج اطلاعات خواسته شده مدارک را در سامانه بارگذاری کنید و پس از تایید اطلاعات توسط کارشناس مربوطه مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

مدارک به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و درج آن بر روی اظهارنامه نسبت به اخذ امضاء از متقاضی اقدام و متقاضی بعد از قید جمله "ثبت با سند برابر است" ذیل دفتر را امضا خواهد کرد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

یک نسخه از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگاهداری و نسخه دیگر از مدارک بعد از مهر شدن تحویل متقاضی می شود.
با توجه به ماده 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه ی شرکت نامه و منضمات آن توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود. لذا در مرحله آخر می بایست برای واریز مبلغ روزنامه رسمی از طریق اینترنتی و غیر حضوری و دریافت روزنامه رسمی شرکت اقدام گردد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه

۷ بازديد

اقدام برای ثبت شرکت در فرانسه یکی از شیوه های آسان برای اخذ اقامت در این کشور است.ثبت لوگو شما می توانید از این طریق، ویزای اقامت اروپا را نیز اخذ نمایید و بدون نیاز به ویزای شینگن تنها با داشتن اقامت فرانسه به تمامی کشورهای اروپا سفر کنید.

از آنجا که در حقوق تجارت به سرمایه گذاری و سود توجه شایانی شده است و در مقابل، به حقوق شخص حقیقی از نظر تابعیت اهمیت کمتری داده شده است، به همین دلیل در حقوق تجارت فرانسه به منظور جذب سرمایه های خارجی و توسعه مبادلات بازرگانی، برای شرکت های بازرگانی خارجی تسهیلات بیشتری قایل شده اند.

در این مقاله سعی بر این داریم تا علاوه بر تبیین قوانین سرمایه گذاری در فرانسه به ثبت شرکت در این کشور بپردازیم.

در زمان رژیم سابق فرانسه، خارجیان در زندگی بازرگانی محل نقش فعال و آزادانه ای داشتند ولی عضویت در اصناف تجارتی برای آنان ممنوع بوده و علیرغم این محدودیت نسبی، ناشران و دریانوردان و کارخانه داران هلندی و بانکداری لمباران از آزادی بازرگانی بیشتری برخوردار بوده اند و نقش خود را در اقتصاد محلی ایفا می کردند.

نقش آزادانه مذکور بر اساس فرمان توگو در سال 1776 به اجرا درآمده بود که مقرر می داشت: "از اول آوریل آینده هر کس می تواند هر شغلی و یا هر حرفه ای و یا هر هنری را که می پسندد آزادانه انجام دهد". در طول قرن نوزدهم محدودیت های استثنایی بر اصل آزادی بازرگانی مزبور در نظر گرفته شد.

قانون مدنی در مورد حقوق مدنی فرد خارجی محافظه کارانه برخورد می کرد و به دلایل سیاسی شرط رفتار متقابل را در ماده 11 خود پیش بینی نموده است ولی حقوق طبیعی و حقوق عامه مردم از قاعده مذکور مستثنی می باشد. به طور کلی، در سیستم قانون مدنی،فرد خارجی از حق انجام شغل بازرگانی به غیر از مورد فوق الذکر برخوردار بود، ولی توجه به حاکمیت ملی و فشار گروه های شغلی این ماده را در عمل تضعیف نمود، زیرا از سال 1888 فرد خارجی مکلف گردید که محل اقامت خود را در شهرداری ثبت نماید و نیز از سال 1917 مکلف گردید کارت شناسایی هم اخذ نماید.

در بحران اقتصادی بعد از جنگ، حاکمیت نظام صنفی و تفکر مخالف با بیگانه موجب گردید که بین فرد فرانسوی و بیگانه تبعیض ایجاد گردد، به طوری که تاجر خارجی در مقام ریاست کارخانه و صاحب حرفه آزاد با همتای فرانسوی خود مساوی نبودند. فرمان 17 ژوئن و 12 نوامبر 1938 و فرمان 2 نوامبر 1945 که امروزه نیز در فرانسه پایه و اساس قوانین مربوط به تجار بیگانه می باشد حداقل برای کسانی که جزو کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشند اعمال می گردد.

الف- شرایط تجارت تاجر خارجی در فرانسه

تاجر خارجی برای اشتغال به تجارت در فرانسه باید به دو شرط الزامی ذیل توجه نماید:
-شرط رفتار متقابل
-داشتن کارت شناسایی مخصوص

در عمل، شرط دوم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. شرط رفتار متقابل در ماده 1 فرمان 17 ژوئن 1937 چنین پیش بینی شده است: "خارجیانی که اجازه اقامت در خاک فرانسه را کسب نموده اند و تمایل به اشتغال در حرفه های صنعتی و تجاری یا پیشه وری دارند در چهارچوب قوانین و آیین نامه ها از رفتار مساوی همانند آنچه در کشور خویش نسبت به بیگانگان بخصوص فرانسویان صاحب همان حرفه به عمل می آورند برخوردار می گردند".

ماده فوق الذکر که تاکنون نیز نسخ نگردیده در عمل به مورد اجرا در نمی آید. زیرا اعمال آن مغایر با منافع فرانسویان و نیز جذب افراد صلاحیت دار و آموزش دیده خارجی می باشد.
با توجه به اینکه رفتار متقابل به وسیله پیمان های دو یا چند جانبه بین فرانسه و کشورهای دیگر امضاء شده است ولی دارا بودن مجوز اداری برای فرد خارجی حقیقی ضروری می باشد که این امر نیز با توجه به پیمان های متعددی از جمله عهد نامه رم محدود شده است، اما برای تعیین تابعیت اشخاص حقوقی مرکز اصلی شرکت ملاک عمل است.

رویه قضایی نیز به این ترتیب عمل کرده لکن در موارد و شرایط مخصوص مصداق کنترل را مناط اعتبار قرار می دهد. در نتیجه اگر مرکز اصلی شرکت خارجی در خاک فرانسه باشد چنین شرکتی فرانسوی محسوب می شود و داشتن کارت بازرگانی مورد نیاز نخواهد بود، با وجود این اگر مدیران خارجی باشند و یا شرکاء به طور نامحدود و تضامنی مسئول بدهی های شرکت باشند نیاز به کسب مجوز اداری ضروری به نظر می رسد.

این مورد را می توان از مصادیق کنترل محسوب نمود.الزام به داشتن مجوز اداری برای شرکت های خارجی در دو مورد محدود شده است: مجوز فقط برای فرد حقیقی خارجی اجباری بوده و دولت های عضو اتحادیه اروپا از این قاعده مستثنی می باشند. بدیهی است که در این جا اصل تبعیض در مورد فعالیت تجاری فرد خارجی در فرانسه مورد پذیرش قرار گرفته است.

مورد دوم مربوط می شود به ایجاد خطر از طرف سرپرست واحد تجارتی که در فرانسه بدون داشتن تاسیساتی فعالیت نماید که می توان آن را عملیات موقتی نامید. به عبارتی دیگر،شخص مذکور با خرید سهام در یک شرکت فرانسوی حق رای دارد و مبادرت به خرید اوراق بهادار و ضمانتی می کند و می تواند در صورت لزوم به مراجع قضایی مراجعه نماید.در اینجا به نظر پروفسور رینارد رعایت اصل همانند سازی به اصل تبعیض رجحان دارد.

ب- نحوه فعالیت تاجر خارجی در امور تجارتی

در مورد واحدهای تجاری خارجی که توسط اشخاص حقیقی در فرانسه فعالیت دارند محدودیت هایی اعمال می گردد. در حالی که نسبت به اشخاص حقوقی تسهیلات بیشتری قائل شده اند.در مورد شعبه شرکت خارجی اگر مرکز اصلی آن در فرانسه باشد تابعیت فرانسه را کسب می نماید. اما در مواردی ملاک کنترل هم مورد توجه می باشد. موسسه تجاری یا مالی مانند شعبه بانک دیگر که بدون داشتن شخصیت حقوقی تاسیس می شوند ملزم به رعایت محدودیت های پیش بینی شده می باشد.

چنانچه فرد خارجی در فرانسه مستقر شده و به حرفه خود اشتغال ورزد فرض این است که اجازه اقامت را در این زمینه تحصیل کرده است اما اگر فرد خارجی در فرانسه شخصیت حقوقی ایجاد نماید در چنین صورتی باید تابعیت فرانسه را کسب کند و کارت بازرگانی فقط برای فعالیت مدیران و برخی از شرکاء صادر می شود مشکل است تصور کنیم که چنین فعالیت هایی موجبات ادغام یا تجزیه شرکت ها را فراهم سازد که در این صورت شرکت خارجی به وسیله شرکت فرانسه جذب شده و اموالش به آن شرکت تعلق خواهد گرفت.

البته ادغام صوری شرکت ها به منظور داشتن امتیازات مالیاتی از نظر دستورالعمل اتحادیه اروپا با موانع جدی مواجه می باشد. ولی باللعکس، اگر شرکتی قسمتی از آورده خود را به شرکتی دیگر انتقال دهد مشکلاتی در این زمینه ایجاد نمی شود.فرد خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا نمی تواند مالک کشتی ها و قایق های فرانسوی و هر نوع وسیله نقلیه هوایی گردد و همچنین نمی تواند امتیاز حمل و نقل جاده ای و عمومی را کسب نماید.

به علاوه، مدیران بعضی از واحدهای تجارتی باید تابعیت فرانسه یا تابعیت یکی از دولت های عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند.به همین منوال،مدیران شرکت های مالک کشتی ها و واحدهای حمل و نقل هوایی و مطبوعات و ساخت قطعات و تجهیزات نظامی تابع قاعده فوق می باشند.

بدون شک، محدودیت های مذکور مانع سرمایه گذاری خارجی در این بخش می گردد. ضمناَ به گونه ای که اشاره شد فرد خارجی غیر از اعضای اتحادیه اروپا برای تجارت و ثبت شرکت در فرانسه باید کارت بازرگانی مخصوص خارجیان را کسب نماید. در توجیه محدودیت های صدرالذکر در تصویب نامه قانونی 12 نوامبر 1938 مقرر شده است:
خارجیانی که می خواهند در خاک فرانسه شغل تجارتی و صنعتی یا حرفه ای انجام دهند نمی توانند بدون داشتن کارت شناسایی مخصوص مقید به کلمه "تجارتی" صادره از سوی فرماندار استانی که فرد خارجی در آنجا فعالیت می کند به اشتغال ورزند. تحویل چنین کارتی مستلزم احراز شرایطی است که از طرف شورای دولتی تعیین می گردد تا شورای مزبور بتواند کنترلی قانونی در این زمینه داشته باشد، ولی داشتن کارت مذکور برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اصل آزادی تجارت در آن پذیرفته شده و همچنین اتباع موناکو و الجزیره و کسانی که اجازه اقامت دارند، ضروری نمی باشد.

حال باید دید فعالیت تجارتی موقت فرد خارجی در فرانسه تابع چه شرایطی می باشد؟

فرد خارجی برای بهره برداری و فعالیت تجارتی در خاک فرانسه اقامت نمی نماید ولی انجام امور تجارتی او را وادار می کند یک سری عملیاتی در خاک فرانسه انجام دهد، مانند پذیرش سهام تاجر در بورس اوراق بهادار یا بهره برداری از یک ورقه اختراع یا داشتن حق رای در شرکت فرانسوی و انجام خدمات و بالاخره امضاء ضمانت نامه و غیره.این سوال مطرح می شود که آیا فرد خارجی دارای چنین حقوقی در خاک فرانسه می باشد؟ البته این مساله صرفاً در مورد اشخاص حقیقی مطرح می گردد و او می تواند در فرانسه حقوقی داشته باشد مانند اینکه ازدواج کرده و به مراجع قضایی مراجعه نماید. اما در اینجا مسئله شناسایی شرکت های خارجی مطرح می گردد که آیا حقوق فرانسه شخصیت حقوقی شرکت های بیگانه را به طور کلی می پذیرد یا خیر؟ پاسخ این سوال در حقوق داخلی به کمک معاهدات بین المللی روشن می گردد زیرا دیوان عالی کشور فرانسه در رای 26 ژوئیه 1853 اعلام داشته: "شرکت مدنی که در بلژیک اقامت دارد نسبت به مدعی علیه، یک شخص بیگانه محسوب می شود"

در مورد شرکت های سرمایه خارجی مانند شرکت های سهامی عام، در قرن 19 دادگاه های فرانسه آن را شناسایی کرده بود به طوری که مکلف به کسب مجوز اداری نبودند، اما در 8 نوامبر 1849 دیوان عالی کشور بلژیک از شناسایی یک شرکت سهامی فرانسوی در بلژیک خودداری کرد و پس از مذاکرات دیپلماتیک منتهی به تصویب قانون 30 ماه مه 1857 گردید که در ماده اول خود می گوید: شرکت های سهامی و سایر موسسات تجاری، صنعتی یا مالی خارجی که مشمول کسب مجوز از دولت بلژیک می باشند، پس از کسب مجوز می توانند از تمام حقوق قانونی بهره مند شده و به دادگاه نیز مراجعه نمایند، لیکن آن ها باید خود را با قانون فرانسه هماهنگ کنند و به موجب رای شورای دولتی فرانسه هر کشوری می تواند از امتیازات ماده 1 بهره مند گردد.

ولی امروزه آراء متفاوتی از مراجع قضایی فرانسه صادر شده که از شدت عمل قانون مزبور کاسته است و دیوان عالی کشور فرانسه (شعبه جزایی) در رای 12 نوامبر 1990 با استناد به معاهده اروپایی و برای دفاع از حقوق بشر، مراجعه به دستگاه قضایی را برای فرد خارجی مجاز دانسته است و تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی می توانند به دادگاه فرانسه مراجعه کنند. همچنین پیمان های چند جانبه مانند پیمان بروکسل در 29 فوریه 1968 که بر مبنای ماده 220 پیمان رم به امضاء رسیده شرکت های یکدیگر را به طور متقابل مورد شناسایی قرار داده اند.

از طرف دیگر جامعه اقتصادی اروپا شخصیت شرکتی را که بر طبق قانون کشور عضو تاسیس شده پذیرفته است.به علاوه ماده 57 معاهده روم اشخاص حقوقی را مانند اشخاص حقیقی از آزادی تاسیس در کشورهای عضو یکسان دانسته است.

معاهدات دو جانبه نیز در این زمینه وجود دارد که امضاء کنندگان، شرکت های یکدیگر را مورد شناسایی قرار داده اند مگر در دو مورد:

  • شرکت هایی که به طور قانونی در کشور خویش تاسیس شده باشند.
  • شرکت هایی که شخصیت حقوقی خود را در کشور متبوع از دست داده باشند.

به طور کلی مساله شناسایی شرکت های خارجی در فرانسه در حال حاضر مشکلی ندارد و آن ها برای انجام عملیات تجارتی خود از حقوق مساوی با شرکت های فرانسوی برخوردار می باشند و این امر به منزله گسترش اصل همانندسازی پیش بینی شده در قانون مدنی فرانسه می باشد ولی دو استثنا به این اصل وارد شده است:
-شرکت های بیگانه نمی توانند در فرانسه اهلیت و صلاحیت گسترده تری نسبت به آن چه که توسط قانون متبوع به آنان اعطا شده کسب نمایند.
-شرکت بیگانه نمی تواند حقوق بیشتری نسبت به شرکت های معادل خویش داشته باشد. مثلاَ یک شرکت با مسوولیت محدود خارجی نمی تواند در فرانسه به فعالیت های بانکی اشتغال ورزد.

نتیجه آنکه، شرکت های خارجی می توانند در بازار بورس فرانسه وارد شوند، به شرط آنکه از وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه کسب مجوز نمایند. البته شرکت های عضو سازمان همکاری و توسعه (O.C.D.E) از این امر مستثنی هستند. به طور کلی تاجر خارجی مکلف است اساسنامه و ترازنامه و حساب های سود و زیان خود و سایر اطلاعات لازم را به دفتر دادگاه تجارت پاریس ارائه نماید.

امروزه در فرانسه اصل همانند سازی بین شرکت داخلی و شرکت خارجی به وسیله رویه قضایی کشور فرانسه توسعه داده می شود و نمونه آن را می توان در حقوق مالکیت صنعتی و سازمان تجارت جهانی مشاهده نمود و بالاخره تبعیض در حال نابودی است. زیرا این امر بر اساس فلسفه حقوق تجارت که بیشتر به سوی توسعه مبادلات گرایش دارد صورت می گیرد.

از جمله مزایای ثبت شرکت در فرانسه به شرح ذیل می باشد:

-مالکیت 100% بدون نیاز به شریک محلی
-امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال
-امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
-دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگتن برای مسافرت،تجارت و اقامت طولانی مدت
-قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در فرانسه:

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

-پر نمودن فرم ثبت شرکت در فرانسه
-کپی از آخرین مدرک تحصیلی
-سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
-طرح توجیهی اقتصادی
-اسکن پاسپورت سهامداران و مدیر عامل
-نام شرکت
-وکالتنامه که می بایست توسط موکل امضا شود.

برای ثبت شرکت در فرانسه و اخذ اقامت این کشور حداقل نیاز به ورود سرمایه بالای 100 هزار یورو به کشور فرانسه می باشد.

وظیفه بن ماری آزمایشگاهی چیست؟

۱۰ بازديد

در دنیای تجهیزات آزمایشگاهی، بن ماری یک ابزار اصلی هستند که یک محیط دمایی کنترل شده و ثابت را برای کاربردهای علمی مختلف فراهم می کنند.خرید کوره ازمایشگاهی از زیست شناسی مولکولی گرفته تا تجزیه و تحلیل شیمیایی، این دستگاه های همه کاره در آزمایشگاه های سراسر جهان ضروری شده اند. در این وبلاگ، ما عمیقاً به دنیای بن ماری می‌پردازیم و عملکرد، مزایا و کاربردهای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. کنترل دما و پایداری:

بن ماری در حفظ دماهای دقیق و پایدار عالی هستند، و آنها را برای آزمایش های حساس به دما ایده آل می کند. با یک ترموستات با دقت تنظیم شده، این بن ماری ها می توانند منبع گرمایی قابل اعتماد و یکنواختی را فراهم کنند و شرایط ثابت را در بین نمونه ها تضمین کنند. این سطح از کنترل دما برای انکوباسیون موفق سلول‌ها، واکنش‌های آنزیمی، و بازپخت DNA، در میان سایر روش‌های حیاتی، حیاتی است.

2. طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی:

بن ماری در زمینه های مختلف علمی کاربرد دارند. در میکروبیولوژی، آنها به کشت باکتری ها و قارچ ها و همچنین در آزمایش کیفیت آب کمک می کنند. در زیست شناسی مولکولی، آنها برای هیبریداسیون DNA و RNA و همچنین در تهیه نمونه برای PCR استفاده می شوند. علاوه بر این، بن ماری نقش حیاتی در شیمی بازی می‌کنند و به انحلال جامدات، واکنش‌های حساس به حرارت و استخراج‌های کنترل‌شده با دما کمک می‌کنند.

3. تطبیق پذیری در اندازه و شکل:

بن ماری در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای آزمایشگاهی مختلف وجود دارند. از واحدهای رومیزی کوچک مناسب برای آزمایش‌های فردی گرفته تا بن ماری هایی با ظرفیت زیاد برای کاربردهای با حجم بالا، یک بن ماری برای هر سناریو وجود دارد. آنها همچنین گزینه هایی را برای بن ماری های مستطیلی، دایره ای یا سفارشی ارائه می دهند که از سازگاری با ظروف آزمایشگاهی و ظروف مختلف اطمینان حاصل می کنند.

4. عملیات کاربر پسند:

با استفاده از کنترل‌ها و نمایشگرهای دیجیتالی، بن ماریها تجربه‌ای کاربرپسند را ارائه می‌دهند. تنظیمات دما، تایمرها و آلارم‌ها را می‌توان با دقت تنظیم کرد و به محققان این امکان را می‌دهد تا به جای نگرانی در مورد حفظ شرایط بهینه، روی آزمایش‌های خود تمرکز کنند. برخی از مدل‌ها حتی ویژگی‌های قابل برنامه‌ریزی را ارائه می‌کنند که امکان پروفایل دمایی خودکار و افزایش کارایی را فراهم می‌کند.

5. ایمنی و قابلیت اطمینان:

بن ماری‌ها را با ویژگی‌هایی مانند حفاظت در برابر دمای بیش از حد و هشدارهای سطح آب پایین، ایمنی را در اولویت قرار می‌دهند. این سیستم ها از گرم شدن بیش از حد و آسیب احتمالی به نمونه ها، تجهیزات یا اپراتورها جلوگیری می کنند. علاوه بر این، بن ماری‌ها با مواد باکیفیت مقاوم در برابر خوردگی طراحی شده‌اند و قابلیت اطمینان طولانی ‌مدت را تضمین می‌کنند و خطر خرابی در طول آزمایش‌های حیاتی را کاهش می‌دهند.

6. تمیز کردن و نگهداری آسان:

تمیز کردن و نگهداری بن ماری ساده است و طول عمر آنها را تضمین می کند. قفسه ها، قفسه ها یا سبدهای قابل جابجایی تمیز کردن سریع و کامل محفظه بن ماری را تسهیل می کنند. تعمیر و نگهداری معمول، از جمله رسوب زدایی و ضد عفونی، بن ماری را در شرایط کاری مطلوب نگه می دارد، از آلودگی جلوگیری می کند و کنترل دقیق دما را تضمین می کند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

نتیجه:

بن ماری نقش اساسی در آزمایشگاه ها ایفا می کند و کنترل دقیق دما و پایداری را برای طیف گسترده ای از آزمایش ها و روش های علمی تسهیل می کند. این دستگاه با تطبیق پذیری، عملکرد کاربر پسند و تمرکز بر ایمنی و قابلیت اطمینان، به ابزاری ضروری برای محققان در سراسر رشته ها تبدیل شده اند.

روکش دندان عصب کشی شده

۸ بازديد

روکش دندان

روکش کردن دندان ها به این دلیل است که دندان محکم شود. زمانی که بر روی دندانی که ضعیف است،دندانپزشک زن در رشت روکش قرار می گیرد، آن دندان محکم شده و به عملکرد طبیعی خود باز می گردد. در صورتی که اگر بر روی دندانی نیاز به روکش دارد، نصب نشود، ترک برداشته و می شکند. در چنین حالتی به زمان زیادتری برای درمان این دندان نیاز است.

روکش کردن دندان پس از عصب‌کشی

نوع عصب کشی و علت آن دو عامل مهم برای تعیین این نکته که آیا پس از عصب کشی به روکش احتیاج است یا خیر، می باشند. در شرایطی که دندان های آسیای کوچک و بزرگ عصب کشی شده باشند، معمولا پس از آن روکش گذاشته می شود؛ علت آن هم این است که به دلیل استفاده از آن ها در موقع جویدن غذا، باید آن ها محکم باشند. به طور کلی عصب کشی، باعث ضعیف شدن دندان می می شود. به این خاطر روکش می تواند سبب افزایش دوام دندان و بهبود عملکرد دندان شود. عده ای به جای این کار، اقدام به پر کردن دندان می کنند که اگر چه مفید است ولی به نسبت روکش دندان، روش موثری نیست.

دلایل روکش دندان عصب کشی شده

  1.  دندان های آسیب پذیر را بازسازی می کند.
  2.  از دندان ها در مقابل حساسیت مراقبت می کند.
  3.  رنگ طبیعی دندان را حفظ می کند.
  4.  از دندان در برابر پوسیدگی مراقبت می کند.

قیمت روکش دندان عصب کشی شده

همان طور که اشاره شد، گاهی به دلیل از دست رفتن تاج دندان، نیاز به روکش کردن دندان پس از عصب کشی می باشد. هزینه ی روکش دندان به عوامل مختلفی از جمله جنس روکش، هزینه ی لابراتوار و مواد قالب گیری که استفاده می شود و همچنین دستمزد دندانپزشک وابسته می باشد.

ثبت شرکت روانشناسی

۸ بازديد

برای ورود به بحث ثبت شرکت روانشناسی، شایسته است ابتدا تعریف دقیقی از روانشناسی ارائه دهیم: روانشناسی علم مطالعه ی رفتار و فرایندهای ذهن موجود زنده -بخصوص انسان- بر اساس روش علمی است.ثبت برند تجاری در تعریفی دیگر، روان شناسی را مطالعه و شناخت علمی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجود، به ویژه انسان نامیده اند. روانشناسی و مشاوره مفاهیم گسترده ای را در حوزه های متعدد روانشناسی، روانکاوی و روان درمانی شامل می شوند.

امروزه با توجه به گستردگی خدمات روان شناختی و مشاوره ای و دستاوردهای علمی و تخصصی روان شناسان در ایران و جهان، استقبال از خدمات سلامت روان گسترش یافته و مردم اقشار مختلف جامعه بیشتر از قبل درصدد استفاده از متخصصان این حوزه هستند. شرکت های روانشناسی می توانند در زمینه های خودشناسی، روانشناسی، روانسنجی و روان کاوی، مشاوره ی کودک و نوجوان، مشاوره شغلی، آموزش مهارت های زندگی و مشاوره ازدواج خدمات گسترده ای ارائه دهند و جهت ارائه ی خدمات خود با موسساتی نظیر موسسات آموزشی، سازمان های اداری ومدارس همکاری کنند. بدین لحاظ این شرکت ها از اهمیت قابل ملاحظه ای در نقش سلامت جامعه برخوردار هستند.

فعالیت در بخش های روان درمانی و روان پزشکی مستلزم اخذ مدرک تحصیلی مرتبط و گواهی گذراندن دوره های آموزشی و مهارت در آن حوزه است. همچنین جهت فعالیت در برخی از موضوعات روانشناسی اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح  نظیر سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی ضروری می باشد. در ذیل به آن دسته از موضوعات روانشناسی که نیاز به اخذ مجوز دارند و همچنین به آن دسته از موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز ندارند می پردازیم.

الف) فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند:
برای این دسته از فعالیت ها اخذ مجوز از سازمان بهزیستی ضروری است.
1-تاسیس مهد کودک
2-مهارت فرزند پروری
3-تاسیس مرکز درمانی و بازتوانی معتادین
4-تاسیس خانه سلامت دختران و زنان
5-تاسیس مرکز خدمات مشاوره ژنتیک
6-تاسیس مرکز خدمات مشاوره اجتماعی
7-تاسیس مرکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن

ب) فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز ندارند:
1-تحقیق در زمینه ی روانشناسی
2-برگزاری سمینارها، کنفرانس های عمومی و کارگاه روانشناسی

شرکت های روانشناسی همانند سایر شرکت ها نیاز به ثبت دارند. جهت ثبت شرکت روانشناسی می توان در قالب های ثبتی متفاوت اقدام نمود. انتخاب نوع شرکت به اهداف اعضا در آینده، نوع فعالیت افراد، میزان مسئولیت هر یک از شرکا، تعداد افراد عضو و... بستگی دارد. مطالعات تاریخی و بازرگانی نشان می دهد از میان شرکت های هفت گانه، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در زمره شرکت های فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی محسوب گردیده و با استقبال بیشتری نسبت به سایر شرکت ها روبه رو هستند.

شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص به شرح ذیل می باشد:

-حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس
-حداقل 1.000.000 ریال سرمایه
-حداقل 35% سرمایه نقداَ پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص عبارت است از:

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  3. امضای اقرارنامه
  4. اخذ مجوز در صورت نیاز به صدر مجوز
  5. تنظیم کالتنامه رسمی جهت اخذ مجوز

شرایط ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود:

-حداقل 2 نفر عضو
-حداقل 1.000.000 ریال سرمایه
-تعهد یا پرداخت کل سرمایه

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

مدارک تاسیس شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود

1-کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا
2-امضای اقرارنامه
3-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

تبدیل و انتقال سهام در شرکت سهامی

۱۰ بازديد

هر سهمدر شرکت سهامی قابل انتقال و تبدیل است و دارای دو نوع مبلغ است،ثبت شرکت سهامی خاص مبلغ اسمی و مبلغ واقعی. مبلغ اسمی هر سهم، عبارت از رقمی است که از تقسیم کل سرمایه شرکت بر تعداد سهام آن حاصل می شود. قیمت واقعی سهم، ارزشی است که هر سهم در بورس اوراق بهادار دارد. آن مبلغ در ارتباط با وضع شرکت و فعالیت و عواید دیگر، ممکن است از مبلغ اسمی سهم کمتر یا بیشتر یا برابر باشد. در هر حال روابط دارنده سهم با شرکت و تعیین میزان مشارکت و تعهدات و منافع وی، مبلغ اسمی سهم ملاک است و مبلغ واقعی در آن تاثیری ندارد.

 تبدیل سهام شرکت سهامی:

شرکت سهامی می تواند مشروط بر پیش بینی تبدیل سهام در اساسنامه شرکت و یا تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهام بی نام را به سهام با نام یا بالعکس سهام بانام را به سهام بی نام تبدیل کند.

تبدیل سهام بی نام به سهام با نام

در تبدیل سهام بی نام به سهام بانام، باید مراتب در روزنامه کثیرالانتشار که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد، سه نوبت و هر نوبت به فاصله پنج روز منتشر و با مهلتی تا شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی، به صاحبان سهام داده شود تا برای تبدیل سهام خود به مرکز شرکت مراجعه کنند. در آگهی تصریح خواهد شد که پس از انقضای آگهی مزبور کلیه سهام بی نام شرکت باطل شده تلقی می گردد.

سهام بی نام که ظرف مهلت مذکور برای تبدیل به سهام بانام به مرکز شرکت تسلیم نشده باشد، باطل محسوب و برابر تعداد آن، سهام بانام صادر و به وسیله شرکت در بورس اوراق بهادار یا از طریق حراج فروخته خواهد شد. آگهی حراج، حداکثر تا یک ماه پس از انقضای مهلت شش ماه مذکور، فقط یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشار فوق الذکر منتشر می شود. فاصله بین آگهی و تاریخ حراج،حداقل ده روز و حداکثر یک ماه خواهد بود. در صورتی که در تاریخ تعیین شده تمام یا قسمتی از سهام به فروش نرسد، حراج تا دو نوبت و طبق شرایط فوق تجدید خواهد شد. از حاصل فروش سهام با نام مزبور، بدواَ هزینه های مترتبه کسر می گردد و مازاد آن به وسیله شرکت به حساب بانکی سود دار سپرده می شود.

در صورتی که سهام باطل شده مزبور که در اختیار مالک باقی مانده است ظرف ده سال از تاریخ فوق الذکر، به شرکت مسترد شود، مبلغ سپرده و سود متعلق به آن به دستور شرکت از طرف بانک به مالک سهم پرداخت می شود. پس از سپری شدن ده سال مبلغ سپرده و سود آن در حکم مال بلاصاحب بوده و باید از طرف بانک با اطلاع (رییس دادگستری شهرستان) به خزانه دولت منتقل گردد.

هر گاه پس از تجدید حراج، مقداری از سهام به فروش نرسد صاحبان سهام بی نام، در صورتی که به شرکت مراجعه کنند به ترتیب مراجعه به شرکت اختیار خواهند داشت که از خالص حاصل فروش سهامی که فروخته شده است به نسبت سهام بی نام که در دست دارند وجه نقد دریافت کنند و یا آنکه برابر تعداد سهام بی نام خود، سهام بانام تحصیل نمایند. این ترتیب تا وقتی که وجه نقد و سهم فروخته نشده هر دو در اختیار شرکت قرار دارد، رعایت خواهد شد. به عبارت دیگر حاصل فروش سهم بی نام، مخصوص دارنده آن نیست و هر دارنده سهم بی نام، در صورت مراجعه می تواند از آن استفاده کند.

تبدیل سهام بانام به سهام بی نام

برای تبدیل سهام بانام به بی نام، مراتب فقط یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن  نشر می گردد، منتشر می شود و مهلتی که نباید کمتر از دو ماه باشد به صاحبان سهام بانام داده می شود که برای تبدیل سهام خود به سهام بی نام، به مرکز شرکت مراجعه کنند. پس از انقضای مهلت مذکور، برابر تعداد سهامی که تبدیل نشده است سهام بی نام صادر و در مرکز شرکت نگهداری خواهد شد. البته هر موقع که صاحبان سهام بانام به شرکت مراجعه کنند سهام بانام آن ها اخذ و ابطال و سهام بی نام به آن ها داده شود.

پس از تبدیل کلیه سهام بانام به بی نام یا بالعکس و یا حسب مورد پس از سپری شدن هر یک از مهلت های فوق الذکر، شرکت سهامی باید مرجع ثبت شرکت را از موضوع مطلع سازد تا مراتب طبق مقررات به ثبت برسد و برای اطلاع عموم آگهی شود. دارندگان سهامی که سهام خود را تعویض نکرده باشند نسبت به آن سهام، حق حضور و رای در مجامع عمومی صاحبان سهام را نخواهند داشت.

انتقال سهام در شرکت سهامی

انتقال سهام بی نام، به قبض و ابقاض به عمل می آید. به همین منظور است که سهم بی نام به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود. توضیح اینکه سند در وجه حامل، سندی است که دارنده اش مالک آن شناخته می شود و برای مطالبه وجه یا استفاده از آن، محق محسوب می گردد مگر اینکه ثابت شود وی مالک آن نیست.

"قبض" عبارت است از تسلط بر مال و "اقباض" به قبض دادن مال است. "قبض و اقباض" یعنی ستاندن مال و دادن بهای آن و بالعکس. در معامله سهم بی نام، خریدار،سهم را از فروشنده می گیرد؛ این "قبض" است و بهای سهم را به او تحویل می دهد، این "اقباض" است (قبض و اقباض خریدار). فروشنده بهای سهم را خریدار می گیرد. این قبض است و سهم را به او تحویل می دهد این اقباض است (قبض و اقباض فروشنده).

انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نمایده قانونی او،باید انتقال را در دفتر مذکور امضاء کند. در موردی که تمام مبلغ اسمی سهم پرداخت نشده باشد، نشانی کامل انتقال گیرنده نیز باید در دفتر مزبور قید شود. زیرا وی مسئول پرداخت مبلغ اسمی پرداخت نشده سهم است و برای دسترسی به او لازم است که شرکت از نشانی وی آگاه باشد. بدیهی است هر گونه تغییر نشانی مزبور نیز باید از طرف انتقال گیرنده به اطلاع شرکت برسد.

به تصریح ماده 40، هر انتقالی که در مورد سهم بانام، بدون رعایت شرایط فوق الذکر به عمل می آید، از نظر شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار خواهد بود.

طبق ماده 41 لایحه اصلاح قانون تجارت: "در شرکت های سهامی عام،نقل و انتقال سهام نمی تواند مشروط به موافقت مدیران شرکت یا مجامع عمومی صاحبان باشد". بدین ترتیب باید گفت که معامله سهام شرکت سهامی عام قید و شرطی ندارد.

راجع به نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص، لایحه اصلاح قانون تجارت بیانی ندارد . اصولاَ ورقه سهم، سندی است قابل معامله، اما چون تشکیل شرکت های سهامی خاص قاعدتاَ بین اشخاصی که از قبل با هم آشنایی دارند صورت می گیرد، نقل و انتقال بدون قید و شرط سهام آن ها ممکن است سبب ورود شخص یا اشخاص ناآشنا به شرکت شود، مگر اینکه سهامداران در این مورد قبلاَ توافق نمایند. مثلاَ در اساسنامه پیش بینی کنند که نقل و انتقال سهام بدون قید و شرط انجام شود یا این امر با تصویب هیات مدیره یا تصویب مجمع عمومی یا با رضایت همه سهامداران به عمل آید.

ورقه سهم:
ورقه سهم قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهام صاحب آن در شرکت سهامی می باشد. بنابراین، هر ورقه سهم می تواند نماینده یک یا دو یا چند سهم باشد. اوراق سهام باید متحدالشکل، چاپی و دارای شماره ترتیب باشند و به امضاء لااقل دو نفر که به موجب اساسنامه تعیین می شوند برسد. در ورقه سهام باید نکات ذیل قید شود:

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • نام شرکت و شماره ثبت آن؛
  • مبلغ سرمایه ثبت شده و مقدار پرداخت شده آن؛
  • نوع سهم (بانام،بی نام و ممتاز)؛
  • مبلغ اسمی سهم و مقدار پرداخت شده آن به حروف و اعداد؛
  • تعداد سهامی که هر ورقه نماینده آن است؛
  • هر گاه سهم به قطعاتی تقسیم شود این قطعات نیز باید دارای مشخصات فوق الذکر باشد؛
  • اضافه می شود که لازم است اوراق سهام و قطعات سهم به مهر شرکت ممهور گردد.

ثبت اختیاری و اجباری علائم تجاری

۹ بازديد

علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولیدکننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد.ثبت شرکت در ایران برای اولین بار در سال 1304 قانونی برای ثبت و حمایت علایم تجاری و صنعتی تصویب گردید که بعداَ در سال 1310 مورد تجدید نظر قرار گرفت.علاوه بر قانون مزبور و آیین نامه اجرایی آن،ماده 249 قانون مجازات عمومی نیز مواردی را برای حمایت علایم تجاری ثبت شده پیش بینی نموده است.

 

رواج علایم تجاری و توسعه فروش اجناس تحت علایم تجاری در تجارت بین المللی باعث گردید که کشورهای مختلف برای حفظ تولیدات خود و جلوگیری از تجاوز دیگران به حقوق تجار و صاحبان صنایع مقررات بین المللی وضع نمایند که علامت تجاری نه تنها در کشور آن ها مصون از تعرض باشد بلکه در کلیه ممالک مورد حمایت قرار گیرد زیرا اجناس کارخانجات فقط در یک کشور به فروش نمی رود بلکه در تمام دنیا عرضه می شود و اگر کالای مورد یک علامتی مرغوبیت داشته باشد اشخاص به علامت مزبور عادت کرده و جنس مزبور را طلب می نمایند.اگر بنا شود که اشخاص دیگری اجناس تقلیدی که خصوصیات جنس اصلی را نداشته باشد به مشتریان بدهند اعتماد و اطمینان اشخاص از آن جنس سلب شده نه تنها سازندگان آن زیان می بینند بلکه مصرف کنندگان نیز فریب خورده و اشخاص شیاد و استفاده جو از شهرت علامتی سوء استفاده کرده و جنس بد را به جای جنس خوب تحویل می دهند.این موضوع مخصوصاَ درباره مواد دارویی و خوراکی و لوازم آرایش که با سلامت و بهداشت جامعه ارتباط دارد فوق العاده خطرناک می باشد.از این جهت در پایان قرن نوزدهم اتحادیه ای برای حمایت مالکیت صنعتی بین چند دولت تشکیل گردید که به اتحادیه پاریس معروف است و امروزه اغلب دول به اتحادیه مزبور ملحق گردیده اند.دولت ایران نیز طبق قانون 14 اسفند ماه 1337 به این اتحادیه ملحق گردیده است.
تعریف علامت تجاری
به موجب ماده ی 30 قانون ثبت علائم تجاری مصوب سال 1386 ،علامت و نام تجاری عبارتند از:
الف)علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب)علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.
ج)نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده ی شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
ثبت اختیاری علامت تجاری
بر اساس تبصره 1 قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مصوب اول تیرماه 1310 ،ثبت علائم تجاری در ایران اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. لذا، ثبت علامت تجاری مطابق آئین نامه ی آن اجباری نیست.یعنی اگر کسی علامت برای کالای خود انتخاب کرد و استعمال نمود و آن را به ثبت نرسانید قانون وی را الزام نمی کند.ولی ماده ی 2 اضافه می کند:"حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد".
بنابراین موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند،اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند.ولی حق استعمال انحصاری علامت برای آن ها مشروط و منوط به ثبت آن علامت است به این معنی که اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند و به این جهت کلیه تجار و موسسات تجاری برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب،علایم خود را به ثبت می رسانند.
ثبت اجباری علامت تجاری
به موجب مصوبه ی سوم اردیبهشت 1328 هیاًت وزیران،ثبت علائم برای هر یک از این موارد اجباری است:
الف) داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی
ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند
ج)  آب های گازدار
ه) لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.
لذا به موجب این ماده،تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در آن آیین نامه،اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بوده و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
الف-اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب-شماره ثبت علامت در ایران
در ماده ی 7 آیین نامه آمده است،برچسب مقرره در ماده ی 1 باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.تمام این نوشتجات که بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد ،استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.
بر اساس آیین نامه ی فوق الاشاره،در سال 1342 وزارت اقتصاد آگهی ای را تحت عنوان(آگهی وزارت اقتصاد)راجع به اجرای مقررات آیین نامه نصب و ثبت اجباری علایم صنعتی بر روی اجناس دارویی،خوراکی و آرایشی صادر کرده است.به موجب این آگهی،کلیه ی داروهای اختصاصی مورد استعمال طبی یا دامپزشکی،مواد غذایی،آرد های مخصوص-چای های مختلف،کاکائو،شکلات،آب نبات،پنیر،مربا،ترشی،کره،روغن های مختلف،مشروبات الکلی و غیر الکلی ،آب های معدنی یا گازدار،شربت ،آبجو،آب میوه،لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون،خمیر،پماد،پودر،محلول،عطریات،ادکلن اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور می شود بایستی با برچسبی که دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده موجود باشد ،به معرض فروش گذاشته شود.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/


ثبت علایم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت است انجام می گیرد.ماده 6 قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران می شمارد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی قادر است تصمیماتی راجع به قبول یا رد علایم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان اتخاذ کند.
تقاضای ثبت باید به زبان فارسی و در سه نسخه روی نمونه های چاپی مخصوصی که از طرف اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذارده می شود به عمل آید.

تغییرات حقوقی ثبت شرکت در مناطق آزاد

۹ بازديد

مناطق آزاد تجاری ایران:


بنا به تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده ی حراست شده ی بندری و غیر بندری است  که از  شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی ،اخذ کارت بازرگانی بخشودگی سود و عوارض گمرکی و عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری و همچنین سهولت  و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری  به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید. معمولاَ چنین منطقه ای در بندر یا فرودگاه یا ناحیه محصور محافظت شده انتخاب می گردد و کالاهای خارجی از طریق هوا،دریا و زمین بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد و صادر می شوند.در مناطق آزاد می توان کالا را برای مدتی در انبار ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را بسته بندی مجدد نمود تا کالا به طور سریع تحویل گردد و معمولاَ با تبدیل مواد خام و کالاهای واسطه به محصولات نهایی است که برای فروش در بازار داخلی و خارجی آماده می گردد و مالاَ درآمدهای ارزی قابل توجهی برای کشور فراهم می شود.
ایران هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دارد که عبارت است از:
1-منطقه آزاد کیش
2-منطقه آزاد قشم
3-منطقه آزاد چابهار
4-منطقه آزاد اروند رود
5-منطقه آزاد بندرانزلی
6-منطقه آزاد سلفچگان
7-منطقه آزاد ماکو
8-منطقه آزاد ارس
تمامی موارد ذکر شده ی فوق،از 15 سال معافیت مالیاتی برخوردارند.
بموجب قانون،«انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری مذکور در قانون تجارت و سایر قوانین ایران می توانند در واحد ثبتی منطقه به ثبت برسند، مشروط بر آنکه موضوع فعالیت آن ها قانونی باشد.در هر حال تاسیس و فعالیت شرکت ها تحت قوانین موضوعه امکان پذیر است.»
تغییرات حقوقی ثبت شرکت در مناطق آزاد
طبق ماده ی 10 ضوابط ثبت شرکت ها در مناطق آزاد «اشخاص حقوقی مکلفند به منظور ثبت هر گونه تغییرات در اساسنامه و ترکیب هیات مدیره،بازرسان،صاحبان امضای مجاز،کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال شرکت یا موسسه ظرف یک هفته مراتب را به صورت کتبی به واحد ثبتی منطقه اطلاع دهند.عدم اطلاع به موقع رافع مسئولیت مدیران اشخاص حقوقی مذکور نخواهد بود.»
اظهارکننده موظف است ظرف مدت یک هفته هر گونه تغییراتی را در مفاد اظهارنامه،طی اظهارنامه جدیدی که در سه نسخه تنظیم می شود تهیه و به واحد ثبتی سازمان تسلیم کند تا در دفتر ثبت تجارتی واحد ثبتی قید گردد.
در مورد شرکت های بیمه چون تاسیس آن ها با مجوز شرکت بیمه مرکزی ایران صورت می گیرد،در طول فعالیت شرکت بیمه مرکزی بر آن ها نظارت دارد.در مورد این شرکت ها برخی از تغییرات موکول به موافقت بیمه مرکزی ایران گردیده است.
طبق ماده ی 5«مقررات تاسیس و فعالیت بیمه در مناطق آزاد»این موارد عبارتند از:
1-تغییرات در اساسنامه
2-تغییرات در مدیران
3-تغییرات در سرمایه
4-تغییرات در سهام سهام داران
به موجب ماده ی 9 مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد در صورت ورشکستگی یا عدم توانایی مالی شرکت بیمه،شرکت بیمه ی مرکزی می تواند پروانه ی فعالیت شرکت بیمه را لغو کند.همچنین بموجب ماده ی 10 از همان مقررات،چنانچه شرکت بیمه بر خلاف اساسنامه خود یا سایر مقررات حاکم بر شرکت های بیمه رفتار کند،شرکت بیمه ی مرکزی فعالیت شرکت مزبور را بطور موقت یا دائم ممنوع میکند.
همچنین طبق تبصره ی 1 ماده ی 4 آئین نامه ی اجرایی عملیاتی پولی و بانکی در مناطق آزاد بطور کلی هر گونه تغییرات در اساسنامه ی بانک ها و موسسات اعتباری باید به پیشنهاد سازمان منطقه ی آزاد به تایید شورای پول و اعتباری برسد.

https://danasabt.ir/2020/12/12/the-latest-company-registration-rules/


واحد ثبتی موظف است مراتب تاسیس شرکت یا موسسه و تغییرات آن را حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ ثبت به منظور درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و روزنامه محلی به هزینه متقاضی به آن روزنامه اعلام نماید.(ماده 12)
هزینه های مربوط به ثبت شرکت،موسسه و تغییرات آن همچنین ثبت علایم و اسامی تجاری و پلمپ دفاتر تجاری و غیر تجاری به موجب دستورالعملی که با رعایت قوانین مربوط توسط سازمان هر منطقه تهیه می شود دریافت می گردد.(ماده 20)

ارتودنسی نامرئی؛ مزایا، معایب

۷ بازديد

ارتودنسی لینگوال چیست؟

یکی از روش های درمان ارتودنسی که به طرح لبخندی زیبا می پردازد و سبب تراز شدن دندان ها می شود، ارتودنسی لینگوال می باشد.دندانپزشک زن در رشت این روش جزئی از درمان ارتودنسی ثابت بوده که بریس های آن مشابه با بریس های ارتودنسی ثابت ساده می باشد. تفاوت این است که به جای قرار گرفتن براکت ها بر سطح رویی دندان ها، این بریس ها در قسمت پشتی دندان ها قرار می گیرند. این روش به دلیل آنکه در دید نیست، می تواند نوعی از ارتودنسی نامرئی باشد. در واقع می توان گفت تنها مزیت آن مخفی بودن براکت ها می باشد وگرنه معایب بسیاری دارد. این روش ارتودنسی هم برای بیمار و هم برای ارتودنتیست دشوار خواهد بود.

ارتودنسی به روش لینگوال برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که تمایل دارند درمان ارتودنسی آن ها از اطرافیان مخفی بماند، می توانند از ارتودنسی لینگوال استفاده کنند. اما این روش برای همه مناسب و قابل استفاده نمی باشد. برخی از بیماران که اوربایت بسیار شدیدی دارند، احتمال دارد با نصب این براکت ها دچار مشکلات شدید تری شوند. به هر حال متخصص ارتودنسی بهترین روش درمان را برای بیمار انتخاب خواهد کرد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه درمان علاوه بر روش درمان، تحت تاثیر عوامل متعددی می باشد. برخی از عوامل مانند شدت ناهنجاری، تعداد مراجعات به کلینیک دندانپزشکی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، بیمه و دستمزد دندانپزشک، همگی بر قیمت نهایی ارتودنسی تاثیر گذارند. در جلسه اول معاینه، دندانپزشک مدت زمان درمان و حدود قیمت را برای شما شرح خواهد داد، اما قبل از آن میانگین قیمت ارتودنسی لینگوال را در محدوده مورد نظر خود به دست آورید. به طور معمول این روش ارتودنسی، هزینه بالاتری نسبت به دیگر روش ها دارد که به علت تخصصی ساخته شدن آن ها در لابراتوار می باشد. قیمت این روش ارتودنسی برای یک فک حدود ۶ میلیون تومان تا بیش از ۱۰ میلیون تومان می باشد.

مدت زمان درمان با روش لینگوال

مدت زمان درمان به روش ارتودنسی لینگوال با توجه به شدت ناهنجاری دندان ها و یا اختلال های فکی حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه زمان می برد.

مزایای ارتودنسی لینگوال

 

ارتودنسی لینگوال مزایای محدودی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  1. بارز ترین مزایایی که ارتودنسی لینگوال دارد، مخفی بودن آن است. به دلیل اینکه ارتودنسی یک درمان طولانی مدت می باشد، بسیاری از افراد تمایل دارند که آن را از اطرافیان پنهان کنند، به خصوص بزرگسالان که تمایل کمی به درمان ارتودنسی دارند، می توانند از این روش استفاده کنند.
  2. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف نوشیدنی های رنگی، می تواند سبب تغییر براکت ها شود، مزیت این روش این است که تغییر رنگ براکت ها دیده نمی شود و تاثیری بر لبخند ندارد.
  3. این روش تا حدودی می تواند مشکلات ناشی از مال اکلوژن، بایت و ناهماهنگی دندان ها را درمان کند.

مراحل ارتودنسی لینگوال

 

مراحل ارتودنسی لینگوال به این صورت است که در جلسه اول، دندانپزشک قالب پلاستیکی از دندان های بیمار تهیه می کند و پس از آن قالب تهیه شده را برای ساخت براکت های مخصوص هر دندان به لابراتوار ارسال می کند. برای از دست نرفتن شکل براکت ها، تکنسین های لابراتوار آن ها را به حالت موم می سازند و در محفظه پلاستیکی قرار می دهند. تقریبا می توان گفت این روش به تهیه ژله و سفت شدن آن شباهت دارد. در جلسه دوم، دندانپزشک به پشت دندان ها چسب مخصوص زده و براکت ها را بدون محفظه پلاستیکی در قسمت پشتی دندان ها قرار می دهد. این سیم ها با وارد کردن فشار ملایمی سبب هدایت دندان ها به سمت جایگاه صحیح می شوند.

انواع بریس های لینگوال

متخصص ارتودنسی با توجه اولویت بیمار و شرایط مناسب، بهترین و مناسب ترین برند را انتخاب می کند. برخی از برند های ارتودنسی لینگوال عبارتند از:

  1. بریس های نامشخصاین بریس ها به صورت کاملا شخصی طراحی می شوند. براکت ها در طلا قالب گیری شده و شکل دندان را به خود می گیرند و سیم ها بر اساس نیاز بیمار تهیه می شوند.
  2. IBRACESاین بریس ها با تکنولوژی روز ساخته شده اند و توسط متخصصین آموزش دیده به وسیله تکنولوژی CAD/CAM طراحی شده اند.
  3. IN-OVATIONاین بریس ها ناراحتی کمتر و درمان سریع تر نسبت به بقیه بریس ها دارند. استفاده از این بریس ها دندان ها را به تدریج در محل صحیح قرار می دهد.

مراقبت از ارتودنسی لینگوال

 

ارتودنسی لینگوال نیز همانند هر روش درمانی دیگری به مراقبت هایی نیاز دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید سعی کنید حداقل روزی دو بار مسواک بزنید و به صورت روزانه از نخ دندان استفاده کنید.
  2. با مشورت دندانپزشک خود برای شستشوی دهان خود از دهانشویه استفاده نمایید.
  3. می توانید برای خارج کردن غذا های باقی مانده از بین دندان ها، از دستگاه هایی که با فشار آب را به درون دهان می فرستند، استفاده کنید.

چه کسانی نمی توانند از ارتودنسی لینگوال استفاده کنند؟

برخی از افراد که دندان های به شدت روی هم رفته ای دارند، با انجام این روش به شدت دچار مشکل خواهند شد، زیرا در هنگام بستن دندان ها و جویدن غذا فشار زیادی به براکت ها وارد می شود. همچنین برای افرادی که مستعد بیماری های دهان و عفونت های لثه هستند، این روش اصلا مناسب نخواهد بود.

معایب ارتودنسی لینگوال

معایب ارتودنسی لینگوال از مزایای آن بیشتر می باشد. می توان گفت این روش درمانی تنها برای افرادی که دوست ندارند اطرافیان متوجه درمان ارتودنسی آن ها شوند، مناسب است، اما این افراد باید در جریان تمام معایب این روش درمانی قرار بگیرند. معایب ارتودنسی لینگوال عبارتند از:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. براکت های ارتودنسی لینگوال نسبت به براکت های ارتودنسی هزینه بالاتری را شامل می شوند.
  2. این نوع بریس ها در هنگام نصب شدن ناراحتی بیشتری را برای بیمار به وجود می آورند.
  3. تا حدودی روی گفتار تاثیر گذار است که البته بعد از مدتی بیمار به بریس ها عادت کرده و نحوه گفتار به شکل عادی بر می گردد.
  4. طول مدت درمان ارتودنسی لینگوال طولانی تر از روش های دیگر می باشد.
  5. تمیز کردن این براکت ها بسیار مشکل است، بنابراین احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد.
  6. نصب ارتودنسی لینگوال برای متخصص ارتودنسی نیز دشوار است و دندانپزشک برای دقت بالاتر، زمان بیشتری را صرف می کند که بیمار باید آن را تحمل کند.
  7. حین درمان ارتودنسی لینگوال باید مراجعات بیشتری به مطب دندانپزشکی وجود داشته باشد.
  8. در ارتودنسی لینگوال به دلیل اینکه زبان با براکت ها در تماس است، ممکن است فرد دچار زخم خراش شود. گاهی اوقات به صورت ناخود آگاه از طرف زبان به دندان های پشتی فشار وارد می شود که می تواند در جابه جایی براکت ها تاثیر داشته باشد. در این صورت برای تنظیم مجدد بریس ها باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

انواع کوره آزمایشگاهی

۹ بازديد

۱- کوره الکتریکی (Muffle Furnace)

کوره الکتریکی یکی از انواع کوره های آزمایشگاهی می باشد که به جهت داشتن محفظه ای عایق شده (با موادی چون پنبه نسوز، آجر نسوز و سیمان نسوز) و قرارگیری المنت هایی در قسمت های سقف و اطراف محفظه،قیمت آون ازمایشگاهی برای ذوب و خاکستر کردن برخی از مواد و ایجاد دمای ۱۱۰۰ یا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد به کار برده می شود.

این دستگاه آزمایشگاهی که دارای بدنه ای از جنس ورق های روغنی پوشیده شده از رنگ الکترواستاتیک می باشد؛ ضمن داشتن ترمومتر دیجیتالی و ترموستات، از قابلیت نصب زمان سنج دیجیتالی نیز برخوردار است.

همچنین این نوع از کوره آزمایشگاهی خود شامل دو مدل کوره الکتریکی ۱۱۰۰ درجه و کوره الکتریکی ۱۵۰۰ درجه می باشد.

  • کوره آزمایشگاهی الکتریکی ۱۱۰۰ درجه

این کوره با داشتن دقت دمایی ۱۰± درجه سانتی گراد برای خاکستر گیری مواد آزمایشگاهی، تا محدوده دمایی ۲۰۰ الی ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد مناسب است.

  • کوره آزمایشگاهی الکتریکی ۱۵۰۰ درجه

این مدل از کوره نیز به جهت داشتن دقت دمایی ۱۵± درجه سانتی گراد، برای ذوب کردن مواد در محیط های آزمایشگاهی تا محدوده دمایی ۲۰۰ الی ۱۴۵۰ درجه سانتی گراد بکار برده می شود.

طرز کار با کوره آزمایشگاهی الکتریکی

  • جهت استفاده از کوره الکتریکی در ابتدا لازم است تا دستگاه را در ارتفاع مناسبی از سطح زمین (حداقل ۵ سانتی متر از سطح زمین بالاتر) و در نزدیکی هواکش قرار دهید.
  • پس از اتصال دستگاه به جریان برق (پریز)، با فشار دادن دکمه Power، دستگاه را روشن نمایید.
  • سپس با نمایان شدن دمای فعلی بر روی نمایشگر دستگاه می توانید با فشار دادن کلید ↙ و نمایان شدن علامت TMP، دمای دستگاه را تغییر و تنظیم نمایید و سپس برای ذخیره دما در حافظه، دکمه SET را فشار دهید.
  • همچنین با کمک دکمه های پایین و بالا رونده و سپس فشردن کلید SET، زمان مورد نظر را نیز تنظیم کنید.
  • و در نهایت با فشردن کلید ↙، دستگاه مشغول به کار می شود.

۲- کوره مایکروویو

کوره مایکروویو از جمله کوره های آزمایشگاهی است که با کمک انرژی امواج مایکروویو، برای گرم کردن نمونه ها (از درون) به کار می رود. در واقع این کوره با ترکیب امواج مایکروویو با عناصر گرما دهنده تابش آزاد، جهت گرمایش به کار می رود؛ به همین جهت هم از لحاظ بازده انرژی و هم از لحاظ گرمایش نمونه و گرمایش یکنواخت تر، در مقایسه با دیگر کوره ها بهتر و سریع تر عمل می نماید.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%87/

۳- کوره خاکستر ساز

کوره آزمایشگاهی خاکستر ساز نیز از جمله تجهیزاتی است که برای محاسبه تغییر وزن مواد (در هنگام احتراق)، سوزاندن، حذف مواد بمنظور پاک سازی و بررسی موادی چون پلاستیک، لاستیک، غلات، غذا، ذغال سنگ و چربی حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- کوره لوله ای

کوره آزمایشگاهی لوله ای از جمله تجهیزات گرمایشی – الکتریکی مناسب جهت تصفیه و سنتز ترکیبات غیر ارگانیک و ارگانیک می باشد.