یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ثبت اتحادیه تعاونی ها در مرجع ثبت شرکت ها

۱۰ بازديد

پس از تشکیل اتحادیه ، می توان به ثبت آن اقدام کرد.
لازمه وجود قانونی اتحادیه تعاونی، مانند سایر اشخاص حقوقی حقوق خصوصی، ثبت آن است .دریافت کارت بازرگانی مرجع ثبت تعاونی ها در تهران " اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " و در شهرستان " اداره ثبت " واقع در آن شهرستان می باشد. مقررات مربوط به ثبت اتحادیه ها، مانند سایر اشخاص حقوقی حقوق خصوصی، جنبه امری دارد و رعایت آن ها الزامی است و این امر تحت نظارت دولت صورت می گیرد.

اولین هیات مدیره اتحادیه ، مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ جلسه اولین مجمع عمومی عادی، برای ثبت اتحادیه اقدام لازم را به عمل آورد. برای این منظور، اولین هیات مدیره در نخستین جلسه خود ، پس از انتخاب مدیر عامل ، به یکی از اعضای خود یا به مدیرعامل، وکالت با حق توکیل غیر می دهد تا برای ثبت اتحادیه اقدامات لازم را به عمل آورد.
منظور از وکالت با حق توکیل غیر، این است که شخص وکیل ، اختیار دارد که برای انجام امور مورد وکالت خود، دیگری را وکیل کند. قانون مدنی در این خصوص می گوید : " وکیل در امری، نمی تواند برای آن امر، به دیگری وکالت دهد ؛ مگر اینکه صریحاَ یا به دلالت قرائن ، وکیل در توکیل باشد ". بنابراین عضو هیات مدیره یا مدیرعامل مزبور ، در صورت لزوم با استفاده از حق توکیل ، می تواند وکیلی انتخاب و به موجب قراردادی که با وی منعقد می نماید، انجام اقدامات لازم برای ثبت اتحادیه را به وی واگذار کند که در این صورت ، پرداخت حق الوکاله بر عهده اتحادیه خواهد بود.
• مجوز ثبت
مجوز ثبت جزو مدارکی است که باید برای ثبت اتحادیه به مرجع ثبت تسلیم شود. برای این منظور لازم است تا اول اقدامات انجام شده برای تشکیل آن ، از لحاظ مطابقت با مقررات ، به تایید وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) برسد و برای آن از طرف وزارت نامبرده ، " مجوز ثبت " صادر گردد.

• اسناد و مدارکی که به وزارت تعاون تسلیم می شود

اولین هیات مدیره می بایست مدارک لازم را برای ثبت اتحادیه به وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) تسلیم نماید. این مدارک عبارت است از :
- طرح توجیهی که به توسط وزارت تعاون پذیرفته شده است ،
- اساسنامه مصوب اتحادیه ،
- دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی ،
- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و اولین هیات بازرسی و روزنامه کثیرالانتشار که باید آگهی اتحادیه در آن درج شود ،
- رسید پرداخت وجوه لازم التادیه سرمایه اتحادیه ،
- فهرست اسامی و مشخصات داوطلبان تشکیل اتحادیه ،
- فهرست اسامی حاضران در جلسه رسمی اولین مجمع عمومی عادی ،
- فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و اولین هیات بازرسی ، اعم از اصلی و علی البدل و قبولی کتبی آن ها ،


- صورتجلسه اولین هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره ،
- انتخاب صاحبان امضای مجاز و اسامی و مشخصات آن ها و انتخاب مدیرعامل ،
- نام و مشخصات و نشانی مدیرعامل .
در صورت بدون ایراد بودن مدارک فوق، وزارت تعاون مدارک مورد نیاز را به مرجع ثبت ارسال می نماید و بدین وسیله ثبت اتحادیه را درخواست می نماید.
مرجع ثبت پس از اخذ مدارک به ثبت اقدام می نماید. مرجع ثبت پس از ثبت اتحادیه و انتشار آگهی آن، بایستی رونوشتی از آگهی مزبور و نسخه ای از اساسنامه اتحادیه را که به مهر خود ممهور کرده است ، به اداره کل یا اداره تعاون مربوط ارسال نماید.
• آگهی ثبت اتحادیه
ثبت اتحادیه ، از طریق درج آگهی در " روزنامه رسمی " برای اطلاع عموم اعلام می شود. هر گونه تغییری که بعداَ در اساسنامه اتحادیه داده شود نیز باید در روزنامه مزبور درج و آگهی گردد، ولی انتشار آگهی در روزنامه رسمی ، برای اعلام تغییر هیات مدیره و هیات بازرسی و مدیرعامل، الزامی نیست. اتحادیه های تعاونی، مانند شرکت های تعاونی ، از پرداخت حق الثبت و نصف تعرفه آگهی ثبت در روزنامه رسمی معافند . در صورت لزوم، اتحادیه می تواند علاوه بر روزنامه رسمی ، در یکی از جراید محلی یا نشریات تعاونی و غیره ثبت یا تغییر اساسنامه را اعلام دارد.

• مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت

اوراقی که وزارت تعاون باید به همراه درخواست ثبت اتحادیه به مرجع ثبت ارسال کند ، به قرار ذیل است :
- طرح توجیهی
- سه نسخه اساسنامه مصوب اتحادیه
- آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی
- اسامی حاضران در جلسه رسمی اولین مجمع عمومی عادی
- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و اولین هیات بازرسی
- صورتجلسه اولین هیات مدیره ، دایر بر انتخاب هیات رئیسه ، مدیرعامل و صاحبان امضای مجوز .
- رسید پرداخت وجوه لازم التادیه
ثبت هر اتحادیه ، با شماره ای مخصوص صورت می گیرد. لازم به ذکر است، اتحادیه به عنوان تعاونی، می تواند از امکانات و تسهیلات مربوط به تعاونی ها که دولت اعطا می کند بهره مند گردد.
• پروانه تاسیس
پس از ثبت نمودن اتحادیه ، لازم است تا نسبت به اخذ پروانه تاسیس اقدام نمود و پس از گرفتن پروانه تاسیس است که اتحادیه تعاونی می تواند به فعالیت بپردازد.
مدارک و اسنادی که می بایست هیات مدیره به وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) تسلیم نماید عبارت است از :
- کپی مصدق مدرک ثبت اتحادیه که از مرجع ثبت اخذ شده است ،
- نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تاسیس اتحادیه در آن چاپ شده است.
- درخواست برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان وزارت تعاون نوشته شده است.

• مسئولیت اولین هیات مدیره در رابطه با اقدام به ثبت اتحادیه

همان طور که گفته شد، قانون اولین هیات مدیره اتحادیه را مکلف می کند که به ثبت اتحادیه اقدام نماید. پس اقدام به ثبت اتحادیه، برای هیات مدیره یک تکلیف قانونی است. لذا ، هر گاه هیات مدیره مزبور اقدام لازم برای ثبت اتحادیه را به عمل نیاورد به علت عدم انجام وظیفه، مسئول خساراتی خواهد بود که از این لحاظ بر داوطلبان عضویت وارد شده است. می توان گفت که مسئولیت هیات مدیره در عدم اقدام به ثبت اتحادیه ، مبتنی بر " تفریط " است. " تفریط " ، ترک عملی است که انجام آن بر عهده شخص باشد و هیات مدیره به تکلیفی که قانوناَ بر عهده اوست، عمل نکرده است.
گفته شد که اولین هیات مدیره به یکی از اعضای خود یا به مدیرعامل وکالت می دهد که اقدام لازم را برای ثبت اتحادیه انجام دهد. هر گاه شخص مزبور از انجام اقدام مزبور خودداری کند، این امر مانع توجه مسئولیت به اولین هیات مدیره نمی شود، زیرا قانون صریحاَ هیات مدیره مزبور را مکلف به اقدام برای ثبت اتحادیه کرده است، لذا مسئولیت ناشی از عدم اقدام ، در هر حال ، متوجه اولین هیات مدیره خواهد بود . شخصی که هیات مدیره وی را وکیل در اقدام به ثبت کرده است، در برابر هیات مدیره نسبت به خسارات وارده ناشی از عدم ثبت ، مسئول است و هیات مدیره بعد از جبران خسارات مربوط، می تواند آن را از وی، از طریق دادگاه مطالبه و وصول کند.
• استرداد مبالغ پرداختی داوطلبان عضویت
همان طور که می دانیم ، داوطلبان عضویت در اتحادیه، مقداری از بهای سهم یا سهام خریداری شده خود را به عنوان " مبلغ لازم التادیه " در موقع خرید پرداخت می کنند. در مواردی که ذیلاَ بیان می شود، باید مبلغ مزبور به آن ها مسترد شود. دستور استرداد را وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) صادر می کند :
1- هر گاه، در ظرف دو ماه از تاریخ صدور موافقتنامه تشکیل اتحادیه از طرف وزارت تعاون یا اگر مدت مزبور تمدید شده باشد، در ظرف مدت اخیر ، هیات موسس برای تشکیل اتحادیه ، اقدامات لازم را انجام ندهد و یا با وجود انجام اقدامات لازم و دعوت از " اولین مجمع عمومی عادی" ، جلسه مجمع به علت عدم حصول نصاب لازم ، رسمیت پیدا نکند ، یا در صورت رسمیت یافتن، موفق به تصویب اساسنامه و اخذ تصمیم درباره امور دیگر مندرج در دستور جلسه نشود ( در این صورت هیات موسس باید عدم تشکیل اتحادیه را اعلام و مراتب را به وزارت تعاون اطلاع دهد. در صورت تعلل هیات موسس در اعلام عدم تشکیل و اطلاع به وزارت تعاون، هر یک از داوطلبان عضویت یا هر یک از اعضای هیات موسس می تواند تشکیل نشدن اتحادیه را به وزارت اعلام کند ) .
2- هر گاه، با وجود تشکیل اتحادیه، ثبت آن به علتی از قبیل عدم انجام اقدامات لازم برای ثبت از طرف اولین هیات مدیره یا تصمیم وزارت تعاون ، عملی نشود.
در موارد فوق، وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) ، دستور استرداد را صادر و به صندوق تعاون یا شعبه بانکی که مبالع مربوط به آن واریز شده است ، ابلاغ می کند. داوطلبان عضویت ، با ارائه ورقه تعهد سهام خود، مبالغ پرداختی خود را از صندوق یا بانک مربوط دریافت می کنند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/



یادآوری می شود، در یک مورد نیز مبالغ پرداختی به عنوان لازم التادیه به برخی از داوطلبان عضویت مسترد می شود و آن وقتی است که پس از تصویب شدن اساسنامه اتحادیه در جلسه " اولین مجمع عمومی عادی " ، افرادی که با اساسنامه مصوب موافق نباشند، در همان جلسه درخواست عضویت خود را پس بگیرند که در این صورت ، پس از به ثبت رسیدن اتحادیه ، اولین هیات مدیره آن، به استرداد وجوه پرداختی این افراد مبادرت می کند.
وزارت تعاون ، از فعالیت موسساتی که به نام تعاونی ، به ثبت داده نشده اند ، ولی تحت این عنوان فعالیت می کنند ، پیشگیری می کند ، زیرا این امر سوء استفاده از عنوان تعاونی و نادیده گرفتن مقررات تعاونی محسوب می شود و به موجب قانون ، " نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بخش تعاونی و جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی، که به هر نحو از نام یا عنوان تعاونی، سوء استفاده می کنند " ، بر عهده وزارت تعاون است.

فواید سنگ اپال – خواص درمانی Opal – خاصیت و اطلاعات

۸ بازديد
خلاصه‌ فواید
  • تقویت تخیل و خلاقیت .
  • افزایش تمرکز و تمرکز .
  • جلب خوش شانسی و موفقیت .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • تسکین درد .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • تقویت روابط عاطفی .

اُپال (Opal)، (نام‌های دیگر: اوپال، عین‌الهَر، عین‌الشمس) گونه‌ای از سنگ‌های بهادار است.

اپال گونهٔ بی‌شکل و نرم‌تر از دُر کوهی (SiO2·nH2O) است. تشخیص سنگ آکوامارین سنگ اُپال یک سیلیس آبدار است که میزان آب آن تا ۲۰ درصد هم می‌رسد. این سنگ ممکن است بی‌رنگ باشد ولی در رنگ‌های سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه یافت می‌شود. اپال‌های سفید و سبز بیش از دیگر رنگ‌ها یافت می‌شوند و کمیاب‌ترین گونه، سرخ بر زمینهٔ سیاه معروف به اُپال آتشی است. تفاوت‌ها در بازتاب رنگ تابعی از اندازهٔ رشد در طول موج‌های سرخ و فروسرخ است.

سنگ اُپال یک کانی‌وار[۱] ژله‌مانند است که در دمایی نسبتاً پایین ته‌نشین گردیده و می‌تواند در شکاف‌ها و درزه های تخته‌سنگهای آذرین شکل بگیرد. این سنگ بیشتر در شکاف‌های لیمونیت، ماسه‌سنگ، ریولیت، مارن و بازالت شکل می‌گیرد.

اپال، نگین ملی کشور استرالیا است.

اپال با فرمول شیمیایی SiO2.nH2O از مجموعه کانی هاست و خواص فیزیکی و شیمیایی آن شبیه آگات است. دارای لومینانس فراوان سبز تازرد- است. همچنین این سنگ از کلمه یونانی Hualos به معنی شیشه اخذ شده‌است. محلول در KOH , HF متغیر - درصد H2O بین ۲۷–۱ درصد در تغییر است و ادخال‌های Ca-Mg-Al -Fe-As نیز دارد. برای اولین بار در چک و اسلواکی کشف شد و از نظر شکل بلور: منشوری، رنگ: آبی یا سبز، شفافیت: شفاف، شکستگی: صدفی، جلا: شیشه‌ای و در رده‌بندی اکسید است و منشأ آتشفشانی دارد .


اوپال نوعی شکل آمورف هیدراته از سیلیس است .

Opal یک سنگ محبوب است که اوج آوازه آن به قرن 14 میلادی برمیگردد .

اوپال سنگی احساسی است و نشان دهنده خلق و خوی پوشنده آن است .

ناامید نشدن و استقلال را تشویق می کند .

اصالت و خلاقیت را تحریک می کند .

علاقه به هنر را تشویق می کند .

خواص سنگ اپال – فواید درمانی Opal

  • چاکرا : خورشیدی – قلب – تاج
  • عنصر زمین و آب
  • زودیاک شهریور – مهر – آذر – تیر – آبان – اردیبهشت

اپال صورتی سنگی از عشق و لطافت است ، و انرژی های مهربانانه و مهربانی و زنانه را بیان میکند .

مورخ رومی باستان ، Opalus اوپال را سنگی گرانبها توصیف کرد که حاوی شعله آتشین Carbuncle [ گارنت ] ، بنفش باشکوه آمتیست و شکوه سبز زمرد است .

که همه در کنار هم می درخشند و یک اتحاد باورنکردنی و زیبا را بوجود می آورند .

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

سخاوتمندتر و جامعه‌گراتر باشیم

ما را تشویق می‌کند که سخاوتمندتر و جامعه‌گراتر باشیم .

وابستگی‌های خود محور را کنار بگذاریم و در عوض به سمت یک ایده‌آل بالاتر تلاش کنیم .

هزینه ایمپلنت دندان در تهران سال 1402

۱۰ بازديد

چرا ایمپلنت دندان هزینه زیادی دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان بعد از درمان ارتودنسی یکی از گران‌ترین درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود. بهترین دکترایمپلنت در رشت چندان دور از انصاف نیست که این درمان قیمت بالایی دارد، زیرا:

  1. از پیشرفته‌ترین روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته می‌باشد که تقریباً نوعی درمان دائمی محسوب می‌گردد.
  2. به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود بسیار پیچیده‌تر است.
  3. موادی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند، با کیفیت بالا بوده و سازگاری زیادی با بدن انسان دارند.

3 مورد بالا جدا از مزایای بی‌شمار ایمپلنت دندان، اصلی‌ترین گزینه‌هایی هستند که بیان می‌کنند این روش درمان ارزش هزینه کردن را دارد.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402 

 

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402، از 6.000.000 تومان (شش میلیون تومان) تا 35.000.000 تومان (سی و پنج میلیون تومان) متغیر است.
در ادامه به بررسی قیمت انواع ایمپلنت دندان می‌پردازیم:

  1. قیمت ایمپلنت آمریکایی یکی از برترین برند های ایمپلنت دندان در آمریکا، برند زیمر و بایو است.
    قیمت آنها حدود 25,000,000 تومان (بیست و پنج میلیون تومان) تا 35,000,000 تومان (سی و پنج میلیون تومان) است.
  2. قیمت ایمپلنت اروپایی قیمت ایمپلنت اروپایی بین 13,000,000 تومان (سیزده میلیون تومان) تا 25,000,000 تومان (بیست و پنج میلیون تومان) است. البته در این میان ایمپلنت ساخت کشور سوئیس قیمت بیشتری دارد.
  3. قیمت ایمپلنت آلمانی معمولا هزینه ایمپلنت‌های آلمانی بین 16,000,000 تومان (شانزده میلیون تومان) تا 20,000,000 تومان (بیست میلیون تومان) است. نوع دی آر اس، هزینه بالاتری نسبت به دیگر برندهای آلمانی دارد.
  4. قیمت ایمپلنت دندان ایتالیایی محدوده قیمت ایمپلنت ایتالیایی از 14,000,000 تومان (چهارده میلیون تومان) تا 18,000,000 تومان (هجده میلیون تومان) است. برند سوییدن اند مارتینا کیفیت و عملکرد خوبی دارد. به همین سبب از دیگر برندهای ایتالیایی گران‌تر است.
  5. قیمت ایمپلنت فرانسوی یکی از برندهای بسیار مشهور فرانسه، ایمپلنت iDi است که قیمت بسیار مناسبی در مقابل کیفیت خود دارد و به طور کلی در ایمپلنت‌های اروپایی، ثبات خیلی خوبی دارد.
    محدوده قیمت آن 13,000,000 تومان (سیزده میلیون تومان) تا 19,000,000 تومان (نوزده میلیون تومان) می‌باشد.
  6. قیمت ایمپلنت اسپانیایی برند موزو در کشور اسپانیا با کیفیت عالی، دارای حدود قیمت 17,000,000 تومان (هفده میلیون تومان) است.
  7. قیمت ایمپلنت آسیایی با در نظر گرفتن تکنولوژی و ساخت ایمپلنت‌های آسیایی، سقف قیمت آنها بین 6,000,000 تومان (شش میلیون تومان) تا 14,000,000 تومان (چهارده میلیون تومان) است.
  8. قیمت ایمپلنت کره‌ای ایمپلنت‌های کره‌ای با تنوع زیاد از 10,000,000 تومان (ده میلیون تومان) تا 14,000,000 تومان (چهارده میلیون تومان) قیمت دارند.
  9. قیمت ایمپلنت چینی در کشور چین هیچ برند خاصی برای ساخت ایمپلنت وجود ندارد. در واقع اگر ایمپلنتی در این کشور ساخته شود، حتی اگر تحت نظارت کمپانی‌های اروپا و آمریکا باشد، ارزش و اعتباری ندارد. چرا که چیزی جز کپی بی‌کیفیت از یک برند معروف نیست.
  10. قیمت ایمپلنت ایرانی قیمت ایمپلنت‌های ایرانی در حدود 6,000,000 تومان (شش میلیون تومان) تا 8,000,000 تومان (هشت میلیون تومان)، تقریبا مشابه با ایمپلنت‌های کره‌ای است.
https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

هزینه ایمپلنت دندان با لیزر

دستگاه لیزر علاوه بر گران قیمت بودن، هزینه نگهداری بالا و مواد مصرفی بالایی نیز دارد. به همین جهت هزینه کاشت دندان با لیزر از بقیه روش‌ها بیشتر است. اما با در نظر گرفتن مزایای بسیاری که کاشت دندان با لیزر دارد، این قیمت مقرون به‌صرفه است و ارزش پرداخت کردن را دارد.
به طور معمول قیمت ایمپلنت دندان با لیزر حدود 20 الی 30 درصد از روش‌های معمولی بیشتر است.

 

شباهت ثبت شرکت نسبی و شرکت تضامنی

۱۰ بازديد

شرکت های تضامنی و نسبی از انواع شرکت های تجاری شخصی می باشند که مسئولیت اعضاء در آن نامحدود است.


ماده 116 قانون تجارت، در تعریف شرکت تضامنی چنین مقرر نموده است :
شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود .دریافت کارت بازرگانی  مقصود از مسئولیت تضامنی شرکا این است که اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام بدهی های شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص کان لم یکن خواهد بود.
بنابراین در شرکت تضامنی، کلیه شرکا مسئول تعهدات شرکت می باشند؛ چه در انجام معاملات شخصاً مداخله داشته باشند یا نداشته باشند و این نوع شرکت، معمولاً بین اشخاصی تشکیل می شود که با یکدیگر آشنایی کامل داشته یا از یک خانواده و معمولاَ بین پدران و پسران و یا برادران و یا بین دوستان نزدیک تشکیل می شود.

هم چنین ماده 183 قانون تجارت، در تعریف شرکت نسبی آورده است:
شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند.

تفاوت شرکت نسبی با شرکت تضامنی در این است که چنانچه فرضاً بدهی شرکت تضامنی یکصد میلیون ریال باشد، هر یک از شرکاء به تنهایی و به صورت تضامنی مسئول پرداخت تمام مبلغ یکصد میلیون ریال می باشند. حال آنکه در شرکت نسبی، بدهی شرکت به نسبت سرمایه شرکاء بین آنان تقسیم می شود. به عنوان مثال چنانچه بدهی شرکت نسبی همان یکصد میلیون ریال باشد و سه نفر شرکای شرکت به ترتیب دارای پنجاه درصد ، سی درصد و بیست درصد سرمایه شرکت باشند، نفر اول می بایست نصف بدهی ( پنجاه میلیون ریال ) ، نفر دوم سی درصد بدهی ( سی میلیون ریال ) و نفر سوم بیست درصد بدهی ( بیست میلیون ریال ) را پرداخت نماید.

مطالعه مقررات قانون تجارت راجع به این شرکت نشان می دهد که به جز چند نکته مختصر، مواد و مقرراتی که حاکم بر شرکت تضامنی است بر شرکت نسبی نیز حاکم است.
در واقع، از تلفیق مواد " 185 " و " 189 " قانون تجارت به این نکته می توان پی برد که شرکت نسبی با شرکت تضامنی، دارای نقاط مشترک ذیل است :
1- در شرکت های تضامنی و نسبی ، سرمایه شرکا به سهم الشرکه تقسیم می شود و قانون گذار حداقل و حداکثر میزان سرمایه را تعیین نکرده است.
2- شرکت های تضامنی و نسبی ، حداقل از دو شریک تشکیل می شوند اما حداکثر تعداد شرکا در قانون تعیین نشده است. شرکا ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند.
3- شرکت نسبی زمانی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد، چیزی که در مورد شرکت تضامنی نیز صدق می کند.
4- در شرکت نسبی نیز منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم می شود، مگر آنکه شرکتنامه، غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد.
5- در شرکت نسبی، شرکاء باید لااقل یک نفر را از میان خود یا خارج، به سمت مدیری معین کنند که حدود مسئولیت آن ها مشابه مدیران شرکت تضامنی است.
6- در شرکت نسبی نیز اگر سهم الشرکه یک یا چند نفر از شرکاء ، غیرنقدی باشد ، باید سهم الشرکه مزبور قبلاَ به تراضی تمام شرکاء تقویم شود.
7- شرکای شرکت نسبی نیز نمی توانند سهم الشرکه خود را به دیگری منتقل کنند، مگر با رضایت تمام شرکاء .
8- شرکت نسبی ، مانند شرکت تضامنی فقط برای امور تجاری تشکیل می شود و بنابراین اگر شرکتی با مسئولیت نسبی شرکا، برای امور غیرتجاری تشکیل شده باشد، تابع قواعد حقوق مدنی است.
9- هر شخص جدیدی که وارد شرکت شود مسئولیت آن نسبت به قروضی که قبل از او در شرکت وجود داشته برقرار می باشد. در نتیجه به طور کلی تمامی تصمیمات و تغییرات در شرکت های نسبی و تضامنی باید مورد تایید تمام شرکا باشد.
10- مانند شرکت تضامنی مادام که شرکت نسبی منحل نشده، مطالبه قروض آن باید از خود شرکت به عمل آید. بنابراین طلبکاران شرکت نمی توانند برای مطالبه طلب خود از شخص حقوقی، به شرکا مراجعه کنند.
11- موارد انحلال شرکت نسبی و شرکت تضامنی، تبدیل شرکت ، تغییر شرکت ( بر اثر خروج، فوت یا محجوریت یکی از شرکا ) ، مرجع تصمیم گیرنده بنیادی، اداره و مدیریت شرکت ، نظارت و بازرسی در جریان امورشرکت ، تغییر اساسنامه ، تقسیم سود و زیان و انحلال شرکت همانند شرکت تضامنی است.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

در رابطه با ثبت این شرکت ها باید توجه داشته که :
الف) شرکت تجاری باید به موجب قراردادی باشد که نه تنها کتبی بلکه رسمی باشد.
ب) گرچه به موجب ماده 195 قانون تجارت " ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت هاست " ، لیکن ثبت نکردن شرکت موجب بطلان و عدم موجودیت آن نیست ، در واقع این ماده ضمانت اجرای بطلان برای عدم ثبت مقرر نکرده و قانون ثبت شرکت ها نیز که این ماده به آن اشاره کرده، اشاره نمی کند که اگر ثبت شرکت انجام تشود، شرکت باطل خواهد بود.

کهربا Amber

۱۵ بازديد

کهربا ، خواص و کاربردهای آن :

خواص کهربا :

کهربا یک تصفیه کننده طبیعی می باشد و با جذب انرژی های منفی موجود در محیط و تبدیل آن به انرژی مثبت نقش بسیار مؤثری در افزایش شور و نشاط و کمک به بازسازی سلول های بدن دارد و هم چنین موجب کاهش درد و بهبود روحی و عاطفی افراد می گردد. تشخیص سنگ آکوامارین سنگ کهربا در پاکسازی و فعال سازی مجدد چاکراها بسیار تأثیر گذار است و یک وسیله مناسب برای پاکسازی محیط زیست به شمار می رود.

سنگ کهربا انرژی های مثبت را از خود ساطع می کند و دارای اثر تسکین دهنده می باشد و منجر به افزایش سلامت و رفاه می گردد و به عنوان یک سپر قوی در برابر انرژی های منفی می باشد.
کهربا یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین گنجینه های جهان است که از آن با عنوان طلای دریا، یاد می شود؛ زیرا زیبایی و درخشندگی آن طلسمی از زیبایی و حفاظت را ایجاد می کند.

سنگ کهربا

یکی از سنگ های شگفت انگیز است که دارای خواص متافیزیکی بسیاری می باشد و از آن برای محافظت روح و روان استفاده می شود.
سنگ کهربا سبب ایجاد تعادل در احساسات، روشن شدن ذهن و کاهش انرژی های منفی می گردد و تأثیر بسیار زیادی در از بین بردن ترس دارد.
کهربا یکی از بهترین سنگ ها برای محافظت از کودکان می باشد و بهتر است از سنگ کهربا به عنوان دستبند و گردنبند برای کودکان استفاده شود و یا این سنگ به لباس کودکان دوخته شود؛ زیرا به همراه داشتن این سنگ سبب دفع انرژی های منفی از اطراف کودکان می گردد و آنان را از آسیب های مختلف محفوظ می دارد. همچنین استفاده از سنگ کهربا در کاهش دردهای ناشی از دندان در آوردن کودکان نیز تأثیرگذار است.

به همراه داشتن سنگ کهربا در دوره نقاهت پس از بیماری سبب افزایش نشاط و شادابی و بهبود سریع فرد بیمار می گردد.
سنگ کهربا به عنوان نمادی از عشق شناخته می شود و در رنگ های طلایی و نارنجی نمادی از زیبایی و حس لطافت می باشدو از آن به عنوان طلسمی طبیعی برای جذب عشق پایدار استفاده می شود.

سنگ کهربا قادر به درمان ناتوانی های جنسی و یرد مزاجی می باشد و در باروری زنان بسیار تأثیر گذار است.
ایجاد تماس بدن با سنگ کهربا سبب تخلیه انرژی های منفی موجود در بدن می گردد و نشاط و شادابی و انرژی مثبت را برای بدن به ارمغان می آورد برای ایجاد تماس بدن و سنگ کهربا، می توانید از این در جواهرات خود استفاده کنید و یا به عنوان تسبیح در هنگام نماز از آن استفاده نمایید.

سایه های طلایی و نارنجی کهربا در رفع انسداد جریان انرژی و بازگرداندن حس تعادل و انعطاف پذیری در زندگی تأثیرگذار می باشد. این سنگ بر روی عملکرد چاکرای خاجی مؤثر می باشد و تعادل در این چاکرا سبب ایجاد تعادل در زندگی و همچنین کاهش سردرگمی و ترس می گردد و احساس لذت از زندگی را درافراد ایجاد می کند.
رنگ زرد سنگ کهربا نیز در کنترل سیستم ایمنی و گوارش بدن تأثیرگذار است و قدرت بدن را در مبارزه با میکروب ها و عفونت ها افزایش می دهد.
درخشش طلایی رنگ سنگ کهربا موفقیت، شور و شوق، شادی و قدرت را برای افراد به ارمغان می آورد و حس از خودگذشتگی و تعهد را در انسان تقویت می کند.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

استفاده از سنگ کهربا در مراقبه و مدیتیشن نیز توصیه می شود؛ زیرا این سنگ تأثیر بسیار زیادی در روشن شدن ذهن دارد و سبب هوشیاری و آگاهی روح و جسم می گردد. کهربا یک ابزار فوق العاده برای اکتشاف در زندگی می باشد و انرژی های منفی موجود در محیط را از بین می برد. بنابراین می توانید از سنگ کهربا برای مراقبه استفاده کنید و با در دست گرفتن آن در طری جلسات مراقبه به آرامش و انرژی مثبت دست یابید و از فواید این سنگ برخوردار شوید.
کهربا با بهره گیری از انرژی آب، انرژی سکون، قدرت آرامش بخشی و تصفیه سبب ایجاد توانایی های بالقوه در افراد می گردد و قدرت بازسازی و تولد دوباره را به ارمغان می آورد، به همین دلیل بهترا است از این سنگ در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و تعادل انرژی را در فضای زندگی خود ایجاد نمایید. به این ترتیب می توانید محیطی سرشار از آرامش و انرژی را برای اعضای خانواده خود فراهم آورید.

 

مدت زمان و جلسات جرم گیری دندان

۱۲ بازديد

مدت زمان جرم گیری دندان

 

اینکه جرم گیری دندان چقدر طول می‌کشد، در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان یک زمان دقیق و مشخصی را برای تمامی افراد در نظر گرفت. مدت این درمان خود به عوامل زیادی بستگی دارد. بهترین دکترایمپلنت در رشت با این وجود این مدت زمان را می‌توان بین 30 دقیقه تا 1 ساعت دانست.

چه مواردی بر مدت زمان درمان جرم گیری اثر دارند؟

 

موارد زیر می‌توانند در مدت زمان انجام جرمگیری نقش داشته باشند:

  1. وضعیت کلی دهان

     هرچه دندان‌های سالم‌تری داشته باشید، فرایند جرمگیری راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  2. میزان جرم و پلاک

     به طبع هرچه جرم روی دندان‌ها سطحی‌تر باشد، از بین بردن آنها نیز سریع‌تر انجام خواهد شد و هر چه این میزان جرم سخت‌تر باشد، رفع آنها نیز دشوارتر می‌گردد.
  3. میزان مهارت دندانپزشک

     دندانپزشکی که مهارت کافی در انجام این درمان را دارد، به طبع درمان را در مدت زمان کوتاه‌تر و با کیفیت بهتری برای شما انجام خواهد داد. اما اگر دندانپزشک مهارت خوبی در این زمینه نداشته باشد، علاوه بر اینکه وقت زیادی از شما خواهد گرفت، ممکن است به بافت لثه نیز آسیب برساند.
  4. روش درمان

     جرم گیری روش‌های متنوعی داشته و با استفاده از دستگاه‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. استفاده از هر کدام از این روش‌ها و دستگاه‌ها تأثیر بسزایی در مدت زمان انجام این فرایند دارد. به عنوان مثال، اگر دندانپزشک از ابزارهای دستی برای برداشتن جرم استفاده کند، به تبع زمان انجام درمان نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر برای همان بیمار از دستگاه اولتراسونیک استفاده کند، زمان انجام جرم گیری خیلی کمتر از حالت قبل خواهد بود.
  5. نوع جرم تشکیل شده

     توجه داشته باشید که نوع جرمی که در دهان شما تشکیل می‌شود، مدت زمان انجام این درمان را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر جرم سطحی روی دندان شما تشکیل شده باشد، به راحتی و در زمان کوتاه برداشته خواهد شد. اما اگر همین جرم به صورت عمقی ایجاد شده باشد، برداشتن آن هم سخت است و هم زمان بیشتری از دندانپزشک خواهد برد.

تعداد جلسات جرم گیری دندان

اگر از سلامت دهان خوبی برخوردار باشید، یک جلسه جرم گیری برایتان کافی است و نتیجه مورد نظر را ایجاد خواهد کرد. در غیر این صورت ممکن است در حین درمان با مقداری خونریزی و التهاب روبه‌رو شوید. در این صورت دندانپزشک بخشی از روند درمان را به جلسه دوم موکول می‌کند. این جلسه حدود 10 روز پس از جلسه ابتدایی درمان است. در این مدت زمان نیز دستورالعمل‌هایی را باید رعایت کنید.
در نهایت تعداد جلسات این درمان برای افراد متفاوت بوده و معمولاً از 1 جلسه تا 3 جلسه متغیر است.

هر چند وقت یک بار باید جرم گیری کرد؟

 

برخی افراد این تصور را دارند که با افزایش تعداد دفعات جرمگیری در سال، دندان‌های سفیدتر و درخشان‌تری خواهند داشت. اما این تصور درست نیست.
تعداد جلساتی که برای این درمان در نظر گرفته می‌شود، پس از معاینه و بررسی وضعیت دهان تعیین می‌گردد.
معمولاً توصیه کلی این است که این روش درمانی بین 6 ماه یک بار تا سالی یک بار انجام شود.
تکرار بیش از اندازه این درمان سبب سلامت بیشتر دهانتان نخواهد شد و تنها وقت و هزینه اضافی را از شما خواهد گرفت.

چگونه می‌توانم متوجه شوم که دندان‌هایم مجددا به جرم گیری نیاز دارد؟

 

اینکه زمان مناسب برای جرم گیری دندان چه زمانی است، شاید یکی از سؤالات شما نیز باشد.
این موضوع تحت تأثیر موارد متفاوتی قرار می‌گیرد.
می‌توان بیان کرد افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را به طور اصولی رعایت می‌کنند، کمتر از افراد دیگر به این درمان نیاز پیدا خواهند کرد و معمولاً سالی یک بار انجام این درمان می‌تواند برایشان مؤثر باشد.
برخی از افراد ممکن است در لثه خود التهابی ببینند که در این شرایط باید به مطب دندانپزشکی مراجعه داشته باشند. این التهاب می‌تواند به دلیل تجمع جرم و پلاک زیر لثه و روی ریشه دندان باشد. در این شرایط با استفاده از روش جرم گیری عمیق به درمان پرداخته می‌شود.
گاهی اوقات نیز افراد با مشاهده دندان‌های خود در آینه می‌توانند وجود جرم را تشخیص دهند. یکی از نشانه‌های آن، زرد دیده شدن دندان‌ها است.
در این صورت بهتر است به کلینیک دندانپزشکی مراجعه داشته باشید و تحت معاینه قرار بگیرید.

بهترین زمان برای درمان جرم گیری دندان

 

بهترین زمان جرم گیری دندان، زمانی است که جرم روی دندان‌هایتان سخت و ضخیم نشده باشد.
اگر به هر دلیلی جرم و پلاک به سرعت روی دندان‌هایتان شکل می‌گیرند، باید حدود 4 تا 6 ماه یک بار به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک به بررسی وضعیت دهانتان بپردازد.
لازم به ذکر است که در این شرایط از بین بردن جرم و پلاک بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.

آیا می‌توان تعداد جلسات جرمگیری دندان را کاهش داد؟

بهترین راهکار برای کاهش تعداد جلسات این درمان توجه به نکات بیان شده و رعایت موارد زیر است:

  1. حداقل دو بار در طول روز به صورت اصولی دندان‌هایتان را مسواک کنید.
  2. روزانه از نخ دندان استفاده داشته باشید.
  3. پس از مسواک زدن با استفاده از دهان‌شویه مناسب خود دهانتان را شست و شو دهید. توجه داشته باشید که انجام این کار به همه افراد توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود.
  4. از مصرف بیش از اندازه غذاها و نوشیدنی‌های شیرین بپرهیزید.
  5. در صورت مصرف مواد غذایی شیرین دهان خود را با آب شست و شو دهید.
  6. نوشیدن آب فراوان در طول روز را فراموش نکنید.
  7. از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب کنید.
  8. هر چند وقت یک بار به کلینیک دندانپزشکی برای بررسی وضعیت دهان خود مراجعه کنید.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

به درمان جرم گیری بیندیشم یا مدت زمان آن؟

تمیز کردن دندان نقش مهمی در سلامت آن دارد و حتی می‌تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. متخصصان دندانپزشکی معمولاً دو بار در سال جرمگیری در مطب را برای کاهش خطر بیماری لثه و پوسیدگی دندان توصیه می‌کنند.
متأسفانه، تعدادی از بیماران از این اقدام خودداری می‌کنند.
بسیاری از آنها سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند و نگران هستند که این کار بیش از حد طولانی شود. خبر خوب این است که این درمان ممکن است آن‌قدر که فکر می‌کنید طول نکشد.

ثبت برند در کاشمر

۱۵ بازديد

علائم قابل ثبت و غیرقابل ثبت

علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ثبت افزایش سرمایه شرکت ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود.
هم چنین که ملاحظه می گردد، نوع علامت جنبه حصری ندارد ، بلکه می تواند با توجه به ابتکار افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی، صنعتی یا خدماتی مانند حمل و نقل زمینی، هوایی یا دریایی به صورت کلمات ، حروف ، ارقام باشد.
علامت باید کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد وگرنه از هدف خود دور می افتد و قابل ثبت نیست. علامت نباید به صورت کامل یا گمراه کننده ای باشد که برای همان کالا یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است و یا قبلاَ به نام مالک ثبت شده است یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که از نظر ارتباط و شباهت ، سبب فریب و گمراهی می شود.
علائم تجاری مشابه نیز قابل ثبت نیستند. لذا عین یا شبیه علامت انتخابی نباید قبلاَ ثبت و معروف شده باشد.
علامت تجاری نباید مخالف با موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه و متعارض با فرهنگ اسلامی باشد و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی بگذارد.
همچنین، علامت نباید عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
توجه داشته باشید که در حقوق ایران، تنها از علائم قابل روئت حمایت می گردد و برخلاف برخی کشورها ، علائم صوتی و بویایی قابلیت ثبت ندارند.

مدارک مورد نیاز ثبت برند

برندها به دو صورت حقوقی ( ثبت علامت تجاری به نام شرکت ) و حقیقی ( ثبت برند به نام شخص ) قابلیت ثبت دارند. تفاوت بین این دو تنها در ارائه مدارک می باشد. در ثبت برند حقوقی تمام مدارک و مجوزها می بایست به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر باید در اساسنامه شرکت و در قسمت موضوع فعالیت قید شده باشد. چنانچه طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد می توان موضوع مورد نظر را به موضوعات شرکت الحاق نمود و سپس برای ثبت برند اقدام کرد. اما در ثبت برند حقیقی تمامی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت ذکر شده در جواز کسب او باشد.
در ادامه به بررسی مدارک لازم جهت ثبت برند شخص حقیقی و حقوقی می پردازیم:

مدارک ثبت برند شخص حقیقی:

1- مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2- کپی کارت بازرگانی ( چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد )
3- کپی مجوز فعالیت ( جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی )
4- نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10

مدارک ثبت برند شخص حقوقی :

1- کپی کارت ملی
2- کپی شناسنامه
3- کپی آخرین تغییرات شرکت
4- کپی روزنامه تاسیس
5- کارت بازرگانی ( چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد )
6- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

مراحل ثبت برند

برای ثبت برند، ابتدا لازم است تا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (http://iripo.ssaa.ir) مراجعه نمایید و مراحل ثبت را به ترتیب طی نمایید. این مراحل عبارت است از :
انتخاب نوع اظهارنامه ، پر نمودن مشخصات مالک ، بارگذاری مدارک ، بررسی دوباره و تایید اطلاعات و مدارک ، پرداخت هزینه ثبتی ، اخذ شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن
در مرحله بعد ، کارشناس اداره ثبت ، تقاضای ثبت را بررسی نموده و نتیجه را اعلام می کند. (اخطار، رد یا پذیرش)
در صورت وضعیت آگهی نوبت اول، یعنی اداره با ثبت برند شما موافقت نموده که در این صورت لازم است تا نسخه تایید شده را امضا نموده و همراه با سایر مدارک به آدرس مرکز ارسال نمایید.
پس از ارسال مدارک و آگهی نوبت اول ، چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی نوبت اول، دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت وجود نداشته باشد، می توان نسبت به آگهی نوبت دوم و سپس اخذ سند ثبت برند اقدام نمود.

بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا

۲۳ بازديد

در ماه های گذشته، بیشتر کشورهای جهان از جمله کشور عزیزمان ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات و معضلات بیشماری روبرو شدند که متاسفانه علاوه بر مرگ و میر بسیاری از انسان ها و به خطر افتادن سلامتی افراد جامعه، تاثیرات بسیار شدیدی بر شرایط اقتصادی جوامع نیز داشته است. این موضوع باعث تعطیلی و یا کسادی بسیاری از مشاغل گردیده است.دریافت کارت بازرگانی البته از سویی دیگر نمی توان این موضوع را نیز نادیده گرفت که با توجه به بروز نیاز های جدید در جامعه در دوران کرونا بسیاری از مشاغل نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.

یکی از معیارهایی که می توان با توجه به آن، این موضوع را بررسی نمود، آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می باشد. بطور مثال با توجه به افزایش نیاز جامعه به مواد ضد عفونی و تمیزکننده ها افراد بسیاری به ثبت شرکت در این زمینه و دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت در این زمینه اقدام نمودند، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این مشاغل خواهیم پرداخت:

بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا مربوط به کدامین مشاغل است:

تولید مواد ضد عفونی کننده و الکل:

چنانچه اشاره گردید تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی و الکل در این دوران از اصلی ترین نیاز های جوامع می باشد و نیاز به تامین این مواد در زمان شیوع ویروس کرونا در جوامع ده ها برابر شده است، لذا مسلماً تولید کنندگان قبلی به تنهایی نمی توانستند پاسخگوی این نیاز روز افزون باشند و نیرو های جدید با ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضد عفونی و دریافت مجوزهای مورد نیاز به تولید کنندگان این مواد پیوستند.

تولید ماسک های تنفسی:

یکی دیگر از محصولات بهداشتی که با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از آن در جوامع به چندین برابر افزایش یافت، ماسک های تنفسی در انواع متفاوت می باشد. در ماه های اخیر نیز با توجه به بیانیه سازمان بهداشت جهانی نسبت به تاثیر به سزای استفاده از ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده از ماسک در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان در اماکن عمومی اجباری اعلام شد. این موضوع نیز در افزایش درخواست این محصول حائز اهمیت بوده است. لذا تولید کنندگان جدیدی با ثبت شرکت تولید ماسک و دریافت مجوزهای مورد نیاز از دولت و نهاد های مربوط به تولیدکنندگان این محصولات پیوستند.

بطور کلی می توان گفت با توجه به افزایش نیاز به تولید انواع اقلام بهداشتی مانند؛ مواد ضدعفونی، الکل، ماسک، لباس های محافظتی و انواع شوینده ها و محصولات مشابه شرکت های بسیاری جهت فعالیت در این موضوعات در دوران کرونا به ثبت رسیدند.

علاوه بر مواردی بهداشتی که بدان اشاره گردید با توجه به محدودیت هایی که شیوع ویروس کرونا برای رفت و آمد ها و مشاغل در جامعه ایجاد نمود، ثبت شرکت در برخی دیگر از موضوعات نیز افزایش داشته است. بطور مثال مشاغلی که با استفاده از تکنولوژی و اینترنت امکان انجام امور را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای افراد فراهم می نمایند.

مشاغل مربوط به آی تی و زیر شاخه های آن

در این دوران استفاده از اینترنت برای افراد در بسیاری از موراد مانند آموزش، خرید و فروش و انجام امور اداری و کاری و ... الزامی بوده است. بطور کلی می توان گفت که جوامع از سالها قبل در مسیر رشد و شکوفایی علوم الکرونیکی قرار داشته اند و استفاده از اینترنت و فضای مجازی جایگاه بسیاری از مشاغل سنتی را در جوامع سست نموده است و یا شکل سنتی آنها را تغییر داده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان نیز سرعت این رشد و پیشرفت را چندین برابر افزایش داد و بسیاری از افراد با جدیت به این مغوله مهم پرداختند تا بتوانند به حیات اقتصادی و شغلی خود ادامه دهند. بنابراین در آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می توان جایگاه ویژه ای نیز برای شرکت های آی تی و الکترونیکی و زیر مجموعه های آنها در نظر گرفت.

مشاغل مربوط به آموزش از راه دور

در این دوران با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی، آموزش غیر حضوری و یا به عبارتی آنلاین نیز یکی از موضوعاتی است که با رشد قابل توجهی مواجه بوده است و بنابراین شرکت های زیادی نیز با این موضوع در دوران شیوع کرونا به ثبت رسیده اند تا بتوانند به نیاز های آموزشی افراد پاسخگو باشند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

فروشگاه های اینترنتی و مجازی

یکی از مشاغلی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا چندین برابر رونق پیدا کرد، فروشگاه های اینترنتی هستند. چرا که در این دوران حتی افرادی که پیش از دروان کرونا خرید اینترنتی را تجربه نکرده بودند برای جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری بدان روی آوردند، بنا بر رشد بازار استفاده از این فروشگاه های بزرگ و کوچک اینترنتی افراد بسیاری نیز اقدام به ثبت شرکت در این زمینه نمودند.

بطور کلی برخی از تحلیل گران معتقدند که برخی از تغییراتی که شیوع این بیماری در جهان ایجاد نمود حتی پس از کنترل شیوع آن نیز ماندگار خواهد بود و لازم است افراد جامعه خود را با این تغییرات هماهنگ سازند.

انواع رنگ اوپال کدامند؟

۸ بازديد

1- اوپال با پس زمینه تیره

  • سیاه: پس زمینه آن بسیار تیره می باشد وتشخیص سنگ آکوامارین بهمین دلیل در برابر منبع نور بازی رنگ ها در آن کاملا مشهود است بنابراین اوپال سیاه می تواند بسیار گران قیمت و هر نگین آن تا ده ها هزار دلار در قیراط ارزش داشته باشند.
  • اُپال نیمه سیاه: این نوع نیز زمینه خاکستری تیره یا رنگ تیره دارد. در مقابل نور نیمه شفاف تا شفاف می باشد.
  • کریستال – سیاه: همانند اُپال نیمه سیاه است ولی در حالت عادی بازی رنگ را نشان می دهد.
  • خاکستری: این نوع با زمینه تیره و بازی رنگها هنگامی که سنگ را بالا بگیرید و به آن نگاه کنید اوپاک بنظر میرسد.

2- اوپال با پس زمینه روشن

 

  • اُپال کریستالی: این نوع دارای بازی شدید رنگها و شفاف تا نیمه شفاف و بدنه ای روشن است.
  • اُپال نیمه کریستال: نیمه شفاف، بازی رنگها و رنگ پایه روشن
  • اوپال سفید: کدر تا اوپاک با زمینه سفید و پدیده بازی رنگها، اوپال سفید حجم زیادی از بازار را شامل می شود
  • اپال آبدار ژلی (Water Opal): این نوع دارای رنگهایی شامل بی رنگ، ارغوانی، شیری، آبی یا آبی سبز می باشد ولی برخلاف اُپال سفید دارای بازی رنگ خیلی ضعیف و کم ارزشتر از نظر قیمت می باشد.
  • اوپال آتشین: این نوع همان اُپال آبدار است با زمینه قرمز و معمولا پدیده بازی نور ندارد و چنانچه این پدیده مشاهده شود آن را بصورت کابوشن می تراشند. نیمه شفاف تا شیری رنگ، ته رنگ های متفاوتی از قرمز، نارنجی و یا زرد از ویژگی های آن می باشد.

انواع سنگ اوپال:

 

سنگ اوپال کامن common

این نوع معمولا مات و بدون درخشندگی بوده و دارای اسامی متعددی در بازار جواهرات می باشد از جمله:

  • اُپال عسلی (Honey Opal) که به انواع زرد آن گفته می شود.
  • اُپال پراز یا کریزواپال(Chryso Opal) که انواع مات و بی رنگ نزدیک به قهوه ای با درخشندگی موم مانند است.
  • اُپال شیری که مانند مروارید نیمه شفاف و شیری رنگ است و به نوع مات آن اُپال چینی گفته می شود.
  • اُپال خزه ای (Moss Opal) به نوعی که دارای اشکال درختی شکل باشد گفته می شود. 

سنگ اوپال آتشین

این نوع به دلیل رنگ نارنجی خود آتشین گفته می شود. اوپال آتشین در مقابل فشار خیلی شکننده و حساس می باشد. در این کانی پدیده اپالسنس دیده نمی شود و غالبا غیر شفاف هست. نمونه های گران قیمت و کمیاب آن شفاف و بدون ناخالصی هستند. منابع این کانی در مکزیک، گواتمالا، استرالیا، برزیل، هندوراس، ترکیه و ایالات متحده وجود دارند.

سنگ اوپال گرانبها

این نوع همیشه دارای آب حتی تا 30% وزن خود است ویژگی با ارزش پدیده اپالسنس یوده و رنگهای آن در زوایای مختلف طیف نوری به شکل های متفاوتی دیده شود. بلورهای ریز اکسیدی از جنس ماده سیلیسی با نام اپالین (Opaline) که درواقع نقاطی از اوپال ارزشمند در لایه های متفاوت که از سنگ میزبان حاصل می شوند باعث ارزشمندی این کانی شده است. بیشتر رگه های این نوع گوهرسنگ در استرالیا به ضخامت یک تا دو میلیمتر می باشند. از ذخایر آن می توان به کوئینزلند، چک اسلاواکی، برزیل، گواتمالا، هندوراس، ایالات متحده و ژاپن نام برد. این نوع اُپال را به صورت کابوشن تراشیده تا بازی رنگها کاملا مشهود شود.

اپال ارگون (Oregon Opal)

این نوع تنها در تپه اپال در ارگون آمریکا یافت می شود. این سنگ تصادفی توسط یک چوپان حدود 100 سال پیش کشف شده و اغلب شفاف با سایه مایل به آبی دیده می شود اما ممکن است به قرمز یا زرد و به ندرت آتشین نیز نمایان شود.

اپال اویهی آبی( Owyhee Blue Opal)

این نوع نیز در سال 2003 در ارگون آمریکا کشف و رنگ آبی سیر آن از نظر سایه رنگ شبیه کلسدونی آبی باکیفیت سات.

جیراسول یا اُپال خورشیدی (Girasol Or Sun Opal)

این نوع مانند اوپال آتشین شفاف و تقریبا بی رنگ است و درخشندگی متمایل به آبی و زمینه رنگ قرمز دارد.

اوپال آبدار مکزیکی (Mexican Water Opal)

این نمونه نیز نوعی اوپال آتشین بوده که فقط در مکزیک وجود دارد و به صورت شفاف و بی رنگ متمایل به قهوه ای دیده می شود.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

اوپال اتیوپی (ethiopian-opal)

امروزه اتیوپی دومین تامین کننده بازار اوپال در جهان را دارد. تا قبل از یافتن ذخایز اوپال اتیوپی، تنها ذخایر بزرگ اوپال در صد سال گذشته مربوط به استرالیا بود که 95 درصد اوپال های بازار از این معادن تولید میشد. کشفی کوچک در سال 1994 ، اتیوپی را در نقشه اوپال جهانی قرار داد. به دنبال آن اکتشافات مهمی در سال 2013 تا 2018 اتفاق افتاد. این ذخایر اوپال های گرانبها زیبا، اوپال آتشین، اوپال سیاه همراه با بازی رنگ خارق‌العاده در رنگ بندی و طرح های مختلف را شامل میشوند. 

خدمات تخصصی جراحی لثه

۷ بازديد

خیلی از مواقع بیماران از مشکلات دندانی مثل پوسیدگی، جراحی دندان، لب پریدگی، شکستگی و … رنج نمی برند و به آن ها احتیاجی ندارند؛ بلکه به خدمات تخصصی جراحی لثه نیاز دارند. بهترین دکترایمپلنت در رشت عواملی همچون عفونت لثه، اختلالات هورمونی، وراثت یا ژنتیک، یا عادات و سبک زندگی نامناسب، عدم بهداشت کافی دهان و لثه و … که هرکدام می توانند به نوبه خود برای لثه ها آسیب زننده باشند دلیل کافی برای انجام جراحی لثه هستند.

بروز این اختلالات و عفونت های لثه باعث میشود که شما بدون شک به یک متخصص جراحی لثه نیاز پیدا کنید. در این مقاله به توضیح کامل انواع جراحی لثه، علت بیماری پریودنتال، افرادی که به جراحی لثه نیاز دارند و … می پردازیم.

تمامی انواع جراحی لثه با بی حسی موضعی انجام می شود که باعث می شود عمل شما بدون درد باشد؛ اما اگر بعد از اتمام عمل در ناحیه تحت درمان احساس درد کردید، کاملا طبیعی است و دندانپزشک برای شما داروهای ضد التهابی تجویز می کند.

علت بیماری پریودنتال چیست؟

اگر شما مشکوک به بیماری پریودنتال باشید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که با یک پریودنتیست (متخصص بیماری پریودنتال) مشورت کنید. بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی است که بر روی بافت لثه تأثیر می گذارد و باعث التهاب، قرمزی، تورم و از دست دادن استخوان در اطراف ناحیه لثه می شود. این عفونت می تواند یک یا چند دندان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

در ابتدا، باکتری های موجود در دهان به دندان می چسبد و در آنجا تکثیر می شوند و اگر روی سطح دندان ها باقی بمانند، بافت لثه مجاور دچار التهاب و سپس شکل اولیه بیماری لثه می شوند. نخ دندان به صورت روزانه، حداقل دوبار مسواک زدن در طول روز با خمیر دندان ضد باکتری، می تواند به جلوگیری از التهاب لثه کمک کند.

بهداشت مناسب دهان و دندان، تجمع باکتری های روی دندان و لثه را از بین می برد و باقی مانده های مواد غذایی را از سطح دندان ها تمیز می کند. در صورت مراقبت های لازم و مناسب، از رخ دادن بیماری پریودنتال می توانید جلوگیری کنید اما در غیر این صورت، احتمال این که بیماری پریودنتال لثه جدی تر شود، وجود دارد، در این صورت التهاب و تورم لثه بیشتر شده و ممکن است خونریزی نیز رخ دهد.

چه کسانی نیاز به عمل جراحی لثه دارند؟

افرادی که به بیماری های شدید لثه مبتلا می شوند و بافت هایی مثل استخوان، پریودنتال و … آسیب می بینند، معمولا نیازمند عمل های جراحی لثه هستند. شایع ترین علائم بیماری های لثه عبارت اند از:

  • لثه هایی که عفونت کرده اند، متورم و یا قرمز شده اند.
  • لثه هایی که خونریزی دارند.
  • حفره و یا فضاهای عمیقی که بین لثه و دندان شکل می گیرد.
  • لق شدن دندان ها
  • دیده شدن ریشه دندان ها

برخی از افراد نیز تنها برای زیباتر شدن دندان ها و فرم بهتر صورت به عمل های زیبایی لثه روی می آورند.

انواع عمل جراحی لثه

خیلی از افراد با شکل و ظاهر لثه های خود مشکل دارند و یا اینکه عفونت و التهاب شدید لثه هایشان آن ها را نیازمند عمل های جراحی لثه می کند. عمل های جراحی زیبایی و درمانی لثه چند نوع دارند و کاربرد هریک از آن ها چیست؟

خیلی از افرادی که به سراغ عمل های جراحی زیبایی لثه می روند، ممکن است بافت لثه زیادی داشته باشند که روی دندان های آن ها را گرفته باشد و باعث برهم خوردن زیبایی لثه ها شده باشد. خدمات تخصصی جراحی لثه این امکان را به شما می دهد که لثه هایتان را به زیباترین شکل ممکن تغییر شکل دهید.

عمل کانتورینگ لثه چیست؟

یکی از انواع عمل جراحی زیبایی لثه، عمل کانتورینگ (esthetic crown lengthening) است که تحت عنوان لیفت لثه شناخته می شود. این عمل صرفا برای زیبایی لثه افرادی انجام داده می شود که لثه آن ها سالم است ولی از نظر ظاهری و اندازه لثه های خود رضایت ندارند. جراح یا متخصص لثه با کمک لیزر یا چاقوی جراحی، شکل لثه ها را به گونه ای تغییر می دهد تا دندان ها بلندتر به نظر برسند و خط لثه نیز یکدست و هماهنگ شود. خیلی از افراد کانتورینگ یا لیفت لثه را برای اصلاح طرح لبخند خود انجام می دهند و در نهایت نتیجه خوبی از این عمل دریافت می کنند.

عمل جراحی افزایش طول تاج دندان

خیلی از افرادی که دوست دارند روکش دندان یا لمینت انجام دهند اما طول و سطح دندان هایشان برای قرار گیری روکش کوتاه است و اندازه مناسبی ندارد، متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، برای اینکه بتواند روکش دندان را به خوبی نصب کند، عملی مشابه کانتورینگ لثه را اجرا می کند، توسط لیزر و چاقوی جراحی مقداری از بافت لثه را برش می دهند تا طول تاج دندان افزایش یابد و سپس دندان ها را روکش و یا لمینت می کنند. انجام عمل افزایش طول تاج دندان به ماندگاری و دوام بهتر روکش دندان و ونیرهای دندانی کمک می کند.

عمل جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته

برخی دندان ها که باید در دوره زمانی خاصی از لثه بیرون بیایند و رشد کنند، در برخی از افراد یا کاملا بیرون نیامده اند و یا هنوز کلا زیر لثه هستند. به این دندان ها، نهفته یا نیمه نهفته گفته می شود به عنوان مثال دندان عقل نمونه ای از دندان های انسان است که دربسیاری از افراد به صورت نهفته و نیمه نهفته در لثه باقی می ماند. عمل جراحی لثه دندان های نهفته یا نیمه نهفته به منظور بیرون کشیدن این دندان ها انجام می شود.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

جراحی فلپ لثه

زمانی که جرم های دندان به زیر خط لثه نفوذ می کنند، ممکن است باعث فاصله گرفتن لثه از دندان شود. متخصصین جراحی لثه، برش های کوچکی را در لثه ایجاد می کنند و بخشی از بافت لثه را به عقب برمی گردانند سپس جرم ها و باکتری های را از دندان و زیر لثه پاک می کنند.

سپس در آخر لثه ها را توسط نخ بخیه های خاصی به صورت اصولی بخیه می زنند تا پس از بهبدی و ترمیم جای برش های جراحی، لثه ها کاملا محکم به دندان ها متصل بمانند. بعد از اتمام عمل دندان ها، لثه و جای بخیه ها تمیز می شوند.