یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

شیکر الک یا لرزاننده مکانیکی

۸ بازديد

غربال کردن

آنالیز غربال یا الک کردن یک روش تجزیه و تحلیل ذرات با قدمت چند صد ساله است که سازندگان از آن به عنوان وسیله ای برای کنترل کیفیت استفاده می کنند. سکوبندی ازمایشگاهی  هنگامی که این عمل صحیح و مطابق استاندارد ها انجام شود، بینشی نسبت به محدوده اندازه ذرات ارائه می دهد و با توجه به آن و تعمیم آن به مقیاس های بالا می توان از سنگ دانه ها به درستی استفاده کرد.

همان طور که باید فرآیند خود را بر اساس نتایجی که جمع آوری می کنید تنظیم کنید، باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نتایج دقیق و قابل تکراری به دست می آورید. نتایج قابل اطمینان با استفاده از یک شیکر الک یا لرزاننده مکانیکی غربال کننده که متناسب با نیازهای شما و مطابق با استاندارد ها تعریف شده باشد، حاصل می شود.

شیکر الک چیست؟

شیکر الک جهت دانه بندی مصالح سنگی کاربرد دارد. تکان دهنده های غربال یا شیکر الک ها دستگاه هایی هستند که برای کمک به حرکت ذرات با استفاده از غربال ها طراحی شده اند و جداسازی دقیق ذرات و توزیع اندازه برای طیف وسیعی از مواد برای برآورده کردن الزامات کنترل کیفیت و تضمین کیفیت به طور خودکار انجام می دهند و کمک به تسهیل عمل جداسازی می کنند. همان طور که ذرات جدا می شوند، بسته به اندازه آن ها روی الک های مختلف نگه داشته می شوند و نتیجه ای در مورد اندازه متوسط ذرات نمونه شما ارائه می دهند.

از مزایای شیکر الک ها می توان به استحکام، دقت و جداسازی قابل تکرار در مقایسه با روش های تکان دادن الک دستی برای اندازه ذرات اشاره کرد. در نهایت، شیکر الک ها مقدار قابل توجهی در زمان تست صرفه جویی می کنند.

انواع شیکر الک ها

انواع مختلفی از تکان دهنده های غربال برای آزمایش دسته خاصی از مواد طراحی شده اند. با این حال، دو نوع شیکر الک وجود دارد که عمدتاً در صنعت تجزیه و تحلیل ذرات استفاده می شود: لرزاننده های غربال مکانیکی و لرزاننده های غربال الکترومغناطیسی. در حالی که تکان لرزاننده های مکانیکی و الکترومغناطیسی برای شناسایی محدوده اندازه ذرات طراحی شده اند، نحوه عملکرد آن ها متفاوت است.

شیکر الک ها یا لرزاننده های مکانیکی

شیکر الک های مکانیکی، تکان دهنده های غربالی هستند که از چندین قسمت متحرک برای به نوسان در آوردن و ضربه زدن به ذرات تشکیل شده اند و با این کار ذرات حرکت می کنند و بر اساس اندازه راه خود را در میان چند الک پیدا می کنند. در حالی که این ماشین ها ممکن است آخرین فناوری را نداشته باشند، استفاده از آن ها نسبتا آسان است و اغلب در استاندارد های مختلف صنعتی ضروری است.

شیکر های الک مکانیکی از یک سیستم موتوری برای ایجاد یک سری حرکات مشترک برای تکان دادن مجموعه غربال ها استفاده می کنند. این موتور یک حرکت نوسانی منفرد یا یک حرکت دوگانه نوسانی و ضربه ای، ایجاد می کند.  شیکر الک به گونه ای طراحی شده است که تعداد معینی از نوسانات و در صورت وجود ضربه در دقیقه را ایجاد کند. گفتنی است، اکثر شیکر الک های موجود امروزی دارای یک تایمر دیجیتال هستند که به اپراتور ها اجازه می دهد زمان تست تعیین شده را مطابق با پایان تجزیه و تحلیل کامل غربال تنظیم کنند.

همان طور که در بالا گفته شد، شیکر الک های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام با درجه خاصی از اندازه و جنس مواد طراحی شده اند. با این حال، تعیین این که کدام شیکر برای شما مناسب است در نهایت به دو عامل بستگی دارد: ماده ای که در حال آزمایش هستید و قطر الک های مورد نیاز شما. شیکر های الک برای آزمایش هر چیزی از دانه های درشت گرفته تا مواد ریز مانند آرد طراحی شده و قابل عرضه هستند.

برای این منظور، بهترین راه برای تشخیص این که کدام شیکر الک برای شما مناسب است، مراجعه به استانداردهای صنعتی است، زیرا آن ها نگاه کلی در مورد مشخصاتی که عملیات شما باید داشته باشد، بر اساس دستور العملی ارائه می دهند.

مطابق با استاندارد ملی 4977 با عنوان سنگدانه ها- دانه بندی سنگدانه های ریز و درشت- روش آزمون باید بتوانند دانه ها را بغلتانند و در عین حال بچرخانند. شیکر الک ها دارای یک تایمر هستند که عموما بر اساس ساعت، دقیقه و ثانیه قابلیت تنظیم دارند. پس از مشخص کردن مقیاس زمانی، کاربر باید مدت زمان الک را مشخص کند. طبق دستورالعمل استاندارد، اگر مصالح قابلیت سایش داشته باشند، دستگاه نباید بیش از 10 دقیقه روشن بماند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

بر اساس استاندارد ها مقدار مناسبی از نمونه را روی الک قرار دهید و از قرار دادن حجم بیش از مقدار معین روی هر الک خودداری کنید. شیکر الک قابلیت نصب 8 الک به قطر 8 اینچ و 6 الک به قطر 12 اینچ را دارد. خاک در کل الک پخش شده و در گوشه ای جمع نمی شود.

بعد از عصب کشی دندان درد دارد؟

۷ بازديد

درد دندان بعد از عصب کشی

در داخل ریشه، شبکه پیچیده ای از کانال‌ها وجود دارد. این کانال‌ها هم سیستم عصبی و هم سیستم عروقی دندان را درخود جای داده اند.ایمپلنت دندان در رشت  سیستم عصبی هنگامی که توسط یک محرک (سرما، هوا، حفره‌ها،باکتری‌ها، تروما و غیره) تحریک می‌شود، بازخورد حسی را به شکل درد نشان می‌دهد. به طور معمول، پس از یک عصب کشی موفق، هیچ دردی نخواهید داشت. با این حال، مواردی وجود دارد که بیماران درد دندان بعد از عصب کشی را تجربه می‌کنند. متأسفانه، همه دندان‌های تحت درمان ریشه تا پایان عمر بدون درد و پایدار باقی نمی‌مانند.

شایع ترین علل درد دندان بعد از عصب کشی

اگر دندان شما بعد از عمل عصب کشی همچنان درد می‌کند، باید نگران بود؟ درد دندان بعد از عصب کشی اگر جزئی باشد، طبیعی است. اما اگر این درد ادامه پیدا کند یا مدتی پس از عصب کشی درد دندان شروع شود به علل زیر بستگی دارد:

۱- باکتری ها

باکتری‌ها بسیار مقاوم هستند و حتی در شرایط بدون اکسیژن و مواد مغذی نیز زنده می‌مانند. در زمان و شرایط مناسب، این باکتری‌ها مجدد فعالیت خود را آغاز می‌کنند، به رشد خود ادامه می‌دهند و دوباره منجر به عفونت می‌شوند. از این رو، احتمال دارد علائم تورم، حساسیت و درد دندان بعد از عصب کشی  بروز کند.

۲- عفونت کانال ریشه

یکی دیگر از علل درد دندان بعد از عصب کشی  نشت مواد پرکردنی دندان است. نشت این مواد اجازه ورود باکتری‌های دهان را به داخل ریشه داده و محیط را برای عفونت مجدد فراهم می‌کند. تاکید دندان‌پزشکان بر روکش کردن دندان عصب کشی شده نیز به همین علت است. 

۳- روکش یا پرکردگی نامناسب

انتخاب روکش با دقت میلی متری باید صورت پذیرد. زیرا اگر بیش از اندازه لازم باشد، فشار زیادی به دیواره‌های دندان وارد می‌آورد و درد در ناحیه ریشه ایجاد می‌شود. میزان پرکردگی نیز از همین قانون پیروی می‌کند. البته این مشکل، حاد نیست و به راحتی برطرف خواهد شد.

۴- درد در بافت های پریودنتال

ممکن است درد دندان بعد از عصب کشی ، مربوط به عوارض ناشی از تحریک بافت‌های پریودنتال باشد، به شرط اینکه عصب کشی دندان بدون هیچ ایرادی انجام شده باشد. دندان به دلیل التهاب موجود در بافت پریودنتال در اطراف نوک ریشه دندان، درد می‌کند. علت دیگر آن افزایش جریان خون است، زمانی که بافت‌های پریودنتال در حال ترمیم هستند.

۵- آبسه (عفونت) در استخوان فک

گاهی درد دندان بعد از عصب کشی  به علت بوجود آمدن آبسه در ریشه دندان است. این مورد زمانی رخ می‌دهد که در نوک ریشه دندان، مایع و چرک جمع می‌شود. بسیار مهم است که دندانپزشک مطمئن باشد که عفونت قبل از ترمیم دندان به طور کامل برطرف شود و سپس با مواد پرکردنی ترمیم صورت گیرد. اگر پس از پاکسازی کامل، بازهم باکتری‌ها در استخوان فک و اطراف ریشه باقی مانده باشند، درد و التهاب پس از عصب کشی باقی خواهد ماند. در این حالت با مصرف آنتی بیوتیک این مشکل برطرف خواهد شد.

۶- درمان ناقص

بدترین علت درد دندان بعد از عصب کشی  این است که تشخیص کانال به درستی انجام نگیرد. در این حالت ممکن است بعضی از عصب‌ها درمان نشوند و همچنان عفونت و باکتری باقی بماند. در این حالت درد دندان بیش از ۵ روز ادامه خواهد داشت. دندان به سرما و گرما و همینطور فشار بسیار حساس خواهد شد. اگر این علائم بروز کرد بلافاصله باید به دندان‌پزشک مراجعه نموده و عصب کشی مجدد صورت گیرد.

۷- نشتی سدیم هیپو کلریت

سدیم هیپوکلریت یا همان آب ژاول محلولی است که در درمان ریشه برای شستشوی کانال دندان از آن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تمامی‌ باکتری‌ها و تمام بافت‌های عصبی در آن ناحیه شسته شوند. اگر این محلول به محیط خارج از نوک ریشه سرایت کند، درد بیشتری برای بیمار ایجاد می‌کند. درمان این مشکل تنها با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها امکان پذیر است و پس از چند روز رفع خواهد شد.

۱ یا ۲ هفته درد دندان بعد از عصب کشی طبیعی است؟

به هیچ وجه! اگر دردی دارید که تا ۱ تا ۲ هفته پس از درمان همچنان بسیار شدید است، یا در همان روزهای اول بسیار درد شدید و غیرقابل تحملی دارید، به هیچ وجه طبیعی نیست. اینگونه دردها نشان دهنده این است که کانال ریشه از کار افتاده است و عفونت همچنان در دندان وجود دارد. 

از دیگر علل درد دندان بعد از عصب کشی در صورتی که تا ۲ هفته ادامه داشته باشد این است که دندان دارای ترک باشد، ریشه به درستی تمیز نشده باشد یا کانال ریشه کامل بررسی نشده باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، ب باید بلافاصله به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید و پس از بررسی مجدد درمان‌های لازم روی ریشه دندان صورت گیرد. احتمال دارد درمان ریشه توسط دندان‌پزشک مجددا تکرار شود تا هر گونه مشکل پنهان در دندان شما برطرف شود.

چرا باید دندان را عصب کشی کرد؟

تصور این موضوع که تنها زمانی باید به دندان‌پزشک مراجعه کرد که دچار دندان دچار درد یا عفونت شده است، کاملا اشتباه است. گاهی این امکان وجود دارد که باکتری‌ها و میکروب‌ها در حفره موجود در دندان (پالپ) نفوذ کنند ولی دردی ایجاد نکنند. در این حالت حتی بدون وجود درد، دندان باید عصب کشی شود. به همین دلیل است که همواره تاکید می‌کنیم که چک آپ منظم دهان و دندان باید در برنامه شما قرار داشته باشد. 

این روتین باعث می‌شود در هزینه و استرس عمل‌های دندان‌پزشکی شما کاهش محسوسی ایجاد شود. به هر حال در اکثر مواقع علائمی وجود دارد که درمان آنها تنها با عصب کشی امکان پذیر است. این علائم و نشانه‌ها در تمام افراد یکسان نیست، اما در اغلب موارد علائم زیر از علل شایع هستند.

علائم و نشانه های آسیب ریشه:

  • درد دندان هنگام جویدن
  • حساسیت بیش از حد دندان‌ها با نوشیدنی‌های سرد یا گرم
  • تورم لثه یا صورت
  • تغییر رنگ یا خاکستری شدن دندان
  • تورم و حساس شدن لثه‌های مجاور
  • خروج ترشحات از دندان

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

داشتن روتین چک آپ دندان از موارد ضروری است. اما اگر هر یک از این علائم را مشاهده می‌کنید، باید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کنید. زیرا عدم درمان به موقع ریشه، باعث بروز آبسه در دندان و استخوان فک می‌شود. همچنین احتمال دارد که کانال ریشه کلا از بین برود. تحلیل رفتن استخوان فک نیز از دیگر نتایج درمان نشدن به موقع و در نتیجه از دست دادن دندان می‌شود. همانطور که متوجه شدید، عصب کشی یک عمل پیچیده است و نیاز به تخصص بالایی دارد. 

https://drshamsdentist.com/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

به همین دلیل است که اکنون برای هریک از مشکلات دندانی باید به متخصصان جداگانه ای مراجعه کنید. عمل عصب کشی به حفظ لبخند طبیعی شما و تسکین درد ناشی از جویدن غذا کمک می‌کند تا بتوانید از غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید و نیاز به درمان‌های متعدد دندانپزشکی و صرف هزینه زیاد را کاهش دهید.

عوارض عصب کشی دندان عفونی

۵ بازديد

علائم هشدار دهنده که احتمالا منجر به عصب کشی دندان می‌شوند؟

برای اطمینان از مراجعه به موقع به دندانپزشک برای مراقبت و درمان دندان، باید با علائم عفونت ریشه آشنا باشید.بهترین دندانپزشک رشت برای کامپوزیت در ادامه به علائم هشدار دهنده این بیماری می‌پردازیم.

درد یکی از علائم هشدار دهنده عفونت دندان

درد علامت اصلی است که افراد را در مواجهه با عفونت ریشه به دنبال مراقبت‌های دندانی سوق می‌دهد. عفونت کانال ریشه درد شدیدی را به دنبال دارد. زمانی که با دندان آسیب دیده چیزی را گاز می‌گیرید یا می‌جوید، درد تشدید می‌شود. علاوه بر این، ممکن است هنگام خوردن غذا و نوشیدنی سرد یا گرم، حساسیت دندان را تجربه کنید.

درد همچنین می‌تواند از التهاب لثه‌ها منشاء بگیرد. تورم باعث قرمز شدن و حساس شدن لثه می‌شود. در بیشتر مواقع، تورم و ناراحتی در ناحیه اطراف دندان آسیب دیده ایجاد می‌شود.

تیره شدن دندان

هنگامی که لایه داخلی دندان عفونی می‌شود، ممکن است دندان قهوه ای یا زرد به نظر برسد. زیرا عفونت به بافت‌های پالپ می‌رسد. در طول انجام عصب کشی، مواد پالپ مرده یا نکروز شده را استخراج می‌کنند و فضا با گوتاپرکا پر می‌شود. پس از آن روکش دندان کشیده می‌شود تا ظاهر دندان زیبا به نظر برسد.

آبسه دندان

آبسه دندان زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها و مواد پالپ در حال مرگ، پاکت‌های عمیق پر از چرک را در اطراف ریشه دندان ایجاد کنند. این عامل باعث ناراحتی شدید و بوی بد دهان می‌شود و از طریق برجستگی و جوش قرمز بزرگ روی لثه قابل مشاهده است. مایع بدبو نیز ممکن است از آبسه خارج شود. پریودنتیست آبسه دردناک را در طول عصب کشی تخلیه می‌کند و باکتری‌ها را برای کاهش درد پاک می‌کند.

بوی بد مزمن دهان

بیمارانی که از عفونت ریشه رنج می‌برند معمولا بوی بد مزمن دهان دارند. اگر بوی بد دهان علیرغم مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از شوینده‌های دندانی از بین نرفت، احتمالاً عفونت وجود دارد.

باکتری ایجاد کننده عفونت، بوی بدی می‌دهد. این باکتری باعث بوی بد و طعم تلخ در دهان می‌شود. ایجاد آبسه می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

درمان ریشه یا عصب کشی چیست؟

درمان ریشه روشی برای حفظ دندان پوسیده است. این فرآیند شامل برداشتن پالپ، اعصاب عفونی و تمیز کردن محتاطانه داخل دندان است. سپس با ماده لاستیکی به نام گوتاپرکا بسته بندی و مهر و موم می‌شود. این روش بسته به دندانپزشکی که مراجعه می‌کنید هزینه متفاوتی دارد. با این حال، به طور کلی، نسبتاً ارزان است.

دلایل عفونی شدن پالپ دندان

به طور کلی، اعصاب و پالپ دندان ممکن است در اثر موارد زیر ملتهب و عفونی شود:

·        پوسیدگی عمیق

·        روش‌های مکرر یا پرکردن‌های بزرگ در دندان

·        شکستن دندان

·        ضربه به صورت

عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

روند طولانی عصب کشی نیاز به یک یا چند ویزیت دندانپزشکی دارد.

۱- ابتدا برای بررسی شکل و وضعیت کانال‌های ریشه و تعیین اینکه در کجا علائم عفونت در اطراف دندان و استخوان وجود دارد عکس برداری با اشعه ایکس انجام می‌شود. دندانپزشک شما از بی حسی موضعی استفاده می‌کند. با بی حسی بیمار در طول درمان دردی را احساس نمی کند و در آرامش کامل قرار دارد.

۲- یک سد لاستیکی برای خشک نگه داشتن ناحیه و پاک شدن از بزاق در اطراف دندان قرار می‌گیرد.

۳- سپس با ابزارمخصوص سوراخی در دندان ایجاد می‌شود تا پالپ، عصب و باکتری پوسیده در دسترس قرار بگیرند. این مرحله با استفاده از یک سری فایل‌های کانال ریشه انجام می‌شود. فایل‌ها کانال را خراش داده و پالپ عفونی را به طور کامل بیرون می‌کشند. در حین عصب کشی از محلول پاک کننده هیپوکلریت سدیم برای شستشوی کانال استفاده می‌شود.

۴- هنگامی که دندان به طور دقیق تمیز شد، می‌توان آن را آب بندی کرد. بسته به شرایط، دندانپزشک شما ممکن است حدود یک هفته صبر کند تا کانال را ببندد. ممکن است در صورت وجود عفونت، گذاشتن دارو در داخل دندان لازم باشد. در غیر این صورت، دهانه ممکن است در همان روز عصب کشی بسته شود. اگر به دلایلی عصب کشی در همان روز تکمیل نشود، دهانه بیرونی با ماده پر کننده موقت پر شده تا از ورود بزاق و مواد خوراکی به داخل دندان جلوگیری شود.

۵- در ویزیت بعدی، دندان در نهایت با یک آدامس سیلر و گوتاپرکا پر می‌شود. گوتاپرکا یک لاتکس طبیعی است که از شیره درختان درست می‌شود.

۶- در نهایت، اگر پوسیدگی بیش از حد منجر به پر شدن بزرگ یا ضعیف شدن دندان شود، ممکن است ترمیم بیشتری برای دندان لازم باشد. معمولاً روکش چینی یا پست و روکش برای محافظت و استحکام بیشتر قرار داده می‌شود. این کار امکان استفاده کامل از دندان را فراهم می‌کند.

آیا عصب کشی دندان عوارضی دارد؟

شاید گفته شود که عوارض عصب کشی دندان ممکن است بعدا خود را نشان دهد اما نمی شود دست روی دست گذاشت تا دندان کاملا از بین برود. بدون مداخله، دندان فقط بدتر می‌شود. به احتمال زیاد عدم درمان می‌تواند به یک بیماری جدی تبدیل شود. عدم رسیدگی باعث ایجاد آبسه دندان در دهان می‌شود که در نتیجه آن درد متوسط تا شدید را احساس خواهید کرد. این باکتری‌ها به تحلیل استخوان دهان می‌پردازند که در نهایت منجر به کشیدن دندان آسیب دیده می‌شود.

به همین دلیل دندانپزشک توصیه می‌کند که برای حفظ دندان خود، درمان ریشه انجام دهید. با این حال، این کار باعث نجات دندان نمی شود، زیرا قبلاً عفونی شده و در حال مرگ است. با این وجود، عصب کشی جایگزینی مناسبی برای کشیدن دندان و ایمپلنت است.

نشانه‌های کلی عفونت دندان

·        درد ضربانی که با گذشت زمان بدتر می‌شود.

·        درد هنگام جویدن یا گاز گرفتن زیاد باشد.

·        دردی که به فک، گردن و گوش شما سرایت کند.

·        لثه‌ها متورم می‌شوند.

·        صورت شما متورم و قرمز شود.

·        غدد لنفاوی در گردن و فک شما حساس و متورم می‌شوند.

·        حساسیت دندان به خوراکی‌های سرد و گرم بالا می‌رود.

·         در عفونت‌های شدید تب می‌کنید.

·        دهان بوی بدی می‌دهد.

مزایای عصب کشی دندان عفونی

عصب کشی مزایای زیادی دارد که می‌توانند افراد را قانع کرده تا به توصیه دندانپزشک عمل کنند.

·        باعث تسکین درد شده و عملکرد دندان را دوباره به آن باز می‌گرداند.

·        عصب کشی از آبسه، گسترش عفونت و آسیب به استخوان دهان جلوگیری می‌کند.

·        پیشگیری از گسترش عفونت بسیار مهم است زیرا می‌تواند به یک بیماری جدی تبدیل شود.

·        درد کمتری نسبت به کشیدن دندان دارد. اگر دندان کشیده شده با ایمپلنت جایگزین نشود، شکافی بین دندان‌ها باقی می‌ماند.

·        شکاف بین دندان‌ها باید با ایمپلنت جایگزین شود تا بتوانید به درستی به گاز گرفتن و جویدن ادامه دهید.

·        عصب کشی مقرون به صرفه تر از کشیدن دندان و گذاشتن ایمپلنت است.

·        پس از آنکه به روکش دندان بعد از عصب کشی عادت کردید از نظر زیبایی هیج فرقی با دندان‌های طبیعی نخواهد داشت.

·        وجود شکاف و فاصله در دندان‌ها باعث جابه‌جایی آن‌ها می‌شود و بایت دهان را تغییر می‌دهد. حتی ممکن است باعث سندرم مفصل گیجگاهی فکی و مشکلات انسداد شود.

·        هیچ ایمپلنتی به خوبی دندان شما ظاهر، احساس یا عملکرد نخواهد داشت.

عوارض عصب کشی دندان

عوارض عصب کشی دندان عفونی ممکن است در پی عصب کشی رخ بدهد. در ادامه با برخی از این عوارض آشنا می‌شویم:

·        هیچ تضمینی صد در صد وجود ندارد که کانال ریشه کاملاً تمیز شود.

·        اگر ترمیم دندان و پاک کردن پالپ به درستی انجام نشود، ممکن است عفونت ایجاد کرده و پس از آن باید آنتی بیوتیک و مسکن مصرف کنید.

·        از آنجایی که دندان پوک می‌شود، شکننده و مستعد شکستگی خواهد بود.

·        پس از این درمان، دندان نیاز به تقویت با روکش یا پست چینی یا هر دو دارد.

·        این روش در آینده باعث تولید هزینه قابل توجهی برای افراد می‌شود.

·        عصب کشی کردن نیاز به چندین ویزیت دندانپزشک و بازه‌های زمانی طولانی دارد.

·        ممکن است باعث ایجاد ناراحتی در دهان و فک شود، زیرا باید دهان و فک برای مدت زمان طولانی باز بماند.

·        پس از عصب کشی، دندان ممکن است تغییر رنگ داده یا تیره شود.

نکته اصلی این است که عصی کشی مانند هر روش پزشکی، خطرات خود را دارد: گاهی اوقات درمان ریشه موفقیت آمیز نیست و ممکن است نیاز به درمان بیشتری مانند جراحی ریشه برای تلاش و حفظ دندان داشته باشید. رایج ترین آنها اپیکوکتومی یا برداشتن انتهای ریشه دندان است که کمی سخت تر از عصب کشی است.

https://drshamsdentist.com/%d9%84%d9%85%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

 

چرا باید دندان را تا جای ممکن حفظ کنید؟

ساده ترین، اما مهمترین دلیل برای عصب کشی به جای کشیدن دندان این است که باید دندان خود را حفظ کنید. هر چند ممکن است دندان مرده باشد اما این روش باز هم مفید است. زیرا به شما امکان می‌دهد مانند گذشته به خوردن و صحبت کردن ادامه دهید. اما کشیدن دندان می‌تواند هر دو را تحت تأثیر قرار دهد.

راهنمای جامع تحصیل پروانه کسب

۷ بازديد
برای راه اندازی یک واحد تجاری و یا به اصطلاح شغل آزاد ،اخذ کارت بازرگانی فوری قبل از هر چیز می بایست نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کرد. پروانه کسب مجوزی است که به منظور شروع و ادامه کسب و کار یا حرفه به صورت دائم ( برای مدت 5 سال ) و یا موقت ( به مدت یک سال ) به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین صادر می گردد.
هر شخص حقیقی یا حقوقی که در یکی از فعالیت های صنفی سرمایه گذاری کند فرد صنفی شناخته می شود .زمینه های این مشاغل عبارت است از تولید، تبدیل ، خرید ، فروش، توزیع ، خدمات
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل پروانه کسب ( جواز کسب ) :

وفق ماده 5 آیین نامه اجرایی نحوه صدور و تمدید پروانه کسب ، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پروانه کسب به قرار ذیل است:
الف- شرایط عمومی:
1.ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی یا عادی ( دارای اعتبار زمانی ) یا دیگر عقود نافله ( سرقفلی، هبه ، وصیت تکمیلی ، صلح در مقابل با اجاره ) یا ارائه قرارداد های منعقده فی ما بین متقاضی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی محل کسب یا احراز مالکیت طبق عرف محل در روستاها
تبصره 1- اخذ تعهد نامه محصری از دارندگان اسناد عادی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن الزامی است.
تبصره 2- صدور پروانه کسب برای اماکن تجاری، اداری یا کارگاهی بلامانع می باشد.
2.گواهی اداره امور مالیاتی ذی ربط مبنی بر تشکل پرونده یا پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده.
3.گواهی گذراندن دوره های آموزشی مرتبط از مرکز آموزش اصناف یا مرکز مورد تایید کمیسیون نظارت
تبصره – متقاضیان پروانه کسب موقت از گذراندن دوره های آموزشی معاف می باشند.
4.تصویر کامل شناسنامه و کارت ملی برای اتباع ایرانی و گذرنامه، پروانه کار و اقامت معتبر برای اتباع خارجی
5.تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی برای آقایان کمتر از پنجاه سال سن
تبصره – دفتر چه آماده خدمت بدون مهر غیبت یا گواهی اشتغال به تحصیل برای متقاضیان پروانه کسب موقت بلامانع می باشد.
ب- شرایط اختصاصی:
1.کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی از مراکز بهداشتی، درمانی.
( برای صنوف مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی )
تبصره 1- ضوابط و مقررات مربوط به صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این آیین آنامه با پیشنهاد نیروی انتظامی و با همکاری اتاق اصناف ایران توسط دبیرخانه هیات عالی نظارت تهیه و پس از تایید هیات عالی نظارت به تصویب وزیر صنعت معدن و تجارت خواهد رسید.
تبصره 2- گواهی صلاحیت انتظامی و ترافیکی برای متقاضیان پروانه کسب موقت بلامانع می باشد.
2- پروانه تخصصی و فنی یا دیپلم فنی یا مدارک تحصیلی بالاتر مرتبط، با حضور یک نفر واجد شروط فوق شاغل در واحد صنفی ( برای صنوف مشمول تبصره ماده 13 قانون نظام صنفی)
3- معرفی نماینده هیات مدیره ( مدیر عامل ) برای صدور پروانه کسب به نام وی به همراه تصویر اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت ( برای اشخاص حقوقی )
4- رضایت نامه محضری سایر شرکا برای صدور پروانه کسب به نام یکی از شرکا ( برای مشارکت های مدنی )

  • مراحل  صدور پروانه کسب

امروزه ،نحوه ی درخواست صدور جواز کسب از حالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلاَ ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره داشت و از طریق فرم مربوطه ،درخواست مورد نظر را پیشنهاد می داد. ولی در حالت فعلی با اجرایی شدن سامانه ی صدور پروانه کسب ( پنجره واحد اصناف و بازرگان ) ، نحوه درخواست صدور جواز کسب از طریق سامانه ی اینترنتی انجام می گیرد. در این شیوه پس از ورود به سامانه ثبت نام پروانه کسب، فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل کنید.
انتخاب نوع شخص، انتخاب نوع کسب ، انتخاب محل تقاضا ، انواع مرجع صدور ، تکمیل اطلاعات اولیه یعنی کد ملی، شماره تلفن همراه و کد پستی و شماره موبایل ، انتخاب رسته مورد تقاضا ، تکمیل اطلاعات فردی و صنفی از جمله اطلاعاتی است که می بایست در فرم مربوطه تکمیل کنید.
پس از طی نمودن مراحل اینترنتی ، مراجع صدور حداکثر ظرف 15 روز پس از دریافت تقاضا، پاسخ متقاضی را مبنی بر رد یا قبولی تقاضا به صورت الکترونیکی یا کتبی به وی اعلام می نمایند.عدم اعلام نظر در مدت یاد شده به منزله پذیرش محسوب می گردد.
متقاضی پس از قبول تقاضا، موظف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه مدارک مورد نیاز را از طریق سامانه ارسال و تصویر آن را به مراجع صدور پروانه کسب تسلیم نماید.
وفق ماده 2 آیین نامه نحوه صدور و تمدید پروانه کسب ، مراجع صدور پروانه کسب مکلفند بطور همزمان ، نسبت به استعلام های مورد نیاز اقدام و کلیه دستگاه های استعلام شونده نیز موظفند حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ دریافت استعلام،نظر قطعی و نهایی خود را به صورت الکترونیکی یا کتبی اعلام دارند.اعلام نظر موافق باید بدون ابهام و هر گونه قید و شرط و نظر مخالف نیز با ذکر علت و مستند به دلایلی قانونی باشد.در غیر این صورت و یا در صورت عدم اعلام نظر در مهلت مقرر، به منزله نظر مثبت تلقی می گردد و پاسخ منفی دستگاه های استعلام شونده خارج از موعد مقرر مانع از صدور پروانه کسب نخواهد شد.

https://danasabt.ir/%D9%BE%D9%84%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA%D8%B1/


پس از تایید مراجع صدور، جواز کسب صادر خواهد شد.
تمدید اعتبار پروانه کسب هر ده سال یک بار الزامی است.

رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی

۶ بازديد

روش درست خشک کردن شیشه آلات آزمایشگاهی

یک آزمایشگاه زمانی کاملا کارآمد و مناسب حداکثر بهره وری است که تمام اجزا مورد نیاز، از کوچک ترین وسایل و تجهیزات، سکوبندی تا دستگاه های اصلی موجود باشند و به درستی کنار هم قرار گرفته باشند.هود لامینار شاید با نگاه سطحی به نظر بیاید که اجزای نه چندان پیچیده وجودشان در آزمایشگاه حس نشود. اما همین ابزار کوچک مانند رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی اگر در کنار سینک شست و شو وجود نداشته باشد، کار را برای پرسنل بسیار سخت می کند و زمان زیادی از پرسنل گرفته شود تا شیشه آلات آزمایشگاهی شسته شده به طور کامل خشک شوند.

بنابراین مسئول آزمایشگاه علاوه بر توجه به اجزای پیچیده و مهم آزمایشگاه، باید نیاز کاربران به تجهیزات ساده اما بسیار کاربردی مثل رک خشک کن را نیز در نظر داشته باشد تا نتیجه با بهترین بازده دیده شود.

رک خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی

آزمایشگاه ها به انواع تجهیزات با کیفیت نیاز دارند. یک از این وسایل رک های خشک کن شیشه آلات آزمایشگاهی است. هر کدام از پرسنل آزمایشگاه به راحتی می تواند توضیح دهد که چرا وجود چنین وسیله ساده ای بسیار مهم است.

رک های خشک کن برای آویزان کردن، تخلیه و خشک کردن انواع ظروف آزمایشی است. مزیت استفاده از این رک های خشک کن این است که، ظروف به صورت معکوس نگه داشته می شوند و تمام حلال ها و آبی که برای شست و شو استفاده شده است، تخلیه می شود. به علاوه، با نحوه چیدمانی که ایجاد می کند، مانع از به هم خوردن ظروف شیشه ای و شکستن آن ها می شود و  ظروف شما را در زمانی که رطوبت اضافی تبخیر می شود ایمن نگه می دارد.

از رک خشک کن می توان برای بشر، ارلن، لوله های آزمایش، بالن های حجمی، پیپت ها، قیف ها، بالن های ته گرد، استوانه های مدرج و … استفاده کرد.

در برخی از انواع رک های خشک کن، میخ ها قابل جا به جایی هستند تا به راحتی بتوانید برای قرار دادن ظروف شیشه ای بسیار بزرگ هم از این وسیله استفاده کنید.

حتما در نظر داشته باشید که رک های خشک کن کاملا تمیز باشند و گرد و غبار یا بقایای موادی که با آن ها کار می کنید، روی آن ها نریخته باشد. بنابراین بهتر است به صورت دوره ای رک خشک کن را تمیز کنید.

برخی از رک های خشک کن مجهز به المنت های گرم کننده هستند تا ظروف آزمایشگاهی سریع تر خشک شوند.

هر آزمایشگاهی حداقل نیاز به دو یا سه رک خشک کن دارد و بهترین محل برای قرار دادن رک خشک کن، کنار سینک شست و شو است. به این ترتیب می توانید ظروف شسته شده را مستقیما روی رک خشک کن قرار دهید تا از بی نظمی و آسیب به ظروف شیشه ای آزمایشگاه ها جلوگیری شود.

انواع رک های خشک کن

رک های خشک کن در اندازه و شکل های متعددی قابل فروش هستند.

  • رک خشک کن دو طرفه
  • رک خشک کن یک طرفه
  • رک خشک کن قابل نصب روی دیوار و بالای سینک شست و شو
  • رک خشک کن دارای سینی
  • رک خشک کن مخصوص لوله آزمایش
  • رک خشک کن مخصوص پلیت های شیشه ای 

همچنین رک های خشک کن می توانند از چهار نوع جنس باشد؛

  • استیل ضد زنگ: بسیار محبوب است. علاوه بر وزن کمی که دارد، بدون تخلخل است. به این معنی که به سرعت خشک می شود و مواد شیمیایی نمی تواند در آن نفوذ کند. برای محیط های استریل بسیار مناسب است.
  • آکریلیک: یک ماده شفاف است و برای آزمایشگاه هایی فضای کوچی دارند مناسب است زیرا می توانند نور را عبور دهند. تنها نقطه ضعف رک های خشک کن آکریلیک این است که مانند استیل ضد زنگ در برار خط و خش مقاوم نیست.
  • فنولیک: رک های خشک کن فنولیک مشابه آکریلیک هستند. به راحتی می توان آن ها را روی دیوار نصب کرد یا کنار سینک شست و شو قرار داد.
  • رزین اپوکسی: رک های خشک کن رزین اپوکسی بسیار سبک هستند و انتخاب مناسبی برای آزمایشگاه های آموزشی مدارس هستند. نسبت به فنولی قوی تر هستند اما در برابر مواد شیمیایی و حرارت به مرور زمان آسیب می بینند و خورده می شوند.

چرا هر آزمایشگاهی به رک خشک کن نیاز دارد؟

  • تمام آزمایشگاه هایی که با ظروف شیشه ای کار می کنند، نیاز دارند ظروف را تخلیه، تمیز و خشک کنند. حتما برای پرسنل آزمایشگاه خشک بودن ظروف مهم است تا خللی در آزمایش ها ایجاد نشود.
  • ایمن تر و کاربردی تر از خشک کردن شیشه آلات با استفاده از دستمال ها است. زیرا پرز هایی از دستمال ها روی ظروف شما باقی خواهد ماند. به علاوه ظروفی مانند قیف ها به راحتی با دستمال خشک نمی شوند.
  • https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

  • استفاده از رک خشک کن نسبت به سایر روش ها ارزان تر است.
  • رک های خشک کن فضای زیادی را در آزمایشگاه اشغال نمی کنند و مزاحمتی برای کار کردن ایجاد نمی شود.

روکش پی اف ام چیست؟

۴ بازديد

دندانپزشکی ترمیمی به ترمیم دندان‌ها در صورت بروز انواع آسیب‌ها چه از نظر عملکردی و چه از نظر زیبایی اطلاق می‌شود.بهترین دندانپزشک رشت برای کامپوزیت  با پوشاندن دندان‌ها با روکش‌های چینی (PFM Crowns) می‌توان سطوح دندانی سفیدتر و صاف تری به دست بیاورد.

لبخند باعث اعتماد به نفس و شرایط زندگی راحت تر می‌شود. اینکه بتوانید بدون خجالت و با لذت لبخند بزنید، کیفیت زندگی شما را افزایش می‌دهد.

این فناوری که اولین بار در دهه ۱۹۶۰ اختراع شد، امروزه روشی بدون درد و بسیار کاربردی است. با روکش چینی، می‌توانید راحت‌تر غذا بخورید و نوشیدنی‌های سرد یا گرم را بدون ایجاد حساسیت میل کنید.

مزایای روکش چینی و سرامیک با پایه فلزی (پی اف ام)

ظاهر دلپذیر از نظر بصری: از آنجایی که روکش‌های PFM در قسمت بیرونی چینی یا سرامیک هستند، به دلیل جذابیت بصری ارزش زیادی دارند. پرسلن یا سرامیک را می‌توان با رنگ دندان‌های اطراف مطابقت داد. همچنین از نظر بصری ظاهر مشابهی با دندان‌های طبیعی دارد.

طول عمر بالا: هم فلز و هم پرسلن و سرامیک مواد دندانی بسیار بادوامی هستند که به راحتی می‌توانند فشار جویدن و ساییدگی را تحمل کنند. بنابراین روکش‌های PFM می‌توانند چندین سال دوام بیاورند.

مقرون به صرفه بودن: روکش‌های PFM مقرون به صرفه تر هستند و مزایای زیبایی ظاهری یک روکش تمام چینی و سرامیک را دارند.

معایب روکش PFM (پی اف ام)

وجود خط تیره در قسمت انتهایی: اگرچه قسمت بیرونی روکش‌های PFM چینی هستند، اما همچنان فلز دارند. این فلز در پایین تاج دیده می‌شود. به طور معمول لثه‌ها این خط تیره را می‌پوشانند، اما اگر لثه‌ها کمی عقب بروند خط تیره قابل دیدن است.

ایجاد حساسیت: افرادی که به فلز حساسیت دارند ممکن است واکنش آلرژیک به روکش‌های PFM داشته باشند.

ساختار طبیعی دندان را از بین می‌برد: برای قرار دادن روکش پی اف ام، باید قسمت بیشتری از ساختار طبیعی دندان برداشته شود تا این نوع روکش روی آن نصب شود.

روش گذاشتن روکش پی اف ام روی دندان

برای قرار دادن روکش پی اف ام، ابتدا دندانپزشک باید دندان را آماده کند. برای اینکه احساس راحتی داشته باشید دندان را بی حس می‌کنند. برخی از دندانپزشکان نیز برای آرام کردن شما در حین کار، آرامبخش دندانپزشکی به شما می‌دهند. برای آماده سازی دندان، دندانپزشک ابتدا هرگونه بافت پوسیده را از بین می‌برد. بسته به مقدار بافت برداشته شده، دندانپزشک ممکن است دندان شما را ترمیم و بازسازی کند. در طول این فرآیند، دندانپزشک دندان شما را طوری فرم می‌دهد که بتواند روکش PFM را در خود جای دهد. شکل دهی به طور کلی شامل برداشتن مینای دندان از برخی نواحی و ساختن دندان در نواحی دیگر است.

پس از آماده شدن دندان، از دندان قالب می‌گیرند و به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کنند. از آنجایی که ممکن است یک یا دو هفته تا آماده شدن روکش PFM دائمی شما بگذرد، دندانپزشک یک روکش موقت روی دندان شما قرار می‌دهد. روکش‌های موقت معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و احتمالاً به خوبی روکش دائمی مناسب نیستند. هنگامی که روکش دائمی آماده شد، روکش موقت برداشته می‌شود و روکش PFM را به دندان می‌چسبانند.

انواع مختلف روکش‌ها

روکش‌ها محصولات جدیدی در تاریخ دندانپزشکی هستند که برای زیبایی و کارایی بیشتر دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش‌ها معمولا بر روی دندان‌هایی که در زمان لبخند زدن دیده می‌شوند قرار گرفته و ظاهری بسیار طبیعی ایجاد می‌کنند.

روکش‌ها (ونیر‌ها) با رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی در دنداپزشکی موجود هستند. در حالت کلی تمام آنها با هر جنسی که باشند دارای ظاهر زیبا و دوام قابل قبولی هستند. همچنین بیشتر روکش‌ها در برابر رنگ‌های مواد غذایی مقاوم بوده و لکه پذیری کمی دارند. روکش‌ها از سابیده شدن و خوردگی دندان‌های اصلی شما جلوگیری می‌کنند. در ادامه با ۳ مدل روکش دندان و معایب و مزایای آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. روکش‌های چینی

روکش دندان از جنس چینی برای افرادی که قصد دارند تغییر بسیار کمی در دندان‌هایشان ایجاد کنند مناسب است. همچنین با این روکش‌ها می‌توانید رنگ دندان، شکل و اندازه آن را کمی تغییر دهید.

مزایای روکش‌های چینی

·        نسبت به سایر روکش‌ها ضخامت کمتری دارند.

·        رنگ و ظاهر روکش‌های چینی کاملا با دندان‌ها مطابقت دارد.

·        طول عمر آنها در صورت نگهداری صحیح ۱۵ سال است.

·        برای گذاشتن روکش چینی نیاز به تراشیدن دندان نیست.

نکته: روکش‌های چینی به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند کمی گرانتر از سایر روکش‌ها هستند. در صورت شکستگی باید آنها را عوض کنید و قابل تعمیر و بازسازی نیستند.

۲. روکش‌های سرامیکی

یکی از پر طرفدارترین روکش‌ها در دندانپزشکی روکش سرامیکی است. این روکش‌ها همرنگ دندان بوده و استحکام خوبی دارند.

مزایای روکش‌های سرامیکی

·        ظاهر زیبا و طبیعی به دندان‌ها می‌دهند.

·        کاملا شبیه به دندان‌های طبیعی ساخته می‌شوند.

·        طول عمر و ماندگاری بالایی دارند.

نکته: برای ساخت روکش‌های سرامیکی زمان بیشتری نیاز است. بعد از قرارگیری در دهان ممکن است ایجاد حساسیت کنند که جای نگرانی نیست. این مساله موقتی بوده و بعد از چند روز حساسیت کاملا از بین می‌رود.

۳. روکش‌های کامپوزیت

روکش‌های کامپوزیت قیمت کمی داشته و به همین دلیل مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در یک جلسه گذاشته می‌شوند و مانند سایر روکش‌ها نیاز به دو یا سه جلسه ویزیت ندارند.

https://drshamsdentist.com/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

مزایای روکش‌های کامپوزیت

·        برای گذاشتن روکش کامپوزیت دندان نیاز به آماده سازی زیادی ندارد.

·        قیمت آنها نصف روکش‌های ارزان از جنس چینی است.

·        اگر قیمت بیشتری برای روکش‌های کامپوزیت پرداخت کنید بسیار طبیعی تر به نظر می‌رسند.

نکته: روکش‌های کامپوزیتی در عین حال که ارزان هستند و در یک جلسه گذاشته می‌شوند اما احتمال گرفتن لکه، شکستن و پریدن لبه آنها زیاد است. کامپوزیت‌ها طول عمر کمی داشته و حدود ۵ سال دوام می‌آورند.

اصول کلی اخذ جی ام پی

۶ بازديد
  • جی ام پی چیست ؟

جی ام پی، مخفف Manufactory Processes Good  به معنای عملیات تولید خوب است که به عنوان بخشی از سامانه تضمین کیفیت محصول ،پلمپ دفاتر1403 برای اطمینان از کارآیی فراورده بکار برده می شود.نخستین تعریف از GMP  در سال 1968 توسط سازمان WHO  ارائه شد. به موجب این تعریف GMP  عبارت است از : آن دسته از فرآیندهایی که اطمینان می دهند محصولات تولید شده همراه با استانداردهای کیفی از قبل تعریف شده است.
از جمله سایر  تعاریفی که برای GMP  ارائه شده به قرار ذیل است :
GMP_   عبارت است از کلیه فرآیند ها و عملیات های مورد نیاز برای تولید مواد غذایی و دارویی ایمن
GMP_ بیان کننده اصول کلی از جمله زیر ساخت ها و شرایط است که به ایجاد یک محصول سالم و مناسب می پردازد.

  • اهداف GMP  

 به طور کلی  اهداف اصلی GMP  عبارت است از :
1). سلامت محصول ( محصول فارغ از اثرات جانبی نامطلوب است )
2) کیفیت محصول ( الزامات قانونی در آن رعایت شده باشد )
3)خلوص محصول ( عدم آلودگی های شیمیایی و میکروبی )
4) شناسنامه محصول (شناسنامه محصول محرز می کند که محصول همانی است که در برچسب محصول عنوان شده است )
5) تاثیرگذاری مناسب محصول ( مقدار مناسب ماده فعال دارویی در طول مدت زمان عمر قفسه ای محصول )

  • مزایای استاندارد GMP

1) ارزیابی یک سازمان مستقل از وضعیت تولید در شرکت
2) شناسایی فرصت های بهبود در سازمان
3)اعلام موارد عدم انطباق با مقررات و قوانین و استانداردهای GMP
4) ایجاد اطمینان در مشتریان و مصرف کنندگان
5) نظارت مستمر بر شرایط تولید و رعایت مقررات و قوانین مراحل اخذ گواهینامه
6) و ...

  • اصول GMP

همان طور که گفتیم ، GMP بیان کننده اصول کلی از جمله زیر ساخت ها و شرایطی است که به ایجاد یک محصول سالم و مناسب می پردازد.این اصول شامل موارد ذیل است :
1) .انتخاب محلی مناسب برای تولید محصول
2) طراحی مناسب فرآیند تولید
3) انتخاب ماشین آلات مناسب و بهداشتی برای تولید
4) طراحی و ساخت ساختمان های مناسب برای تولید محصولی بهداشتی
5) تعیین و تامین تجهیزات پشتیبانی مناسب

  • لزوم اجرای اصول GMP  برای هر تولید کننده غذایی و دارویی

واردات مواد غذایی و دارویی به هر شکلی نیاز به اخذ مجوز جی ام پی دارد چه به صورت ساخته شده و چه به صورت مواد اولیه باشد. لذا ، چنانچه قصد ثبت شرکت دارویی و یا شرکت تولیدی را دارید اخذ مجوز GMP  از اقدامات الزامی پس از ثبت می باشد.
مجوز جی ام پی از سازمان غذا و دارو کسب می شود که این سازمان زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت کشور می باشد.شرکت های بازرگانی باید برای واردات مواد غذایی و دارویی برای شرکت تولید کننده خارجی مجوز جی ام پی را کسب کنند تا بتوانند تجارت کنند.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


لزوم اجرای اصول GMP  برای هر تولید کننده موضوع قانونی بوده و در موارد تخلف از مقررات آن کلیه مسئولین شرکت مورد سوال و پیگیری قرار می گیرند.

ایمپلنت با لیزر

۵ بازديد

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت نوعی روش درمانی جایگزین دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته است که شباهت بسیاری به دندان‌‌‌‌‌‌های طبیعی بیمار دارد.ایمپلنت اقساطی در رشت در دندان‌‌‌‌‌‌های ایمپلنت یک پیچ به عنوان ریشه، دندان را برای همیشه در لثه ثابت نگه ‌می‌دارد و ساخت آن به گون‌‌‌های انجام ‌می‌شود که تفاوتی با دندان‌‌‌‌‌‌های واقعی ندارد.

 این دندان‌‌‌‌‌‌ها که پایه آن‌‌‌‌‌‌ها از جنس تیتانیوم خالص است ماندگاری طولانی و سازگاری بسیار خوبی با بدن دارند و دارای استحکام بالایی هستند. به‌طورکلی یک دندان ایمپلنت از سه قسمت پایه تیتانیومی، اباتمنت و روکش ایمپلنت تشکیل شده است. نصب ایمپلنت باید توسط دندان‌پزشک متخصص ایمپلنت که تجربه و ‌‌مهارت کافی در این زمینه دارد انجام شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نگردد. با استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت ‌می‌توان میزان خونریزی و شکاف لثه را کاهش داد.

نقش لیزر در جراحی ایمپلنت

لیزر یکی از کاربردی ‌‌‌‌ترین روش‌‌‌‌ها در علم جراحی ‌پزشکی و دندان‌پزشکی است. استفاده از لیزر موجب سهولت در انجام روند جراحی لثه در بیماران ‌می‌شود. در ایمپلنت با لیزر بیماران درد کمتری را احساس ‌می‌کنند و پروسه درمان و جاگذاری سریع‌تر انجام ‌می‌شود. ایمپلنت با استفاده از لیزر نیاز به دقت و مهارت کافی دارد و دندان‌پزشکان باید حین انجام آن تمرکز خود را بالا ببرند.

ایمپلنت با لیزر دارای دو دوره اصلی کاشت و دوره ثانویه است. در دوره کاشت عمق مناسب برش لثه ایجاد شده و در دوره ثانویه یک لایه روی ایمپلنت را با لیزر برداشته ‌می‌شود. به این ترتیب کاشت ایمپلنت با لیزر به آسانی و در مدت زمان کوتاهی انجام ‌می‌شود. آسیب به بافت لثه ‌می‌تو‌‌‌اند زمینه‌ساز بیماری‌‌‌‌‌‌های مختلف لثه شود اما در روش درمان با لیزر به دلیل دقت بالایی که دارد این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

به عبارتی در جراحی آتروماتیک با لیزر به بافت‌‌‌‌‌‌هایی که هدف جراحی نبوده‌‌‌‌اند آسیبی وارد نمی‌شود. از طرفی با ایمپلنت با لیزر دیگر از تیغ و روش‌‌‌‌‌‌هایی که آسیبی بلند مدت به بافت لثه و د‌‌‌‌‌هان ‌می‌رسانند استفاده نمی‌شود.

همچنین در این روش درمانی میزان التهابات به مقدار قابل توجهی کاهش ‌می‌یابد. این در حالی است که در جراحی انجام شده با تیغ وجود باکتری و الهتاب دندان و لثه خیلی شایع است. بنابراین ‌می‌توان گفت لیزر روشی بسیار مفید و کاربردی است که با ایجاد برش‌‌‌‌‌‌های دقیق در ایمپلنت دندان موجب ‌می‌شود که بیمار نتایج بهتری را دریافت نماید. 

ایمپلنت با لیزر چگونه انجام ‌می‌شود؟

ایمپلنت با استفاده از لیزر موجب ‌می‌شود که فرآیند جایگذاری پایه دندان سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. نخستین مرحله در انجام ایمپلنت با لیزر این است که بافت روی لثه یا همان قسمت مخاطی تا حدودی که لازم باشد برداشته ‌می‌شود. سپس دندان‌پزشک حفره قرارگیری پایه تیتانیو‌می ‌ایمپلنت را در لثه ایجاد ‌می‌کند. در این هنگام با کمک یک دستگاه خاص جایگذاری پایه در محل تعیین شده را انجام ‌می‌دهد. پس از قرارگیری پایه در محل بخش‌‌‌‌‌‌هایی که توسط لیزر شکافته شده‌‌‌‌اند بخیه زده ‌می‌شود. یک پروسه ۳ تا ۶ ماهه زمان ‌می‌برد تا پایه به طور کامل در فک بیمار جا بگیرد.

به منظور حفظ حالت زیبایی چهره فرد در این مدت دندان‌پزشک از یک روکش ایمپلنت که همانند دندان‌‌‌‌‌‌های طبیعی است بر روی دندان ترمیم شده بیمار قرار ‌می‌دهد. لازم به ذکر است که این روکش به صورت موقتی بوده و پس از محکم شدن پایه در بافت لثه روکش اصلی بر روی آن نصب ‌می‌شود. در ایمپلنت با لیزر جهت برش و بهبودی بافت جراحت دیده، با طول موج مشخصی انجام ‌می‌شود. این طول موج نباید از حد خاصی کمتر یا بیشتر باشد تا پروسه درمانی طبق روال خود به خوبی طی شود.

لیزر در چه مراحلی از کاشت لمینت کاربرد دارد؟

  • آماده سازی بافت جهت لمینت

پیش از کاشت ایمپلنت دندان، باید بخش‌‌‌ها و بافت‌‌‌‌‌‌های اطراف آن برای کاشت آماده شوند. به‌این‌صورت که طول و عمقی که ایمپلنت باید در آن قرار بگیرد و ایجاد حفره کامل انجام شود. لیزر ‌می‌تو‌‌‌اند مرحله آماده‌سازی را خیلی سریع و راحت‌تر کند.

  • برداشت بافت جوانه

پس از برداشتن ریشه دندان و خارج نمودن آن، از نور لیزر برای برداشتن بافت جوانه در دندان خارج شده استفاده ‌می‌شود. این فرآیند موجب کاهش میزان عفونت در بیمار خواهد شد.

  • از بین بردن عفونت

لیزر نه تنها به صورت غیرمستقیم بلکه به صورت مستقیم نیز از ایجاد عفونت در کاشت ایمپلنت دندان جلوگیری ‌می‌کند. به این ترتیب که با از بین‌بردن باکتری‌‌‌‌‌‌های ایجاد کننده عفونت مانع از انتشار آن‌‌ها شده و موجب پاک‌سازی کامل د‌‌‌‌‌هان ‌می‌شود.

استفاده از لیزر در کاشت لمینت چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت با لیزر با توجه به مزایای بی‌نظیری که دارد در میان روش‌‌‌‌‌‌های امروزی دندان‌پزشکی خیلی رایج است. با داشتن اطلاعات کافی از این مزایا ‌می‌توان بیمار را به انجام ایمپلنت با لیزر متقاعد نمود. در کاشت دندان به این روش نسبت به جراحی با تیغ شیار کوچک‌تری ایجاد ‌می‌شود. ازاین‌رو از ورود میکروب به محل زخم نیز جلوگیری ‌می‌شود. از طرفی التها‌بات ناشی از جراحی نیز کمتر شده و طی مدت زمان کوتاه‌تری بهبودی ایجاد ‌می‌شود. 

این روش برای افرادی که تحمل دوره نقاهت جراحی را ندارند و یا نمی‌توانند زمان زیادی را به مراقبت‌‌‌‌‌‌های پس از ایمپلنت اختصاص دهند ‌می‌تو‌‌‌اند گزینه مناسبی باشد. گاهی اوقات حین جراحی با تیغ بافت‌‌‌‌‌‌های اطراف جراحت آسیب ‌می‌بیند. اما در ایمپلنت با لیزر با توجه به دقت بالای این روش و تمرکز متخصص کاشت ایمپلنت بدون هیچ‌گونه آسیب جانبی اتفاق ‌می‌افتد. 

تما‌می‌جراحی‌‌‌‌‌‌ها با درد ناشی از بریده شدن و حتی تورم همراه هستند. اما در روش لیزری میزان درد و تورم خیلی کمتر است. علاوه بر موارد ذکر شده هزینه انجام ایمپلنت با لیزر و جراحی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. اما روش لیزری مقداری هزینه بالاتری دارد.  به‌طورکلی ‌می‌توان گفت تفاوت این دو روش به کاهش درد، کاهش خونریزی، درمان سریع، عدم ایجاد التهاب و تورم در بافت منتهی ‌می‌شود. 

خطرات کاشت دندان با لیزر

از عوارض احتمالی ایمپلنت با لیزر ‌می‌توان به آسیب به چشم‌‌‌‌ها هنگام لیزر اشاره نمود. لازمه ایمپلنت با استفاده از لیزر داشتن تجربه و ‌‌‌مهارت کافی برای کار با دستگاه لیزر است. به‌طوری‌که اگر دندان‌پزشک مهارت لازم در این زمینه را نداشته باشد به چشم‌‌‌‌‌ها آسیب وارد شده و شبکیه این اشعه‌‌‌‌‌‌های مضر را جذب کرده و موجب صدمه دیدن لایه‌‌‌‌‌‌های قرنیه ‌می‌شود. ازاین‌رو لازم است که برای دریافت بهترین نتایج حتما به یک دندان‌پزشک متخصص کاشت ایمپلنت مراجعه کنید و دندان‌پزشک نیز باید از عینک‌‌‌‌‌‌های مخصوص برای چشم بیمار استفاده کند تا با تحت پوشش قرار دادن آن‌‌‌‌‌‌ها مانع از صدمه دیدن چشم‌‌‌‌‌‌ها شود.

در چه مواقعی نباید از ایمپلنت لیزری دندان استفاده کرد؟

در سال‌‌‌‌‌‌های گذشته افرادی که کمبود تراکم استخوانی داشتند نمی‌توانستند از ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان‌‌‌‌‌‌های از دست رفته خود استفاده کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از عمل پیوند استخوان ‌می‌توان با تقویت آن ناحیه به راحتی از ایمپلنت و مزایای آن بهره‌مند شد. علاوه‌براین افرادی که دارای اختلالات متابولیکی و یا بعضی از بیماری‌‌‌‌‌‌های مزمن هستند برای انجام ایمپلنت دارای محدودیت‌‌‌‌‌‌هایی هستند. 

https://drshamsdentist.com/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

هزینه ایمپلنت با لیزر چقدر است؟

هزینه ایمپلنت با لیزر را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص نمود. هزینه این روش درمانی متغییر است و برای هر بیماری با توجه به شرایط دندان وی و خدماتی که دریافت ‌می‌کند متفاوت است. به عبارتی ‌می‌توان گفت قیمت ایمپلنت با لیزر با توجه به تجهیزات و موادی که در این روش استفاده ‌می‌شود متغییر است. اما به طور کلی از عوامل موثر بر هزینه درمان ایمپلنت ‌می‌توان به کیفیت و جنس ساخت ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، تعداد دندان‌‌‌‌‌‌هایی که نیاز به ترمیم دارند، هزینه‌‌‌‌‌‌های کلینیک و موقعیت جغرافیایی آن و تخصص دندان‌پزشک در حوزه کاشت ایمپلنت با استفاده از لیزر اشاره نمود. 

تجهیزات آزمایشگاه شیمی

۵ بازديد

دستگاه ها و ابزار های ضروری آزمایشگاه های شیمی

در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، نفت و پتروشیمی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیاز به آزمایشگاه های شیمی وجود دارد.هود شیمیایی احداث آزمایشگاه ها اولین اقدام است در صورتی که تجهیز آن ها با وسایل آزمایشگاهی مناسب و کارآمد مهم ترین کاری است که مدیران باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

این مقاله اساسی ترین دستگاه های آزمایشگاه های شیمی را معرفی می کند. هر آزمایشگاه بر اساس نیاز هایی که دارد باید تجهیزات مناسب را تهیه کند.

راه اندازی آزمایشگاه شیمی با تهیه تجهیزات اساسی

آزمایشگاه های شیمی با اهداف مختلفی تجهیز می شوند مانند سنتر انواع مواد شیمیایی و پلیمری، آنالیز و تحقیقات. در تمامی آزمایشگاه های شیمیایی وجود گروهی از تجهیزات برای انجام واکنش های شیمیایی و آنالیز های مربوطه ضروری است. اما هر آزمایشگاه با توجه به هدفی که دنبال می کند نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی ویژه ای هم دارد. به عنوان مثال در هر دو آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی و آب و فاضلاب، تجهیزات مشترکی دیده می شود در صورتی که هر کدام دستگاه های اختصاصی خود را نیز نیاز دارند.

در ادامه به بررسی اصلی ترین وسایل آزمایشگاه شیمی می پردازیم. برای تهیه هر کدام از این دستگاه ها و تجهیزات می تانید با کارشناسان شرکت رویان ایران در تماس باشید.

هود شیمی

حفظ سلامت پرسنل آزمایشگاه ها و رعایت اصول ایمنی مهم ترین مسئله در هر آزمایشگاهی است. با توجه به اینکه در آزمایشگاه های شیمیایی کاربران با مواد شیمیایی، عموما سمی و خطرناک، سروکار دارند، وجود هود شیمی پیش از هر دستگاه دیگری در آزمایشگاه ضروری است.

دوش و چشم شوی اضطراری

در راستای حفظ ایمنی کاربران آزمایشگاه های شیمی، اولین اقدام بعد از سکوبندی مناسب آزمایشگاه، نصب دوش و چشم شوی اضطراری در مکان های مناسب است. دوش و چشم شوی ها در انواع رومیزی، سقفی و دیواری قابل فروش هستند.

ترازوی آزمایشگاهی

توزین مواد شیمیایی در آزمایشگاه تنها به وسیله ترازو های مخصوص آزمایشگاهی انجام می شود. همه واکنش های شیمیایی از حداقل دو جز واکنش دهنده تشکیل شده اند، اجزای جامد باید کاملا دقیق به واکنش ها اضافه شوند. این مورد تنها یک مثال از الزام وجود ترازو مناسب با دقت کافی در آزمایشگاه شیمی است. عملا آزمایشگاه بدون ترازو کارآمد نیست!

میکروپیپت

مقدار مورد نیاز از مواد جامد با استفاده از ترازو آزمایشگاهی توزین می شود. اما برای مایعات که حجم آن ها بر اساس میکرولیتر، میلی لیتر و لیتر قابل اندازه گیری است، استفاده از ترازوی ازمایشگاهی مناسب نیست. میکروپیپت ها برای برداشتن حجم­ های در حد میکرولیتر از مایعات ساخته شده اند و نسبت به پیپت های شیشه ای بسیار دقیق تر هستند. میکروپیپت های 10 تا 100 و 100 تا 1000 میکرولیتر در آزمایشگاه ها بسیار رایج هستند.

آون آزمایشگاهی

آون در وسایل آزمایشگاه شیمی می تواند چند نقش مهم داشته باشد؛ از آون یا فور برای خشک کردن شیشه آلات و ابزار های آزمایشگاهی، تبخیر حلال ها و خشک کردن محصولات واکنش ها و نمونه و ضد عفونی کردن می توان استفاده کرد. آون های آزمایشگاهی در حجم های مختلفی بسته به نیاز کاربران قابل عرضه هستند.

هیتر استیرر

اغلب واکنش های شیمیایی برای پیشرفت نیاز به دمای ثابتی دارند. از طرف دیگر اگر در طی زمان واکنش، اجزا خوب با هم مخلوط نشوند، ممکن است محصول واکنش با بهره مناسبی به دست نیاید و مقدار بسیار زیادی از واکنش دهنده ها تا پایان زمان، درگیری واکنش نشوند. هیتر استیرر یا هیتر مگنت، نه تنها دمای یکنواخت واکنش را می تواند تامین کند، بلکه با خاصیت مغناطیسی که دارد با دور مشخصی که قابل تنظیم است، اجزا ظرف واکنش را به طور یکنواخت به هم می زند.

سانتریفیوژ

یکی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه شیمی سانتریفیوژ آزمایشگاهی است. این دستگاه برای جداسازی و تفکیک اجزای مختلف یک نمونه بر اساس ویژگی ­های مولکولی مثل چگالی و وزن مورد استفاده قرار می­ گیرد. سانتریفیوژ ها در انواع مختلفی مانند یخچالدار و بدون یخچال، دور بالا و دور پایین و … ساخته شده اند.    

شیکر ارلن و لوله

در بین وسایل آزمایشگاه شیمی از شیکر آزمایشگاهی برای هم زدن مایعات به صورت کاملا یکنواخت، استفاده می­ شود. شیکر ها می­ توانند تنظیم دمایی نیز داشته باشند.

حمام التراسونیک

در حمام التراسونیک با انتشار امواج فرا صوت در آب طی پدیده کاویتاسیون انرژی بسیار بالایی ایجاد می شود. انرژی تولید شده می تواند در راستای اهداف شیمی سبز، انرژی لازم برای پیشرف برخی از واکنش های شیمیایی را تامین کند. همچنین حمام التراسونیک برای تمیز کردن انواع ابزارها و وسایل که به راحتی از آلودگی ها پاک نمی شوند، استفاده می شود.

دستگاه تولید آب مقطر

تمام واکنش های شیمیایی با حلال آب، محلول سازی و شست و شو در آزمایشگاه شیمی باید با آب مقطر یا آب دیونیزه انجام شود. بنابراین آزمایشگاه ها شیمی دستگاه تولید آب مقطر نیاز دارند.

دستگاه های مورد نیاز برای آنالیز های شیمیایی

دستگاه هایی که تا به این جا مطرح شد، برای انجام واکنش های شیمیایی و اندازه گیری ها به کار می روند. برای به دست آوردن داده ها و نتایج واکنش های شیمیایی و آنالیز آن ها نیاز به دستگاه های ویژه ای است. به طور کلی آزمایشگاه ها به دستگاه هایی مانند pH متر دیجیتال، اتاقک UV یا TLC، دستگاه کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا (HPLC)، دستگاه کروماتوگرافی گازی (GC)، اسپکتروفوتومتر و طیف سنج IR یا مادون قرمز برای بررسی نتایج آزمایش ها، نیاز دارند. با توجه به داده های مورد نیاز از آزمایش ها، ممکن است دستگاه های دیگری نیز لازم باشند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

انواع شیشه آلات و ابزار آزمایشگاهی

انجام واکنش های شیمیایی و آنالیز ها بدون وجود شیشه آلات آزمایشگاهی امکان پذیر نیست. بالن حجمی، بالن ته گرد، بورت، ارلن، قیف، لوله آزمایش، اسپاتول، پنس و … در هر آزمایشگاهی مورد نیاز است.

از نظر امور مالی ثبت شرکت سود آورتر است یا فعالیت شخصی ( حقیقی) ؟

۵ بازديد

در بسیاری از موارد برای آغاز یک کسب و کار تجاری ، اولین اقدام ثبت شرکت است  پلمپ دفاتر ،زیرا استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی حدت بیشتری می دهد و متضمن مزایایی است که فعالیت فردی در بر ندارد، مزایایی چون فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد و به ویژه محدودیت مسئولیت فعالان تجاری. بیهوده نیست که امروزه نه تنها اشخاص بلکه دولت ها نیز فعالیت اقتصادی خود را در قالب شرکت های تجاری ارائه می کنند.لذا شرکت های تجاری از نظر اقتصادی اهمیتی فراوان دارند،زیرا هر چند تعداد آن ها از تجار انفرادی به مراتب کم تر است،ابراز و سرمایه مجموعه های صنعتی و تجاری به آن ها تعلق دارد.این نکته از دیرباز صادق بوده و در عصر ما با تغییرات و تحولات بنیادی اقتصادی و سیاسی که شاهدیم،صورت آشکارتری به خود می گیرد.در این باره، کافی است به شرکت های بزرگ تجاری به اصطلاح چند ملیتی اشاره کنیم که در طول قرن حاضر در کشورهای بزرگ صنعتی تشکیل یافته، با فروپاشی نظام کمونیستی و گرایش جهانی به سوی اقتصاد بازار آزاد،رقبای دولتی خود را از دست می دهند.

لذا ، افراد می توانند در قالب شرکت، توانایی های خود مانند سرمایه و دارایی را کنار یکدیگر قرار داده و جهت دستیابی به سود و منفعت به کار گیرند. به طور کلی، ثبت شرکت مزایایی را به همراه دارد که فعالیت به صورت فردی ندارد ، در ذیل به برخی از این مزایا می پردازیم :
1- امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی
امکان شرکت در مناقصه و مزایده و قراردادهای دولتی تنها برای اشخاص حقوقی امکان پذیر است و شخص حقیقی نمی تواند به صورت تکی و بدون داشتن شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی ثبت نام کند.
2- امتیازات اعتبارات وام تسهیلات
بسیاری از تسهیلات و اعتبارات دولتی و وام های بانکی ، در اکثر موارد تنها به شرکت ها اعطا می شود.عموماَ این وام ها با سود بسیار کم و دارای زمان تنفس است و بازپرداخت پول طی دوره های بلند مدت امکان پذیر است.
3- دریافت جوازها
بسیاری از مجوزهایی که اخذ آن از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت های مختلف الزامی است در بسیاری از موارد تنها به شرکت ها تخصیص می یابد.
4- اخذ و اعطای نمایندگی
ثبت شرکت بهترین راه داشتن نمایندگی شرکت های بزرگ است.به طور معمول، شرکت های بزرگ و معتبر برای جلوگیری از مشکلات قانونی بیشتر ترجیح می دهند تا با شرکت های ثبت شده همکاری داشته باشند.
5- امکان تبلیغات گسترده و پر بازده برای مجموعه شما در صورتی قابل استفاده می باشد که کسب و کار و نام آن را به صورت رسمی ثبت نموده باشید ، در غیر این صورت ممکن است کسب و کار شما و معرفی آن از طریق تبلیغات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
6- امکان ورود به عرصه های بین المللی

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


7- با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.
8- بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت